roeltje ik moet je groot gelijk geven! wat je man doet vind ik persoonlijk not done en zou het hem ook duidelijk laten voelen! hele week werken of niet heb ik geen pardon mee jij werkt je ook uit de naad met het huishouden kinderen verzorgen enz.. en dan kan jij ook niet zeggen om 17uur zo mijn werk zit erop op ik ga uit. als je samen voor een gezin kiest,moet je er ook samen voor zijn, en duidelijke afspraken maken.
soory hoor maar ook hier zou grote ruzie zijn!!! Dat hij wil gaan stappen oke, maar dan inderdaad wel dat ik dat van te voren weet. En als je man al heel de week weg is neem ik aan dat je je ook verheugd hebt op een weekendje samen. Gelukkig zijn wij allebei niet van het stappen, en als we iets gaan doen gaan we samen(dat gebeurd misschien 2x per jaar) met onze vriendengroep en gaat ons mannetje lekker naar opa en oma. Maar ik zou het ook niet pikken hoor sorry!!! Afspraak = afspraak
doet ie dit elke week? zo niet, die ene keer kan je je kind toch ook wel zelf op bed leggen en de keuken opruimen. Zie niet in waarom je man daarvoor moet thuisblijven eigenlijk. Die ene keer... toch?
ja dat was mijn gedachte ook.... als haar man thuis is kan zij toch lekker even weg gaan... hier doen we daar echt niet moeilijk over hoor... mijn man belt ook weleens op het laatste moment vrienden op om te kijken wie er zin heeft om een borrel te drinken..... tja moet ie lekker doen... doe ik ook.....
Ik denk dat het Roeltje er meer om te doen is dat ze met hem de afspraak had dat hij volgende week zou gaan stappen. Als je al hartstikke moe bent, omdat je kindje niet lekker is en je je erop ingesteld hebt dat je lekker met zijn tweeën de avond kan afsluiten dan is het een dikke domper als je man ineens boos aftaait. Ik vind het ook lullig van hem dat hij de keuze bij jou heeft neergelegd..hij had toch ook zelf kunnen bedenken dat je liever had dat hij de volgende week ging!
en vergeet niet dat ze de rest van het weekend ook al plannen hadden die nu niet door konden gaan! toch?
En het feit dat ze nu niet even bij kon tanken,wat haar wel toegezegt was door manlief. Zo was het toch?
plus dat hij van maandag t/m vrijdag van huis is..... lijkt me ook niet onbelangrijk... dus de zorg van haar (zieke) kindje kwam helemaal op haar neer...
doe je dat het weekend erop, dan gaat ie immers niet weg. Tuurlijk is het niet "leuk" maar ik zou er nooit vreselijk kwaad m worden en het "not done" vinden.
ja nou als ik afspraken heb waar ik naar uit kijk en om zo iets gaat dat allemaal niet door zou ik pis nijdig worden!!!! Zeker als ik er de hele week al alleen voor heb gestaan!
Ik zou het ook niet leuk vinden, maar ik vind dat er ergere dingen zijn om je druk over te maken en kwaad om te worden. Het was wat anders geweest als hij gewoon had gezegd: ik ga vanavond, ik ga weg, doei. Hij vraagt het nu, Roeltje reageert erop met: nou liever niet. Normale reactie, maar ik zou zeggen; Ik vind het eigenlijk niet zo leuk omdat je dit weekend lekker thuisbent en ik me heb verheugd op een lekker weekendje met jou te zijn en de dierentuin omdat ik je al de hele week niet zie en ik je mis, dus vind het wel jammer, vind je het heel erg als je toch volgende week gaat?. Dan loopt ie waarschijnlijk niet kwaad weg omdat ie een positieve reden. Nu hoort ie alleen: nee dat vind ik niet leuk. Met als onderbouwing: Lenn is al hele week ziek, moet alles alleen doen, en de keuken nog opruimen, en hem op bed leggen etc. Zijn reactie is een reflectie op haar uitspraak. Ik zeg niet dat ze het fout heeft gedaan, maar alleen dat als ze hem misschien had verteld hoe en wat in positieve zin, hij waarschijnlijk anders had gereageerd,
Helemaal mee eens.. Trouwens niet met je onderschrift, want kon hem lezen zonder mijn hoofd om te draaien.
Ja okee maar als je al helemaal kappot bent kan ik zon reactie best begreipen, en als ik dat al kan zou haar man dat zeker moeten kunnen! hij vraagt, zei geeft haar mening, hij wordt boos om haar mening, das ook niet eerlijk! das het zelfde als ik vraag: schat vind je dit shirtje leuk? en hij zegt eerlijk: nee , en ik wordt daar boos om... vroeg het toch zelf??? en als hij toch al volgende week kan, gaat die dan toch lekker... Zo te horen is die vaak genoeg de hort op!
Daarom is lezen een vak: Ik zeg juist, hij wordt niet boos om haar mening, maar hij wordt waarschijnlijk boos om hoe het wordt uitgedrukt. Als ik vraag: staat dit shirt leuk? en mn vriend zegt :" nee je lijkt een dikke vette mattefakking rolladeworst" Vind ik dat niet leuk ondanks dat ik zelf om de mening vraag. Als hij zegt: vind het eigenlijk niet zo leuk staan schat. Dan is dat prima en pak je wat anders.
whahahaahhahahahaha o sorry ja dan had ik t ff verkeerd gelezen. ach ja, ik weet niet hoe het verder in de relatie van TS gaat, maar kan me indenken dat ze het niet leuk vond. maja het is nu al gebeurd... ben benieuwd hoe de thuiskomst was
Zo, wat een boel reacties, Relatie tussen ons is verder prima hoor en mag verder niet klagen... Zijn niet meer weggeweest vandaag, hij was rond twaalfen thuis.. Kijk, als hij maar 2x per jaar op stap gaat is het wat anders, maar hij gaat vaak genoeg op pad en dat is verder ook prima.. Maar als ik een krijsende Lenn probeer te verschonen (de reden waarom hij moest douchen ) ga ik echt geen leuk verhaaltje ophangen met de reden waarom ik het liever niet heb.. Kind heeft letterlijk open plekjes op zijn billen van de luieruitslag plus een flinke poepluier dus had m'n aandacht meer bij lenn dan bij m'n man.. Lenn heeft vanmiddag ruim 3 uur geslapen en het was heerlijk rustig.. Boodschap is overgekomen geloof ik. Toen ik vertelde dat ik minder heb geslapen dan hem vannacht voelde hij zich behoorlijk k*t.. Ziet nu wel in waarom het niet uitkwam.. Voorlopig gaat alles weer in overleg en probeert zelf ook even na te denken in het vervolg.. Overigens gaf hij zelf toe dat hij het al had besloten om te gaan en het 'vragen' meer voor de vorm was wat ik dus al dacht..
fijn dat jullie er samen uit zijn gekomen, ik herken het wel. Niet zozeer dat mijn man dan gaat stappen, maar meer dat hij bijvoorbeeld een zakelijke afspraak maakt op momenten dat het totaal niet uitkomt. Soms zwaar irritant. Maar ja ik weet dat zijn intenties goed zijn, zoals jij dat zelf ook schrijft, dus dan strijk ik maar weer over mijn hart.