Ik denk oprecht dat jij ervaringsdeskundige bent.. zonder sarcasme! Ik doel meer om de mensen die wijsheid halen uit de woorden van de ervaringsdeskundigen en doen alsof ze er iets vanaf weten..
Dit is precies wat er wordt bedoeld in dit topic. Al het negatieve! Ik bedoel het helemaal niet vervelend. Het zijn vaak dezelfde. En dat mag ik zeggen. Wil niemand beledigen dus noem geen namen. Zoals ik zei degene die zich aangesproken voelen zal het vast betreffen. Ik weet niet wat jullie doen maar ik ga lekker van het mooie weer genieten met mijn gezin. Heb geen zin in moddergooien hier. Kan mijn bericht niet verwijderen anders had ik dat al gedaan. Heb hier echt geen zin in. Fijne dag allemaal
Hoezo...ik bedoel dat degene die zich aangesproken voelt blijkbaar niet degene zijn die je bedoeld...wat is daar negatief aan?
dit vind ik ook Ik heb echt mijn kleine babytje verloren dat is wel heel wat anders dan een miskraam met 4 of 5 weken
Lieve allemaal.. ik ben nu ook al een aantal jaren lid... en het ene wat me steeds opvalt is dat mensen zo snel interpreteren.. iemand zegt iets en een ander denkt meteen dat ze dit en dit bedoelen.. Ik meng me verder nergens in, heb wel een mening, maar voel zelf nooit zo de drang m'n mening te verkonden, puur iets met 'wil m'n energie aan andere dingen besteden' Maar goed, wat wilde ik wel zeggen.. lieve allemaal, ik heb nog wel een tip, voor de mensen die er voor open staan; laat af en toe het woord NIVEA door je hoofd gaan: Niet Invullen Voor Een Ander Ik voel me er altijd een stuk beter door! Fijne dag vandaag ❤️
Eerlijk? Ik vind het ook wel eens moeilijk om berichtjes te lezen waarbij ik persoonlijk denk: "Doe het jezelf niet aan om hier een label aan te hangen en er de rest van je leven over te treuren." Maar, zoals eerder gezegd, het is niet aan mij. Dat is mijn gevoel, mijn gekwetstheid en dat komt bij mij vandaan. Als een ander het nodig vind om het wel te labelen en er een kaarsje voor te branden, dan moet zij dat doen. Ik slik dan en klik het weg. Over smaak valt niet te twisten, zeggen ze toch altijd? Over hoe je iets ervaart ook niet. Ik vind het trouwens tof hoe in dit topic toch heel respectvol gesproken kan worden met elkaar.
Even voor mijn beeldvorming.. als je een positieve test heb voor je nod en je wordt alsnog ongesteld.. is het dan niet ‘gewoon’ de innesteling die alsnog mis is gegaan? Niet rot bedoeld hoor!
Daar kun je volgens mij wel vanuit gaan. En wat iemand daar dan wel of niet voor gevoelens over heeft, dat is aan die persoon. En niet aan de buitenwereld. Een groot gedeelte van de zwangerschappen gaat mis nog voor NOD. De vrouw in kwestie wordt "gewoon" op NOD "ongesteld" en als ze niet daarvoor al getest heeft, weet ze over het algemeen niet dat ze heel even zwanger was. Tegenwoordig met de gevoelige testen weten we steeds eerder van een zwangerschap. Vroeger ging je naar de dokter als je 2 periodes had gemist en die dokter stelde dan vast of je zwanger was. De tijden zijn veranderd. En in principe wordt er aangenomen dat je zwanger bent als je HCG boven de 5 of de 10 uit komt.
Precies dit. Ik was er een jaar geledeneen paar maandjes en vandaag pas weer terug. De negativiteit en betweterigheid (kan allen als je temp en ovutest .... zeggen). Zo jammer.
Ik ben blij dat iemand het bespreekbaar maakt dit. Ik heb hier de laatste tijd ook last van en vind het heel lastig te zien dat sommige zo negatief kunnen overkomen en zich dan realist noemen. Het vervelendste vind ik de bijna doktors reacties met van alles en nog wat, maar goed is eigenlijk ook wel in te denken aangezien er hier een aantal zijn die een enorme malle molen hebben moeten doorstaan. Maar houd in gedachten dat het voor de meesten onde ons niet het geval is en meiden echt enorm kunnen schrikken. Tuurlijk denk ik ook dat wanneer je voor je nod licht test en je dan normaal op tijd bloed verliest dat het voor je eigen zelfbehoud beter is om het geen miskraam te noemen dan maak je het zo onnodig zwaar voor jezelf. Ik denk ook dat er hier veel meiden zijn die inderdaad in een later stadium een miskraam meemaken diegene wilt behoeden voor de vreselijke onmacht en teleurstelling die zijws gevoeld hebben en misschien nog voelen.. Ikzelf heb een miskraam gehad bij ruim 11 weken en dat was echt heel moeilijk ondanks ik nu een prachtige gezonde zoon heb van 8 maanden blijf ik volschieten met tranen als ik er over nadenk en herkenbare topics lees van meiden die het nu doormaken zeg maar. Maar ik ga niet zeggen dat een miskraam met 11 weken zwaarder is dan met 4 weken want iedereen die zwanger is hoe kort ook fantaseert over de toekomst met je kleintje en dat is een zwart gat als dat plotseling wegvalt. Ik zelf ga nooit meer voor mijn nod testen omdat ik mezelf gewoon niet meer wil aandoen als mis zou gaan, ik hoop dan ook dat het me niet weer overkomt maar ja ergens maar goed dat we dat niet voor het zeggen hebben. Ik hoop dat iedereen zich veilig voelt en laten we vooral respectvol blijven. Iedereen heeft recht op zijn eigen leed.