We zijn sinds een maandje verhuisd naar een appartement. Op de meeste ramen zit er aan de buitenkant allemaal grijzige opgedroogde vlekjes. Vooral als de zon op het raam staat, dan zie je die vlekjes heel erg. Ik heb al geprobeerd om het te verwijderen met een sopje, schoonmaakazijn, glassex, kalkreiniger, maar ik krijg het er maar niet af. :x Iemand een idee hoe ik de ramen schoon krijg? alvast bedankt voor de reacties/tips!
nou meid als ik het is, wat ik denk dat het is kan je er met van alles opgaan maar krijg je dit er zeer moeilijk tot niet meer af.... dit is cementsluier. weet niet hoelang het erop zit. als het niet te lang is zou je nog cementsluierreiniger kunne proberen (bij de bouwmarkt) en anders helaas. mijn ouders hebben dit ook gehad en daar zijn uiteindelijk nieuwe ramen gekomen. was wel heel erg
Ohnee, dat meen je niet. Ik weet niet hoelang het er al opzit. Ik denk wel lang aangezien er hier een oud vrouwtje gewoont heeft. Het ziet er trouwens zo uit: (let niet op mijn hand en het doekje, dat moest even voor het scherp stellen ) http://img338.imageshack.us/img338/5944/img0335sa.jpg Origineel formaat: http://img228.imageshack.us/img228/1518/img0335o.jpg
ja sorry das ECHT cementsluier.... dat komt door als ze een huis bouwen en de cement is nog niet goed droog geweest en het regent dit naar beneden sijpelt ( of voegsel etc) nee als het er echt al meer als een paar weken op zit kun je je ook de kosten van de cementsluierreiniger besparen... een nieuw raam is de enig eoplossing of anders helaas accepteren. mn moeder heeft zich er 9 jaar aan lopen ergeren en nu zit er sinds kort ene nieuw raam in.
Als het dubbelglas heb je kans dat het lek is en dat er tussen de 2 glazen kalk zit daar vindt ik het meer op lijken eerlijk gezegd.
Volgens mij is het geen cementsluier hoor, maar ingebrand vuil. Dat krijg je als de ramen niet vaak genoeg gezeemd worden en de zon brand dan het vuil erin. Ik heb dat ook Helaas is het wel hetzelfde probleem, het is er niet meer af te krijgen.