Hoi! Ik snap je wel hoor. Je bent al een week voor voor jullie (niet van jou, van jullie) kind aan het zorgen en huishouden aan het doen, morgen een leuk uitstapje gepland en nu laat hij je zonder overleg (en met ruzie) het hele weekend zitten. Ik zou er ook niet blij mee zijn. Volgens mij gaat het je meer om de manier waarop dan dat je hem geen gezelligheid met zijn vrienden gunt, toch? Sta je daar met een ziek ingesopt kind terwijl er nog vanalles moet gebeuren en hij besluit op stel en sprong te vertrekken en....oh ja, voor de vorm moet hij het nog even "overleggen". Typische mannenactie.... Zucht.... Gelukkig hebben de meeste mannen dan ook wel weer hun leuke kanten... (ik kan die van mijn man ook even niet vinden, hoor. Die heeft na het klussen, 3 klussen tegelijk, de wasmachine, het aanrecht, de bijkeukenvloer en de voorraadkast onbereikbaar gemaakt en is nu boos dat ik dat niet zo fijn vond... Hij had immers geklust. Dat wij nu een week niet door de keuken kunnen lopen, afwas kunnen doen, enz. was hij vergeten. )
Zilvervosje ik zou al stiekem gaan hopen dat je man zijn sleutels op het aanrecht heeft laten liggen en de eventuele reserve sleutels ook op een voorlopig onbereikbaar plaatsje liggen. Eigenlijk best gemeen haha
Hahaha..... Helaas... Hij pakt nu de auto om een zak chips te halen. Hij houdt ineens niet van naturel. Ach, mannen... Roeltje, mss ziet hij het morgen, of overmorgen na de kater, wel in dat hij beter een andere manier en een ander moment had kunnen kiezen om de actieheld uit te hangen. Soms duurt het even. Ondertussen zou ik idd gaan bedenken hoe je volgend weekend de spuitluiers en afwas aan hem over kan laten en jezelf vast trainen hoe je je daar geen moment schuldig over gaat voelen.
Roeltje, ik zou het ook niet kunnen waarderen als mijn man dat op die manier zou doen. Boos weglopen is voor kinderen. Denk wel dat ik er achteraan had geroepen: zorg dat je op tijd terug bent want we hebben een afspraak staan morgen! Of: Leuk voor je kleine mannetje dat ie nu niet naar de dierentuin kan! (inspelen op zijn schuldgevoel hihi). Maargoed, mijn man is zo'n softie dat het niet eens in hem zou opkomen zo weg te lopen als we in dezelfde situatie zaten.
hahaha roeltje.jou man vraagt tenminste nog of hij mag gaan. die van mij die gaat gewoon. die zegt,ik ga stappen vanavond,en dan gaat hij ook. als hij ergens naar toe wil,dan doet hij dat. wat ik er ook van vindt. nou vindt ik het meestal wel goed hoor. hij is meestal maar een uurtje of 3 weg. en hier slapen de kids dan toch al. dus ja. het kan altijd nog erger hihihi.
Roeltje Ik snap het zeer zeker. Tuurlijk wil je man ook wel eens zijn vrienden zien, maar ik geloof dat hij met jou getrouwd is en niet met zijn vrienden... Er lijkt me dat er wel enig verschil mag zitten tussen het tijd doorbrengen met je gezin en je vrienden. En als je man als een mokkend kind reageert als hij zijn zin niet geeft, moet je hem dan zijn zin toch maar geven? Je geeft een mokkend kind toch ook niet alsnog een ijsje (om de rare vergelijking maar eens door te trekken?) En je moet lekker zelf weten of Lenn goed genoeg in zijn velletje zit om naar de dierentuin te gaan. Persoonlijk zou ik er nog een smsje aan wagen om te zeggen dat je het niet uitmaakt wat hij doet, maar dat je graag morgen om 09.00 of 10.00 uur graag de auto voor de deur wilt hebben staan.
