Bevalling begint op A2, jongetje geboren

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Mooiezomer, 4 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mooiezomer

Mooiezomer Fanatiek lid

22 apr 2017
    2.099
    941
    113
    Vrouw
    Hulpdiensten hebben zondagmiddag op de A2 bij Born in Limburg een vrouw geholpen van wie de bevalling op de vluchtstrook van de snelweg begonnen was. Dat meldt de politie.

De vrouw belde rond 17.30 uur naar 112, omdat ze stilstond op de vluchtstrook van de drukke snelweg. Daarop werden de hulpdiensten naar de plek gestuurd. Intussen kreeg de partner van de vrouw telefonisch instructies van de meldkamer.

Omdat de situatie op de snelweg onveilig was, werd de vrouw door agenten naar de parkeerplaats van een nabijgelegen hotel gebracht. Personeel kwam direct met handdoeken en water naar buiten. "Niet veel later werd op de parkeerplaats, te midden van een groot aantal hulpverleners, een gezond jongetje geboren", meldt de politie.

Volgens de politie maken moeder en kind het goed. Ze zijn allebei naar het ziekenhuis gebracht. "Het kleine mannetje zal het zelf nog niet in de gaten hebben, maar hij heeft van een grijze regenachtige dag voor alle betrokken centralisten en hulpverleners ter plaatse een prachtige dag gemaakt."

NOS

2. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.566
    601
    113
    Mooi! Maar heftig. Onze zoon was ook zo geboren als ik niet op mijn strepen had gestaan. Ziekenhuis wilde dat we in de auto stapten. Ik niet. Te ver rijden. Ja drie telefoontjes toch ambulance gebeld. Maar voordat die er was, was mijn zoon al geboren (op dat moment stopte ambu voor ons huis). Ook niet fijn (stress) maar langs de snelweg had me helemaal niet leuk geleken.
    Gelukkig v deze mensen ook goed afgelopen en petje af v alle mensen die hielpen.

3. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Wat een stress. Fijn dat het met moeder en kind goed gaat.

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.582
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier ook zoiets. Wij waren al in het ziekenhuis omdat ik al een aantal dagen vruchtwater verloor, ik was precies 40 weken. Ze hadden me aan de ctg gelegd maar vonden de weeën niet heftig genoeg terwijl ik echt wel weeën had, ze wilden me ook naar huis sturen maar mijn man weigerde en zei ik ga haar niet meer meenemen want ik ken haar langer dan vandaag, Bij godsgratie mochten we tot 10 uur avonds wachten en maar goed ook want na een kwartier braken mijn vliezen volledig en na nog geen 5 min persen was onze dochter al geboren. Hoe bedoel je een verkeerde inschatting, stel ik had de auto gehaald dan was ze daar dus geboren of op de parkeerplaats oid, stelletje gekken ;)

5. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.566
    601
    113
    Hier ook. Had een heftige voorgeschiedenis, oudste prematuur geboren. En zelfs toen ik dat zei bleven ze erbij dat ik nog lang niet hoefde te komen. Anderhalf uur later had ik een baby. Zonder dat daar een vk of iemand bij was. Ik heb dan ook een klacht ingediend later.

6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.582
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Nou groot gelijk hoor over die klacht. Tijdens de zwangerschap van de tweede werd ik naar mijn idee ook gewoon niet serieus genomen. Ik verloor steeds wat vocht en ik vond het zoet ruiken, ik was op consult bij de vk en ze deed onderzoek en ik had een inlegkruisje meegenomen ( dit hadden ze gevraagd) maar nee hoor dit was echt geen vruchtwater, was gewoon afscheiding en tja bij het vaginaal onderzoek liep er geen vruchtwater weg dus 100% geen vruchtwater, ik heb toen in de auto echt zitten janken omdat er gewoon zo lacherig werd gedaan. Mijn oudste werd met 35 weken geboren en nu liep ik ineens 40weken, ik was moe en hield enorm veel vocht vast en alles deed pijn en ik voelde me echt voor schut gezet. 2 dagen later verloor ik nog steeds vocht en kreeg ook krampen en toen had ik gelukkig een andere vk en die rook het direct en kon ik direct naar het ziekenhuis omdat ik gewoon al een aantal dagen met een hoge vliesscheur rondliep. Ik mocht niet thuis bevallen ivm infectiegevaar, in het ziekenhuis willen ze je vervolgens gewoon weer naar huis sturen omdat je niet ligt te schreeuwen van de pijn en je ook gewoon niet serieus wordt genomen terwijl je op het punt staat om te bevallen en alle signalen worden weggewuifd.
    De vk heeft later ook haar excuses aangeboden, het was nog geeneens zo zeer dat ze het vruchtwater niet herkende maar wel dat ze me volstrekt belachelijk maakte, zal ook wel enigszins zijn gevoed doordat ik een wandelende hormonenbol was maar het volede gewoon niet veilig en ik voelde me niet gehoord.

Deel Deze Pagina