Grip op koolhydraten/Koolhydraatbeperkt dieet.

Discussion in 'De lounge' started by Gijsje, Jan 8, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

Oct 29, 2008
    3,862
    0
    0
    Brabandse Land
    Morgen begin ik met dit dieet,ik heb het boek Grip op koolhydraten van Yvonne Lemmers gekocht en wil hiermee zeker 30 kilo afvallen.
    Mensen met ervaring of die er ook mee beginnen/bezig zijn?

2. kevercabrio

kevercabrio Actief lid

Mar 18, 2011
    350
    0
    0
    Financiële dienstverlening en kinderen
    Zuid Holland
    Ja ik ben ermee bezig.
    Het bevalt me goed.
    Geen honger en lekkere trek meer.
    Suc6 ermee

3. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

Oct 29, 2008
    3,862
    0
    0
    Brabandse Land
    Val je er ook goed mee af?

4. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,836
    3,630
    113
    Ik heb niet dit specifieke dieet gevolgd, maar val wel altijd als een tierelier af als ik koolhydraten schrap/beperk. Ik vind t alleen moeilijk om langer vol te houden, omdat ik ook heb gemerkt dat bijna alles wat ik lekker vind een koolhydratenbom is :D.

Maat als je bijvoorbeeld een echte vleeseter bent, dan kun je je lol op ;)

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Hoi dames, even een vraagje van een leek... Je lichaam heeft toch ook koolhydraten nodig? Wordt je niet heel gammel als je daar te weinig van binnenkrijgt?

Veel succes iig met lijnen!

6. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Bij Yvonne Lemmers heb je elke dag (als ik me niet vergis) een koolhydraten uurtje. Het wordt dus niet helemaal geschrapt.

Heb de boeken ook liggen, vond het alleen wat te heftig voor mezelf.

7. Malaika

Malaika Fanatiek lid

Aug 27, 2006
    1,359
    0
    36
    Limburg
    Ik heb het gedaan, viel er goed mee af, maar op moest acuut stoppen van de huisarts toen bleek dat mijn cholesterol gehalte hierdoor te hoog werd. Pas dus wel een beetje op.

8. zustertje

zustertje Niet meer actief

Wat ik mij afvraag als je op gewicht bent wat ga je dan doen? Blijf je weinig koolhydraten zoveel mogelijk uit de weg gaan?

9. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    Vanwege mijn PCOS eet ik ook beperkt koolhydraten, je valt er ook mee af. Mijn dietiste was alleen geen fan van een uur lang de koolhydraten eten wat je wilt. Gewoon normaal doen is het motto :)
    PCOS blijf ik altijd hebben dus zal altijd koolhydraatarm eten.

10. tukker

tukker Fanatiek lid

Dec 1, 2009
    2,980
    17
    38
    Ik ben er 2 jaar geleden 24 kilo mee afgevallen! Sporte er 2 x per week bij en voelde mij niet gammel!

Nu al weer 1 week aan de lijn Gewoon eten en niet snaaien. En 1 x per week een snaai dag houden. 1 koek en een schaaltje ships op zaterdag of zondag. Morgen avond weer inschrijven bij de sportschool. Wil weer 25 kilo afvallen;).

11. Illiana

Illiana Lid

Oct 26, 2010
    92
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik heb twee jaar geleden een koolhydraatarm dieet gevolgd en ben daar 18 kilo mee afgevallen. Daar heb ik ongeveer een jaar over gedaan maar ik heb er niet bij gesport ofzo en ik heb ook gewoon 1 keer per week wel koolhydraten gegeten. Ik heb verder ook wel een beetje calorien geteld - ik wilde namelijk niet dat ik te weinig zou eten waardoor mijn lichaam daaraan zou wennen en ik na het stoppen met dieeten weer snel aan zou komen. Per dag at ik tussen de 1500 en 1800 calorien.

Het is nu dus twee jaar later, en tussendoor ben ik dus zwanger geworden - en toch weeg ik nu maar 6 kilo meer dan toen ik stopte met het koolhydraatarme dieet. Wat mij betreft een aanrader dus! :)

12. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

Oct 29, 2008
    3,862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ik heb het boek gelezen en daar staat ook duidelijk in dat koolhydraten een verslaving zijn,net zoals asperaan en dat soort zoetstoffen.Helemaal zonder koolhydraten zal niet gaan,nou ja kan wel maar is niet de bedoeling.Ik heb vaak last van eetbuien of ik ga trillen en dan eet/drink ik vlucht iets met veel suiker/koolhydraten.Ik hoop ook met dit "dieet" dit soort aanvallen te voorkomen,als ik het boek moet geloven komt dit door de koolhydraat verslaving.

Dat koolhydraten uurt is overgens niet bedoeld om je uur lang vol te proppen met koolhydraten.Ik wil en bijvoorbeeld gebruiken tijdens het avondeten,een gezonde maaltijd met een normaal portie aardappels,vlees groenten en yoghurt met een stuk fruit.

Maar ik ben benieuwd zal laten weten hoe het gaat :)

13. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,836
    3,630
    113
    Ja, ik heb ze ook nooit helemaal geschrapt, maar vooral tijdens het avondeten. Ipv aardappels/pasta/rijst maakte ik dan extra groente of salade. Overdag at ok wel gewoon brood, anders trok ok jet idd niet.

14. Ik heb ook interesse in het dieet, maar niet om af te vallen maar puur voor de gezondheid. Voor mijn man lijkt het me ook wel wat, die moet 30 kg kwijtraken. Maar dat boek van Yvonne Lemmers is dus wel wat? Ga me er weer eens in verdiepen..

15. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

Oct 29, 2008
    3,862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ja het boek is fijn om te hebben en goed en duidelijk.Ik hou het er wel bij want lees regelmatig wat terug. Ben nu 2dgn bezig,op wat hoofdpijn na voel ik me goed.Vind het wel even wennen deze manier van eten maar het lukt wel,moet lekker cratief denken met eten,wel een leuke uitdaging ook vind ik!

Share This Page