*grmbl* man gaat stappen....

Discussie in 'De lounge' gestart door Luuz, 26 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tanja8

tanja8 Niet meer actief

wel herkenbaar!
    Zo lief vragen, de keuze bij jou laten en dan vervolgens wel boos worden dat ik niet goed kies. haha. Mannen!!

2. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik zie het probleem ook niet. maar goed ik ben 12 jar alleenstaand geweest en heb regelmatig 48 uur wakker moeten blijven met dood zieke kinderen ( meestal dan ook nog 2 tegelijk ofzo) er moet heel wat gebeuren wil je mij nog ondersteboven krijgen. toen we aan een derde begonnen heb ik dus ook nagedacht of IK! dit nog een keer kon/wilde enz enz. ik reken niet zoveel meer op een man, alles wat er dan komt en wat hij inbrengt is meegenomen.( hij wordt sowieso nooit wakker s'nacht iets wat ik dus al ingecalculeerd had.) ik sta er nu heel anders in nu ik wat ouder en wijzer ben geworden. momenteel werkt mijn vriend 7 dagen per week en de doordeweekse dagen gemiddeld 15 tot 18 uur per dag en in het weekend 8 tot 10 uur. het bedrijf krijgt stuiptrekkingen en doet allerlei verplichte vreemde acties.
    hij wilde gisteravond toen hij na bijna 3 volledige weken gewerkt te hebben ook eens iets anders en naar de kroeg. nou, hij doet maar als hij denkt dat het daar zo geweldig is. toen ik later beneden kwam en de kleine sliep zat hij gewoon binnen want hij had zich bedacht. denk dat de midlife cricis naderd hier. (ik kan er alleen maar om lachen.)

en over de dierentuin daar zou ik met een kindje in deze toestand dus zowieso al niet heen gaan.

3. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Jeetje, Blub, wat heftig om kindjes alleen op te voeden! Ik kan me voorstellen dat je niet meer op een man rekent om je te helpen... je kan het natuurlijk ook zelf. Maar, bekruipt je dan niet een héél klein beetje het gevoel "dit is óns kind, niet míjn hobby"? Jouw man werkt heel hard om zijn bedrijf staande te houden, dus dan snap ik dat je hem wat minder/geen huishouden/kind laat doen. Maar als je vriend net als jij gewoon werkt... dan heb jij toch net als hij gewoon recht op hulp van je partner bij het kind en het huishouden?

Ik kán het ook best alleen, 'tuurlijk. Maar hij heeft dit kindje samen met mij gemaakt. We hebben samen het huis gekocht. We werken allebei. Dan mag hij ook net zo verantwoordelijk zijn. Dat hij uitgaat is prima (zelfs de avond voor de bevalling), maar als hij dat op dezelfde manier doet als bij TS zou ik ook wel even staan te kijken.

Ik moet - volgens sommigen hier - dus wél begrijpen dat hij ineens andere plannen heeft en boos wordt als ik "liever niet" zeg, maar hij hoeft niet te begrijpen dat ik een week met een ziek kind heb doorgebracht, de keuken nog moet doen en mijn kind waarschijnlijk slecht slaapt? Ik kan dat heus alleen wel handelen, maar hij heeft er ook verantwoordelijkheid in. Het zou mij meer om de manier waarop hij weggaat gaan.

4. Sensea

Sensea Niet meer actief

zilvervosje@ natuurlijk heb je samen een kind. maar ik "verwacht" niks meer (door schade en schande wijs geworden laten we maar zeggen). hij doet een hele hoop wel in huis en voor ons kind maar ik reken hem dus niet af op de keren dat hij het af laat weten.dat scheelt en boel ergenis. ik verwacht niet dat hij s'nachts wakker wordt omdat hij dat toch niet doet. hij slaapt nu eenmaal heel vast ,dat wist ik op voorhand. hij werkt heel hard en moet er dus ook vroeg uit. wij hebben er dus nooit ruzie over dat hij mij weer 4 keer uit bed heeft laten gaan omdat de kleine huilde. ik weet dat dat mijn "taak"is dat wist ik op voorhand en dat vind ik prima want zoals iks chreef heb ik me dat van te voren gerealiseerd en over nagedacht.

