Nieuwe droger

Discussie in 'De lounge' gestart door Tweekids, 21 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Wij zijn opzoek naar een nieuwe droger.
    We gebruiken er nu 1 met slang naar buiten (15 jaar oud) dit bevalt ons prima en droogt als een tierelier.
    Wegens verbouwing komt er een 'washok' waar geen slang naar buiten kan.
    Dus nu dacht ik, dat word een condensdroger! Kom ik bij de mediamarkt, nee mevrouw een warmtepompdroger dat is veel zuiniger! Maar die aanschaf is wat prijziger en wat ik begrijp is dat het langer duurt eer het droog is. En lang programma is niet heel handig met straks 3 kindjes. Welke inhoud hebben jullie 7 of 8 kg?
    Als ik bedenk dat ik naar Energielabel 0 naar energielabel B ga bij een condensdroger denk ik dat is al een hele verbetering, maar echt verstand heb ik er niet echt van.
    We denken aan een droger van Bosch/Siemens/AEG/Whirpool. Iemand ervaring?

2. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Wij hebben sinds een paar maanden een Bosch warmtepomp droger, label A++, met zelfreinigende condensator.

Was wel met een cashback actie, dus scheelde €75.

Vind het meevallen met hoe lang het duurt voor het spul droog is, maar hebben dan ook ruim 4 jaar geen droger gehad.

3. Kiekske

Kiekske Actief lid

1 nov 2016
    383
    44
    28
    Wij hebben pas een nieuwe droger. Had een paar eisen: hij moet zichzelf uitschakelen als hij klaar is en ik wilde een vochtsensor zodat de tijd wordt aangepast als de was eerder droog is.

Het is deze geworden:

http://www.lg.com/nl/wasdrogers/lg-RC7055AH1M-condensdroger

Was even een aanschaf, maar hij doet precies wat ik wil. En ook nog eens superzuinig en hij droogt een stuk sneller dan onze oude.

4. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
  5. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Ik heb een warmtepompdroger van wirlpool. Ik heb deze aangeschaft met het oog op was voor 2 volwassenen en een kind. Nu zoon en ik samen zijn is het voor die paar wasjes per maand echt niet de goede droger. De mindering in kosten wegen niet op tegen de langere droog duur. Het duurt inderdaad lang en hier is de was vaak ook eerder droog dan wat de droger berekend heeft.

Ik zou goed kijken naar het aantal wassen wat je draait en op basis daarvan beslissen.

6. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Wij hebben een warmtepomp droger van Miele.
    Werkt prima. Duurt niet langer dan onze oude condens droger.
    Een volle trommel met 8 kilo aan handdoeken zijn in 1 uur en 20 minuten helemaal droog.

7. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hier ook warmtepomp en alles over het algemeen binnen 1,5 uur droog, soms 2

8. Manque

Manque Niet meer actief

Wij hebben ook een warmtepompdroger, pas 2 jaar oud. We kozen toen de zuinigste categorie, maar ik ben er echt niet blij mee. Hij staat bij ons onder de trap omdat daar de witgoedaansluiting zit. Dus hij staat bovenop de wasmachine en heeft een slang voor het vocht die we hebben aangesloten op de waterafvoer. Zo is hij door een professional geïnstalleerd. Het standaard katoendroogprogramma duurt met een volle trommel bijna 4 uur en als ik de kast per ongeluk dicht doe druipen de condensdruppels van de deur en de onderkant van de trap af. Dus ik moet altijd drogen met de kastdeur open, de WC-deur en het raampje aldaar open omdat er anders geen ventilatie in de gang is en het een damperige boel wordt. Superkoud in de winter dus en helemaal geen fijn aanzicht dat die kastdeur en de WC-deur altijd open moeten staan.

Ik ben met mijn klachten over de condens teruggegaan naar de leverancier, maar die zei dat een warmtepompdroger niet in een kast mocht staan. Die moet in een grotere ruimte met voldoende ventilatie naar buiten. Misschien iets om rekening mee te houden...

9. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.190
    113
    Deze hebben wij ook.
    Geen idee hoelang hij droogt, ik let er nooit op en hij slaat af als hij droog is.
    Wat ik het allergrootste voordeel vind is dat hij amper warmte en vocht afgeeft in tegenstelling tot een condensdroger

10. Marijn

Marijn Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.551
    25
    48
    Ik heb net een nieuwe droger gekocht en kwam nu ook uit op een warmtepompdroger. Ik heb gekeken naar de beste keus volgens de consumentenbond en dan in mijn prijsklasse. Het is een Beko geworden. Had ik nog nooit van gehoord, maar kwam heel goed uit alle testen. En ik ben heel tevreden! Hij is stil en droogt heel goed en ook best snel. Veel verschillende programma's ook en makkelijk in gebruik.

11. Ballon

Ballon Niet meer actief

Ik vind het ook mee vallen. Max 1,5u per keer en dat is voor extra droog. :)
    Onze wasmachine ging kapot en daarom een nieuwe gekocht van 8 kilo. Toen moest er natuurlijk ook een nieuwe droger komen aangezien de vorige maar 5 kilo was en ik andera nog niet veel aan die 8 kilo wasmachine had haha. Bevalt me erg goed! Beter dan een condensdroger :)

12. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Hier een warmtepomp droger van Samsung. Wat een pest ding.
    Heb hem nog geen jaar en 1 onderdeel was al kaal gedraaid.
    Zitten 2 filters in. Eentje is makkelijk schoon te krijgen. Ander zit onder in. Dan zit t stof er nat in en is er niet uit te krijgen.
    Drogen duurt 2.5 uur en ruikt muf als t er uit komt.

Sorry niks positiefs behalve dat hij mega zuinig is qua energie!

Deel Deze Pagina