Dit is dus een reden waarom ik gezegd heb dat het dit weekend niet uit komt.. Lenn is nu al 1.5 uur aan het huilen en weigert om te slapen.. Ongeacht hoe laat hij in slaap valt is hij morgen gewoon rond 6 uur wakker.. Ik baal er echt van dat ik het weer in m'n eentje kan opknappen
Dit is dus een reden waarom ik gezegd heb dat het dit weekend niet uit komt.. Lenn is nu al 1.5 uur aan het huilen en weigert om te slapen.. Ongeacht hoe laat hij in slaap valt is hij morgen gewoon rond 6 uur wakker.. Ik baal er echt van dat ik het weer in m'n eentje kan opknappen
Ik snap je gevoel wel, ik zou het op deze manier ook niet echt kunnen waarderen. Maar met zo'n marathon zuipen ze dan van 18.30 tot 6.30, of nokken ze eerder af?
Geen idee.. Rond 4 uur gaan de kroegen dicht en hun kennende taaien ze dan af en gaan naar huis.. Hij blijft bij een vriend slapen.. Ben wel heel benieuwd hoe laat hij thuis is.. Kan alleen geen kant op, want heb geen auto..
echt minder voor je, heeft ej zoontje alsnog wel wat geslapen of was het een hele lange nacht? ik zou gewoon eens even bellen dat je de auto NU naar huis wil
Ik kan me er wel wat bij voorstellen. Ten eerste je man is al de hele week van huis. Dus een weekendje samen in dan heerlijk. Voor volgende week staat er een afspraak gepland voor je man. Prima daar hou je dan rekening mee. En dat is normaal. Maar als je man dat een half uur voor tijd komt vragen of hij weg kan en jij zegt liever niet en hij gaat mokkend als een klein kind weg. Ik zou ook woest worden. Als je samen bent doe je dingen in overleg. Niet eerst zelf beslissen, dan voor de vorm vragen. Volgend weekend niets zeggen. Gewoon je film avondje plannen en een half uur voor die tijd zeggen. Schat ik ga doei.
Dat hij wil stappen is nog tot daaraan toe, moet kunnen! maar als dat de rest van jullie plannen verziekt is dat niet leuk! zou ik ook zeker niet leuk vinden en best een beetje egoistisch...
hoezo een gedoe? Hij gaat regelmatig stappen hoor, geen probleem.. hij gaat vaker uit dan ik.. hij is tot twee uur wakker geweest.. is eindelijk gaan slapen om vervolgens om 5 uur oude tijd weer wakker te worden.. Kort nachtje zo.. Hij is onderweg naar huis..
Ik wou het niet zeggen... maar ik ben het hier wel mee eens. Als jij wilt dat je man niet gaat omdat je anders die dingen die je opnoemt alleen moet doen, zou ik ook niet blij zijn als ik je man was. Oke, hij had dan niet moeten zeggen dat het niet erg zou zijn als het niet kon... Voor mezelf zou ik dit iig niet als reden zien om hem niet te laten gaan. Regelmatig dat ik al die dingen savonds alleen moet doen, jammer dan. Mijn vriend doet ook super veel en als hij een keer een avondje weg wil, ookal is het spontaan, prima. Bedoel het niet aanvallend, maar zo denk ik erover als het hier zou gebeuren.
Maar is het dan zo'n probleem om desnoods iets later heen te gaan als hij per sé heen wil? Voor ik Lenn in bed heb ben ik 3 kwartier verder en dan heb ik het alleen over instoppen en in slaap vallen.. Verhaaltje voorlezen is dan al gebeurd.. Als ik dan vraag of hij de keuken op wil ruimen (maak nogal een zooi tijdens het koken) en hij zegt prima is goed en het vervolgens niet doen.. Ja ik kan daar best boos om worden, zeker nu mijn lontje behoorlijk kort is door gebrek aan slaap.. Plus het feit dat ik elke ochtend om 5 á 6 uur mn bed uit kan omdat Lenn dan uitgeslapen is terwijl hij de hele nacht heeft liggen spoken zoals afgelopen nacht.. Daarnaast dat ik mocht uitslapen sinds lange tijd en de dingen die we zouden doen vandaag.. Hij vliegt de deur uit zoals het hem uitkomt.. Elke zondagavond is hij bij zijn oom en tante op de koffie dus het is echt niet zo dat hij nooit weg 'mag'