'Ontstoken' oogje - wanneer naar huisarts?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Devero, 13 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devero

Devero Actief lid

5 dec 2010
    250
    0
    0
    Zuid Holland
    Ons kindje is nu 10 dagen oud en heeft sinds de geboorte last van een vies oogje: meerdere keren per dag geel/groene pus en na het slapen een 'dichtgeplakt' oog.

De verpleging in het ziekenhuis en de kraamzorg hebben ons geleerd het oogje schoon te maken met een watje en water. Het zou vanzelf over moeten gaan. Maar hoe lang kan dit gaan duren? Ze is nu bijna anderhalve week oud en ik zie nog vrijwel geen verbetering. Mijn gevoel zegt: het is wel haar oog...niet een onbelangrijk iets. Maar ja, ik wil nou ook weer niet overkomen als één of andere paniekvogel.

Hoe lang kunnen we dit aankijken en wanneer ga je hiermee naar de huisarts?

2. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

mijn dochtertje heeft dit nu nog steeds ze is 3maand en half al verschillende keren naar de huisarts geweest oogdruppeltje gehad maar betert niet echt mij is verteld dat dit tot 6 maand kan duren

3. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Heb je al geprobeerd een paar keer per dag er een druppeltje BV in te doen? Dat hielp bij mijn dochter de eerste paar keren. Helaas was dat de laatste keer niet goed genoeg, en moest ze van het KDV naar de dokter en een middeltje krijgen (aangezien deze versie besmettelijk was voor de andere kinderen).

Als je het niet vertrouwt: gewoon naar de HA gaan. Dit duurt al best een tijdje. Succes! :)

4. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Ons zoontje had dat ook toen hij net geboren was onze kraamverzorgster (echt 1 van de oude stempel) heeft ons geleerd het oogje schoon te maken met afgekoelde Kamille thee en dan van buiten naar binnen een keer vegen elke keer als je gaat verschonen...hielp wel maar nog niet echt

uiteingelijk toch een soort oogzalf gekregen van de huisarts en toen was het wel snel over toen was hij ongeveer 2 weken oud.

5. Ladydotje

Ladydotje Actief lid

10 jun 2011
    132
    0
    0
    verkoopster
    vlakbij Breda
    hier idd ook het advies van het afgekoelde gekookte water - van buiten naar binnenkant oog - schoonmaken. de plek waar je het doekje hebt gebruikt niet nog een keer gebruiken, even schoonkantje op zoeken.
    en als je bv geeft idd een druppeltje in het oogje laten vallen.
    ik vond het doodeng om te doen maar toch gedaan en prinses vond het niet erg en het was binnen no-time weg!
    na een paar weken is het terug gekomen en nog een keer en het was ook weer supersnel weg.

6. Ladydotje

Ladydotje Actief lid

10 jun 2011
    132
    0
    0
    verkoopster
    vlakbij Breda
    maar als je het niet vertrouwd kun je natuurlijk ALTIJD naar de huisarts gaan he!?
    liever een keer te veel dan te weinig hoor!

" Maar ja, ik wil nou ook weer niet overkomen als één of andere paniekvogel. "

zo moet je dat niet zien! als jij er behoefte aan hebt, gewoon doen!

7. Devero

Devero Actief lid

5 dec 2010
    250
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik ben inmiddels geweest...heb een zalfje gekregen en daarmee moet het weg gaan. Ben benieuwd, zou fijn zijn voor die kleine als ze binnenkort haar oog ook een keer open kan doen ;) Ze gaat nu een beetje als piraat door het leven :D Komt vast goed.

Thanks voor alle reacties!

8. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    En hoe gaat het nu met de kleine meid?? :)

9. Devero

Devero Actief lid

5 dec 2010
    250
    0
    0
    Zuid Holland
    Het gaat goed...thanks!

Oogjes zijn nog wel ontstoken (de andere inmiddels ook) maar na een paar dagen zalven, zit er in ieder geval wat verbetering in. Het is alleen een drama om die zalf in het oog te krijgen en niet ernaast haha...;)

De kleine is erg slim voor haar 2 weken en laat ons hard oefenen met creatieve oplossingen bedenken :D

10. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    haha jah die zalf is heel dik en vet ik deed het altijd samen met me vriend de 1 hield het hoofdje stil en de oog open en de anders spoot het erin haha

11. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Mijn zoontje had dat ook, tot een maand of twee... Heb het altijd met lauwe kamille thee en ogentroost druppels van weleda behandeld (gebruik niet zo graag iets chemisch bij zo'n kleintje). Het is toen vanzelf weg gegaan.
    Zo lang het oogwit niet rood word is het echt niet schadelijk of gevaarlijk. Ziet er alleen niet leuk uit, ik was ook erg blij zijn gezichtje eens een keer met twee "normale" oogjes te zien!

Deel Deze Pagina