ons zoontje van 15 maanden wil opeens s'avonds niet meer slapen. als we hem in bed liggen is het pas tegen 23.00 uur dat hij daadwerkelijk slaapt (nadat we hem 5 a 6 keer uit bed gehaald hebben). Hij gilt en schreeuwt en gaat echt niet meer zelf slapen! Nu heeft hij wel veel last van zn tandjes/kiezen maar het rare is dat hij overdag wel gewoon goed slaapt. pfff het is erg vermoeiend om uren met hem in de weer te zijn s'avonds. Iemand ervaring, tips en/of adviezen??
Onze dochter had dat ook op die leeftijd. Na heel wat avonden op en neer naar boven lopen en uren sussen had ik het helemaal gehad en nam ik haar mee naar beneden en ging ze spelen (mijn man is zelden thuis 's avonds ivm eigen zaak). En wat gebeurde: toen alles weer goed ging met haar sliep ze probleemloos in... Ik zou hem dus mee naar beneden nemen en je zult zien, straks gaat het opeens weer veel beter (die fase duurde hier wel een maand of 2 dacht ik).
@Sisa. Ik haal hem inderdaad uit bed en laat hem 10min spelen en leg hem daarna weer in bed (wat hij dus niet pikt en dan weer gaat gillen/krijsen/ schreeuwen. zo gaat het dus de hele avond door. Als hij uit bed is zit hij heel zoet te spelen maar zodra ik hem in bed leg is het weer foute boel.....
Kan het niet zijn dat hij oorpijn heeft? Wanneer ze liggen hebben ze daar meer last van. Mijn zoontje heeft dit ook gehad, toen zijn kiezen doorkwamen, die kwamen overigens allemaal tegelijk door.