Grimmige sfeer

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by frummelke86, Jan 13, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

Jul 31, 2014
    4,944
    681
    113
    Iets een miskraam noemen wat gewoon geen miskraam is...tenminste,ik denk dat ze dat bedoeld.
    Op 10 dpo bv een vaag streepje,En vervolgens op je nod ongesteld worden is gewoon geen miskraam.(Dit is gewoon een uit de lucht gegrepen voorbeeld).Ongeacht hoe diegene dat wil noemen,feit is dat het geen miskraam is.

Kris81, YasmijnN, Saaaraaa and 7 others like this.
  2. bozoe

bozoe VIP lid

Jul 9, 2014
    5,482
    5,840
    113
    Dit inderdaad! Een streepje die anderen op foto's niet zien en vervolgens ongesteld worden op de dag dat je ongesteld hoort te worden, is geen miskraam. Dat is jezelf iets voorhouden.

Dus daarom reageer ik wat minder enthousiast bij tuurstreepjes zo vroeg.

YasmijnN, Zara75 and nizzie86 like this.
  3. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

Dec 18, 2017
    5,793
    6,474
    113
    Female
    Maar waarom zou dat geen miskraam zijn? Feit is dat wanneer dat streepje gezien wordt er sprake is van een zwangerschap. In welk stadium dan ook.

En ik vind een miskraam met 14 weken ook veel erger als een zwangerschap die de NOD niet eens haalt maar dan nog vind ik dat iedere dame voor zichzelf daar van mag vinden hoe ze daar mee omgaat. Als de dame een sterretje wil plakken, wie ben ik dan om te zeggen joh t was nog geen eens een sterretje waard.

Laat een ieder zijn of haar verdriet of blijdschap op haar eigen manier beleven. Je kunt geen gradatie hangen aan het gevoel van een ander.

4. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

Dec 18, 2017
    5,793
    6,474
    113
    Female

Maar al zou dat zo zijn he, dat iemand zichzelf dat voorhoudt ( en wie weet is de camera ontzettend slecht en is het streepje wel goed zichtbaar irl), dan heeft die persoon daar in mijn ogen alle recht toe.

Het is haar eigen beleving. Ik vind het kwetsend om dan te zeggen maak het niet erger dan het is. Want ik kan niet oordelen hoe erg het voor een ander is.

Ik ben er zelf ook nuchter in hoor, begrijp me niet verkeerd, maar ik kan mijn maatstaf niet gaan hanteren op het verdriet van een ander. Is niet aan mij.

5. Mi2017

Mi2017 Fanatiek lid

Dec 14, 2016
    2,569
    926
    113
    @Pipo30 dat ben ik ook met je eens.

6. bozoe

bozoe VIP lid

Jul 9, 2014
    5,482
    5,840
    113
    Het gaat in dit topic volgens mij over de grimmige sfeer en de reacties vanuit "beide kampen". Mijn reactie op een dergelijk topic kan misschien bot overkomen, vandaar dat ik probeer uit te leggen waarom mijn reactie zo zou zijn en ik wellicht ook zou vragen of ze zeker is van haar cyclus/nog niet zou feliciteren.

Ik blijf bij mijn mening dat iets een miskraam noemen wat geen miskraam is, niet nodig is. Tevens vind ik het beledigend naar vrouwen die wel een miskraam hebben meegemaakt.

paula1984, Itsme123, Zara75 and 2 others like this.
  7. frummelke86

frummelke86 Fanatiek lid

Feb 17, 2017
    2,045
    2,737
    113
    Female
    Het is helaas niet zo dat bij een streepje ook daadwerkelijk sprake is van een zwangerschap. Er komen zoveel onderdelen voor in dat proces. De juiste timing seks, wel niet bevrucht, goed of niet goed delen, innesteling. En als de innesteling niet voldoende is geweest en je op je nod ongesteld word dan ben je ver gekomen in het proces maar helaas nog niet zwanger.

YasmijnN and Zara75 like this.
  8. meisje1977

meisje1977 VIP lid

Mar 1, 2013
    8,108
    472
    83
    Ik ben niet bezig met zwanger zijn. Ben gezegend met een zoon. Ik lees wel mee ne probeer mee te denken. Ik zie soms botte reacties maar dat komt vaak ook weer voort uit andere reacties. Als iemand meerdere keren een topic opent over een positieve test terwijl er geen streep staat of dat iemand nog niet zo ver in de cyclus is dat je zwanger kunt zijn dan kan ik mij daar wel aan irriteren.
    Dan vind ik vragen als hoe heb je je ovulatietest ontdekt geen gekke vragen. Ik feliciteerd iemand ook niet bij een vage test op 8-9 dpo. Er kan nog zoveel misgaan. Ik heb soms het gevoel dat er bij iedere vage test al gefeliciteerd moet worden .we slaan soms ook door in het testen etc . Als je een vage streep hebt en je gaat na 12 uur weer testen dan heeft dat weinig zin.
    En wanneer iemand een duidelijke test heeft feliciteer ik diegene.
    Tegenwoordig" moeten " we na een aantal maanden na stoppen anti conceptie ook al zwanger zijn.
    Mijn gevoel is dat er soms wat bot gereageerd wordt alhoewel het een jaar geleden heviger was dan nu. Merk dat sommige echt milder zijn geworden.
    En soms ligt het aan een ts.

Rosje83, Zara75, Sado and 1 other person like this.
  9. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

Dec 18, 2017
    5,793
    6,474
    113
    Female

Niet mee eens. Een test reageert op
    HCG wat pas wordt aangemaakt NA innestelling. Technisch gezien zwanger. Geen goede zwangerschap maar toch zeker wel zwanger. Ik vind het zelf niet kies om te gaan bepalen voor iemand anders of het al dan niet om een zwangerschap gaat en of iemand al dan niet een sterretje bij haar handtekening mag zetten.

