Ik vind vooral het verhaal over zwangerschapstesten die op eisprong reageren irritant. Oké, het kán. Maar de kans is niet groot. En als iemand tegen het einde van haar cyclus zit dan is het vele malen logischer dat die positieve test van een zwangerschap komt, ook al is het ei niet bevestigd met temperaturen.
Er zijn dames die een tuurtest hebben voor het eerst. Het eerste wat er gevraagd wordt is ‘wanneer was je ei?’ Als dan de reactie komt dat iemand daar niet zeker van is wordt er meteen geadviseerd om te gaan tempen etc. Ik vind dit helemaal geen gezond advies. Als je wat langer bezig bent misschien maar niet als je net de hoek om komt kijken. Dan moet je er plezier in hebben.
Ik ben het volledig met je eens dat je er eerst en bovenal plezier in moet hebben. Maar als ik dan lees dat mensen aan het kloten zijn met slijm en krampjes en weet ik het wat en zich daar helemaal druk over maken dan is er in mijn ogen ook geen plezier. Ik vind temperaturen zelf erg fijn omdat het mij juist rust gaf (na ruim een jaar en een BBZ en niet meteen) en ik daardoor weer meer plezier er in had. Daarom vind ik het niet altijd een ongezond advies. Maar ik ben het ook met je eens dat het soms te snel worden geroepen.
Ik herken het dubbele gevoel en die twee kampen wel. Soms vind ik het jammer dat het erop lijkt dat hier alleen maar tests geplaatst mogen worden vanuit wijsheid, terwijl - kom op - je ook je test kunt delen vanuit enthousiasme. Dat heerlijke onbevangen gevoel dat het misschien wel raak zou kunnen zijn. Die niet te stoppen kriebels die ervoor zorgen dat je je eerste test doet op 6dpo. En dat je die gekte met niemand durft te delen in je omgeving, omdat je zelf ook wel weet dat het een ‘beetje’ aan de vroege kant is. En dus deel je het dan hier. Bij gelijkgestemden. Een snauw of lelijke opmerking vind ik dan vaak pijnlijk om te lezen. Je kunt er immers ook voor kiezen om niet te reageren en iemand in zijn enthousiasme te laten. Je moet in je leven al zo vaak hoop laten varen en realistisch zijn... Anders vind ik het als er echt om advies of ervaringen wordt gevraagd. Als je de vraag stelt, kan je een antwoord verwachten. En dan vind ik de tips en ook de harde realiteitszin vaak wel op z’n plaats.
TS; goed om dit eens bespreekbaar te maken, dankjewel! Ik ben een stille lezer met afgelopen jaar enkele topics. Ik denk dat het best eens goed is dat iedereen bij zichzelf nadenkt of de inhoud of de toon van een reactie wel relevant is of gewenst is. Wat je zelf niet wilt ontvangen hoef je ook niet naar een ander te verzenden. Verder, ik vind testen bekijken ( ik krijg uitslag van 'turen', 'omowit' en 'veeg roze') fascinerend en vind sommige verhalen volgen oprecht leuk, maar krijg soms plaatsvervangende schaamte bij sommige botte reacties, totaal niet nodig om een ander toch goed te kunnen horen of helpen.
