Ik ben nu 5 weken en 1 dag zwanger, zit ik dan in de 5de of 6de week van de zwangerschap? Zelf denk ik de 5de week maar mijn man denkt de 6de week. Hij denkt dat 0-7 dagen de 1ste week is en als je dan 1 week en 1 dag bent dat dat de 2de week is. Zo vind hij dan ook dat 5 weken en 1 dag de 6de week is. Ik denk gewoon dat 5 weken en 1 dag gewoon de 5de week is? Wat denken jullie?
Echt waar? Haha dan zal het aan mijn hormonen liggen, normaal heeft hij nooit gelijk haha. Nou dan zit ik dus in de 6de week.
Je BENT 5 weken en 1 dag zwanger, ze ZIT in je 6e week. Dit is voor jou de eerste dag van de 6e week...
5w+1d zwanger is idd de 6de week. Net zoals met je leeftijd; ik ben 29 nu, dus zit ik in mijn 30ste levensjaar (omdat je begint bij 0 bij de geboorte).
Ben blij dat dat dan wel duidelijk is haha, kan ik nu tenminste gerichter nadenken want ik vind het leuk om te zien wat per week gebeurd in mijn lichaam met de ukkepuk en nu weet ik tenminste dat ik al bij de 6de week kan kijken haha. Ongelooflijk dat mijn man toch gelijk heeft gekregen haha.
Op de website babybites staat het goed verwoord: 5 Weken zwanger Soms ook verwarren op website of het nou gaat over 5 weken of de 5e week... Is een groot verschil
Net zoals met jaren... Als je 30 jaar bent, zit je in de 31e levensjaar. Een baby van 0 jaar zit in het eerste levensjaar....
Nou hiervan heb ik ook bijgeleerd Ik maar denken dat ik tot de 5de week en 1dag nog altijd week 5 moest rekenen.