Ik vind dat zo persoonlijk dat ik daar gewoon niks van wil zeggen als iemand anders besluit dat het voor haar wel voelt als een miskraam

Nikki15, LollyLolbroek86 and Raket78 like this.
  10. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

Dec 18, 2017
    5,793
    6,474
    113
    Female
    En ik voel me overigens ook niet beledigd door mensen die drie dagen voor NOD een vage streep plassen en toch ongesteld worden en dit beschouwen als miskraam.

11. bozoe

bozoe VIP lid

Jul 9, 2014
    5,482
    5,840
    113
    Maar jij spreekt toch niet alleen namens alle mensen bij wie het mis is gegaan? Mij steekt het namelijk wel. Ik gun niemand om hetzelfde mee te maken en als iemand dan toch die stempel er op drukt terwijl dat eigenlijk niet nodig is, dan vind ik dat best even naar.

Maar ik denk dat wij het hierover niet eens gaan worden. En gelukkig mag en kan dat allemaal ;).

Nogmaals, mijn reactie was meer om uit te leggen waarom ik in dergelijke topics soms bot over kan komen en niet direct feliciteer. Wellicht als "beide kampen" elkaars standpunt weten dat de sfeer dan iets beter wordt.

YasmijnN and nizzie86 like this.
  12. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

Dec 18, 2017
    5,793
    6,474
    113
    Female
    Maar waarom steekt t je? Het doet toch niets af aan jouw ervaring? Is overigens oprechte interesse, ik vraag me dan gelijk weer af of ik dan te simpel ben qua denken.

13. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

Jul 31, 2014
    4,944
    681
    113
    Dat het zo voelt doet niets af aan het feit dat het dat niet is.
    En daar kun je het niet mee eens Zijn,dat mag.Maar de feiten worden er niet anders van.

14. bozoe

bozoe VIP lid

Jul 9, 2014
    5,482
    5,840
    113
    Omdat er geen sprake is van een miskraam in dat geval? Dat is hetzelfde als zeggen dat je een heftige ziekte hebt meegemaakt terwijl dat niet zo is. Ik vind het respectloos tegenover iemand die wel datgene heeft doorgemaakt. En ik kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben die dat zo voelt. Dat jij dat niet zo ervaart is heel mooi voor je maar geldt niet voor iedereen.

Waarom zou je blijven volhouden dat je een miskraam hebt gehad zonder overduidelijke positieve test? Ik heb het hier niet over lichte, niet oplopende testjes. Daar kan ik het van begrijpen dat je dat toch als een verlies ziet. Maar geen (duidelijke) positieve test en ongesteld worden op de dag dat je ongesteld hoort te worden = imo geen miskraam.

YasmijnN, Itsme123, Simba1992 and 5 others like this.
  15. Faithful

Faithful Niet meer actief

Heb dit topic net helemaal gelezen en ik blijf mij iets afvragen na de bovenstaande berichten.
    Gewoon uit oprechte interesse en mijn beeldvorming en daar internet geen duidelijkheid daarin geeft alleen tot hoeveel weken.

Ik ken de verhalen/meningen over voor Nod positief testen. Maar vanaf het moment dat je op of na Nod positief test (ongeacht hoe donker de streep maar wel zonder turen) en het daarna mis gaat wordt een (evt. vroege) miskraam genoemd toch?

(Edit: laatste bericht hierboven zie ik nu pas na plaatsen.)

bozoe likes this.
  16. Bine84

Bine84 Actief lid

Dec 22, 2014
    442
    288
    63
    Ikzelf heb met 12 weken een missed abortion gehad. Het was een hel om vervolgens, pas na 4 weken het vruchtje te verliezen. Ik vind het zelf dan ook echt heel erg dat mensen roepen een miskraam te hebben gehad wanneer ze ‘in principe’ gewoon ongesteld worden. Soms heb ik het gevoel dat het bijna een wedstrijd sterretjes verzamelen wordt.
    Maar ook dit is erg persoonlijk en kan ik niet in de hoofden van de andere meiden kijken.

manaolana, Kris81, YasmijnN and 8 others like this.
  17. Pink06

Pink06 Fanatiek lid

Nov 21, 2016
    1,308
    693
    113
    Female
    Wel bijzonder trouwens dat de bekende persoon/personen die dit bericht eigenlijk betreft overal reactie op geeft/geven maar niet op dit bericht.. ik doel op degene die meteen over tempen en ben je zeker van je ei enz enz beginnen. De ‘ervaringsdeskundige’ zeg maar.

Nikki15 and Loraintje like this.
  18. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,981
    15,609
    113
    Nabij Utrecht
    Je mag me ook gewoon taggen bij naam hoor ;)

Rosje83, YasmijnN, Viviennee and 3 others like this.
  19. Pink06

Pink06 Fanatiek lid

Nov 21, 2016
    1,308
    693
    113
    Female
    Pardon??
    Ik heb het niet over 1 persoon hoor. Zijn er meerdere. Maar jij ziet jezelf blijkbaar terug in mijn omschrijving?

Followyourdreams and Loraintje like this.
  20. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,981
    15,609
    113
    Nabij Utrecht
    Nou aangezien ik het altijd heb over tempen en altijd vraag of ze zeker is van haar eisprong, zal ik bij het groepje "ervaringsdeskundige" horen waar je over spreekt, vandaar dat ik me maar ff meld :)

bozoe and Pipo30 like this.

Share This Page