Ik vind het hele "ik ga je nog niet feliciteren hoor, want je zit nog niet op je NOD" zo lelijk Oh ja, want vandaag een felicitatie is te vroeg, maar morgen kan het ineens wel, omdat dan m'n NOD is. Mijn eerste positieve test ever deed ik toen ik me realiseerde dat ik al een aantal dagen overtijd was (we waren niet bezig met zwanger raken en gebruikten anticonceptie). Die was knalpositief. Helaas resulteerde dit in een miskraam (ja, een echte, door een gym bevestigde miskraam met bijna 7 weken). Toen we echt bewust begonnen met proberen, deed ik ovulatietesten en temperatuurde ik, omdat ik gewoon een control freak ben. Op 8dpo testte ik duidelijk positief. Ik voelde het ook echt al aan m'n lichaam. En kreeg dus alleen reacties als "het is nog veel te vroeg!" en "ik feliciteer je nog niet!" of "het kan ook je eisprong zijn!". Let wel, bij een duidelijk positieve (ook op belabberde foto kwaliteit van hier) test. Zit je dan blij te zijn met zo'n reacties. "Ja ik ben voorzichtig, ik wil je niet teveel hoop geven" Bullshit, want iedereen heeft hoop, zodra er maar het meest vage streepje komt. Vond dat zo jammer. En zie deze toon inderdaad steeds vaker. Toen ik hier net zat, jaaaaren geleden (inmiddels ander account) ging het er nog niet zo aan toe. Ik post tegenwoordig niet meer zoveel, lees wel nog steeds mee. Vind het jammer dat die saamhorigheid in dit gedeelte van het forum toch steeds vaker ver te zoeken is. Ik feliciteer dus uit volle borst. Ik stuiter mee, hoop mee, juich mee. Of je nu je temperatuur bij hebt gehouden, ovulatietesten hebt gedaan, of al 10 jaar dezelfde cyclus hebt. Hiep hoera, ik zie een streepje. En als het misgaat, treur ik. Maar ik oordeel niet over sterretjes in onderschriften of erg voorbarige tickers. Doe wat je zelf wil! Nieuw- of oudgedienden
Als de TS blij wil zijn met een vaag kutstreepje, moet ze dat toch lekker zelf weten. Wie zijn wij in godsnaam om voor haar te beslissen dat het te vroeg of te vaag of te stom is Ik test ook supervroeg, mag ik dat lekker zelf weten. Rare berichten hier dat mensen vroeg testen achterlijk vinden en daarom zo nodig stomme reacties moeten geven. Dan reageer je toch lekker niet en test je zelf 3 weken na je nod.
BAM! Precies wat ik denk! Weet niet of je altijd zo duidelijk bent in je taal of het komt door de hormonen maar ik vind je reactie briljant!
Ik vind het irritant als dames zeggen " Ja hier was ik al bang voor" na een miskraam. Dan denk ik uh waarom de testjes zagen er goed uit en niets om over druk te maken maar omdat je al 1 x eerder een mk hebt gehad is men er bang voor. En ik heb zowiezo spijt dat ik hier terecht gekomen ben en al 1 jaar bijna dagelijks hier op zit. Ik vergeet zoals iemand anders al zei dat er een groep vrouwen bestaat die gewoon zwager raken zonder ovulatie testen temperaturen etc. Zij gooien de pil weg en wachten rustig af en de meiden om mij heen die dit gedaan hebben waren binnen no time zwanger en ik ben de enige die hier op de forum zit en t lukt maar niet...toeval? Of klopt het gewoon als je er obsessief mee bezig bent dat het gewoonweg niet lukt. Ik ben in de maand zwanger geraakt nadat ik alle cyclus apps had verwijderd en niet meer online kwam hier. Maar goed je haalt hier ook wel steun uit wanneer je het niet in real life kan delen. Elke voordeel heeft ook zijn nadeel en andersom. Owja ook bloed irritant " als ik zo naar de streepjes kijk ben je 12 dpo en niet 14 dpo ( bij wijze van). lees eens voor de grap berichten uit 2008 zo lief en leuk en " streep is een streep" mentaliteit.
Hahaha! Ik probeer me hier altijd in te houden omdat veel mensen kleinzerig overkomen. Ben in het echt veel harder
Streep is streep is wel tricky met de meerdere slechte merken tegenwoordig. Of tests die na een week uit de prullenbak gevist worden Maar ja, er wordt sowieso wel veel te krampachtig over gedaan.
Ik zit hier ook al behoorlijk lang. Toen ik hier kwam vond ik het hier ontzettend fijn. Iedereen was behulpzaam en aardig voor elkaar. En nu is het hier zeker veranderd. Veel gesnauw naar elkaar. Inderdaad niet meer onbevangen zwanger zijn. Ik heb nooit een testdrang gehad, wachtte altijd tot ik overtijd was. Gebruikte geen ovulatietesten. Maar ik heb wel begrip voor diegene die wel vroeger willen testen. Is het slim? Misschien niet. Maar het is iemands eigen keuze. En ja die moet ook rekening houden met de risico's. Maar dat weet diegene ongetwijfeld. Wat ik wil zeggen is laat elkaar eens in ieders waarde. Respecteer elkaars gewoontes. Verplaats jezelf eens in een ander, lees een reactie eerst nog even door voor je hem plaatst. Duidelijk zijn mag, waarschuwen ook. Maar dat hoeft niet door iemand meteen de grond in te trappen of iemand het gevoel te geven dat zij dom is. Je kan niet alles weten. Daarom kom je op een forum. Voor advies, voor hulp. En natuurlijk krijg je verschillende meningen. Maar respecteer elkaar. Wees lief voor elkaar.
Ik zit hier inmiddels ook al ruim 10 jaar (jemig, reality check... ). Ik moet zeggen dat ik de sfeer idd vooral hier en bij tempkaartjes niet zo leuk vind, vooral heel erg op kennis gericht. Behalve als mensen er gericht om vragen, vind ik dat niet zo fijn. Natuurlijk hoeft er ook niet gelogen te worden, maar het is ook een optie om niet te reageren natuurlijk... Maar goed, ik weet wel dat veel mensen het goed bedoelen. Ik merk alleen dat ik daardoor vaak geen zin heb om te reageren, terwijl ik hier juist het meest actief was.
Sowieso is alles op zp al behoorlijk veranderd inclusief de leden Ik had 9 dpo een positieve test en interesseert me niet wat een ander daarvan denkt of zegt Sommige doen alsof ze alles weten hier Zegt genoeg over hunzelf
Prima als je op 8 DPO al test en de vlag uithangt bij een onduidelijk streepje. Waar ik vervolgens wel een beetje zat van word is dat als iemand dan gaat menstrueren (paar dagen later) er vervolgens wel tig vervolgtopics komen over "hoelang duurt mijn miskraam?", "vmk maar 2 dagen gebloed" en de sterretjes in handtekeningen. Je demotiveert andere beginnende mensen enorm met het erger maken dan dat het is. Tuurlijk is het kloten dat je toch ongesteld bent geworden maar dat zwaarder maken dan dat het is, vind ik erg overdreven. Dus ik help zelf ook niet mee met slingers ophangen op 8DPO of bij een ontzettend licht streepje omdat een beetje voorzichtigheid geen kwaad kan. Overigens vind ik wel dat dat op elkaar bashen onderling ook wat minder mag. Ik heb vanochtend 5 topics doorgelezen waarin een "Lid Jane-grapje" wordt gemaakt. Dan vind ik je net zo irritant als degene die "Lid Jane" bij elke positieve zw-test aanhaalt.
Wat bedoel je met erger maken dan het is? Ik vind vooral dat iedereen de zaken moet beleven op haar eigen manier. De een haalt de schouders op bij een miskraam bij 4,6 weken, de ander laat een tattoo zetten om het verlies te verwerken. Als iemand sterretjes wil vermelden in de handtekening, wie zijn "wij" dan om te bepalen of daar al dan niet redenen voor zijn om dit te doen of niet? Wij kunnen niet in andermans hart kijken en bepalen hoe iemand anders moet omgaan met een miskraam/chemische zwangerschap/ late menstruatie maar wel vaag streepje. De wens is voor ons allemaal even groot en het verlies van die wens word door iedereen anders ervaren. Ik heb twee vroege miskramen gehad en ik zou graag zelf bepalen hoe erg ik dit vond en welke impact dit op mij heeft gehad. Ik heb ze in ieder geval vermeld in mijn handtekening, omdat ik daar behoefte aan heb.