wat het onderwerp van vandaag betreft, zou ik zelf hooguit wat moeite kunnen hebben met de manier waarop het gegaan is. ( als zoiets wekelijks gebeurd bijv maar niet voor een hoge uitzondering) maar niet om het feit dat het kindje ziek is en dus slecht in slaap kan komen en ik de keuken nog moet opruimen.
    snap je wat ik bedoel?

5. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Tuurlijk kan ik het allemaal wel alleen af.. Het lukt me doordeweeks, dus zal het in het weekend ook wel lukken..
    MAAR, het moet niet zo zijn dat meneer de deur maar uit gaat wanneer het HEM uitkomt en niet aan mij denkt.. nogmaals, hij gaat met regelmaat een avond weg en dat is ook prima.. Dus het is absoluut niet zo dat hij nooit weg mag of dat dat altijd met gezeik en gezeur gebeurd..

Ik slaap inmiddels al weken maar 4 á 5 uur per nacht of ik kan om de 2 á 2.5 uur mn bed uit om er vervolgens een uur later pas weer in te kunnen kruipen.. Deze fase heeft hij vaker gehad en gaat ook wel weer vanzelf voorbij.. Daarvoor was het 3 keer per nacht aai over de bol, instoppen en klaar.. Op nachten dat hij doorslaapt is hij tussen 4 en 5 uur wakker en dan ook klaarwakker.. dan is het een kwestie van rekken tot we rond 6 uur naar beneden gaan, maar slapen is er niet meer bij.. Ik ben moe, echt moe..

Overdag slaapt hij momenteel ook slecht en kort.. Hij slaapt met geluk 2x een uur, maar zoals vandaag heeft hij helemaal niet geslapen.. kiesjes komen door, billetjes zijn kapot van de uitslag en spuitluiers/diarree, dus is ook logisch.. Als hij dan nota bene ZATERDAGMORGEN uit zichzelf zegt dat ik mag uitslapen, want ik zie er moe uit (duh) ga ik daar idd van uit en ja daar kan ik enorm naar uitkijken..

Om 18.00 uur ligt er een krijsend kind op de commode na een poepluier (logisch, doet pijn i.v.m. de luieruitslag) terwijl de poep overal tussen uit druppelt (smakelijk:D) en komt man boven om te 'melden' dat hij uit wil.. Hij heeft zondagmiddag toegegeven dat hij al had besloten om te gaan en het vragen puur voor de vorm was.. Wat ik dus al dacht.. Er zijn afspraken gemaakt, die hij zo van tafel veegt..

Zaterdagnacht is Lenn uren wakker geweest en ik kon rond 2 uur eindelijk mijn bed in.. Om 5 uur (oude tijd) kon ik er weer uit want hij was klaarwakker.. Joepie, 3 uur slaap.. Ik loop inmiddels op het einde.. Ik ben moe, echt moe.. afgelopen nacht heeft hij heerlijk doorgeslapen, maar dat is meer uitzondering dan regel en ik kan je eerlijk vertellen dat ik dat ook echt nodig had.. Hopelijk vannacht ook want ben vanmorgen ziek mn bed uit gekomen;)

6. Vagans

Vagans Niet meer actief

ik geef je groot gelijk meid, die van mij had ook een boze vriendin gehad!

7. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Uitgaan zie ik probleem ook niet van in IDD!,maar de manier waarop dit gegaan is, nee dat zou ik ook niet kunnen waarderen, hallo hij is ook papa!

Groot gelijk heb je meid,, ik hoop dat je zoontje snel beter is, en jij ook natuurlijk!!

8. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ben het met je eens... Ik ben ook alleenstaande moeder en ik moet het dag en nacht alleen doen. en ja de avondspits is druk... Maar doe het ook al 3 jaar alleen ;) ik zie het probleem eigenlijk dus ook niet ;) Maar kan mij de frustratie wel voorstellen van TS. eerst lief vragen en dan boos worden... tsja mannen he haha. Maar komt het zo eens uit, dan is mijn advies: kind eerst op bed doen en heb je nog fut dan nog even alles doen wat nog moet en anders de boel zo laten en met de benen languit voor de tv zitten. Hier staat de afwas ook nog op het aanrecht nu, komt morgen wel of straks wel... ik ben veel makkelijker geworden inmiddels ;)

9. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Om even op dat stukje door te gaan, en dat bedoel ik absoluut niet verkeerd, maar moet dit dan een 'vrijbriefje' zijn voor m'n man om te gaan en staan waar hij wil en wanneer het hem uitkomt, zonder rekening te houden met mij/ons? Als je alleen bent MOET je het wel dag en nacht zelf doen, moet ik ook doordeweeks en de zomerperiode is dat 2 weken, lang weekend man thuis.. Nogmaals ik vind het geen probleem om het alleen te moeten doen, maar niet op deze manier en niet nu..

10. Vagans

Vagans Niet meer actief

nee ik vind ik niet dat je TS kunt vergelijken met een alleenstaande moeder, want dit is ze niet!

11. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Vagans: Inderdaad, beetje gek om ts te vergelijken met een alleenstaande moeder. Vreemde reactie: Ik ben ooit alleenstaand geweest dus jij moet niet zo zeuren om een avond."

Roeltje: Mijn man zou het niet eens in zijn hoofd halen! En niet omdat ik nou zo streng ben, maar omdat hij die normen gewoon heeft. Hij verwacht van mij ook dat ik hem niet zomaar een nacht peer als hij een rotweek gehad heeft. Mijn man is hartstikke zorgzaam als ik een hele week steeds wakker geweest ben 's nachts, en neemt dan die nachtelijke zorg in het weekend echt even over. Mijn man kan alle kanten op hoor, al is het een weekendje weg, maar wel in overleg graag. Ik ben toch heel blij dat mij niet medegedeeld wordt dat hij gewoon een hele nacht weggaat terwijl ik erdoorheen raak. Ik kan me dan ook totaal niet vinden in de vrijgevochten meningen.

12. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    nu jij je verhaal verduidelijkt hebt kan ik je reactie wel begrijpen...
    maar waarom staat je man dan niet op snachts? vooral nu jij het niet meer trekt? ik had hem eruit geschopt hoor! gelukkig doet mijn man dit uit zichzelf als hij 1 van onze dochters hoort huilen en ook de eerste maanden nadat ze geboren waren ging hij er 3 tot 6x in de nacht uit voor hun... zodat ik kon bijslapen en wennen aan alles... echt een lieve schat!

overdag ben ik ook alleen met onze meiden en vaak breng ik ze ook zelf naar bed en daarna moet er nog afgewassen worden en dat soort dingen... vind ik zelf niet zo erg... als mijn man er is dan helpt hij me mee en doen we elk een dochter naar bed... daarna stofzuigt hij het huis en dweilt en ik doe de rest en dan drinken we samen een kop koffie en dan gaat hij vaak nog even aan het werk tot een uur of 22.00... doordat hij veel werkt maar wel zelf zn tijden kan bepalen kunnen wij alles een beetje verdelen in huis en met onze kids...

misschien dat jullie ook eens moeten gaan kijken wanneer je man eens wat meer kan doen zodat jij eens je handen vrij hebt? en vooral nu je je zo voelt... kan me voorstellen dat je kapot bent van die nachten.. pfffff...

13. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik kan daar ook niet tegen, zo last minute. Manlief weet inmiddels dat ik dat niet waardeer dus komt het heel zelden meer voor.

14. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    mora
    In huis en met Lenn doet hij normaal gesproken ook een boel hoor.. Alleen zaterdag wilde Lenn overdag weer niet slapen dus heeft man hem meegenomen naar de stad.. Stofzuigen en dweilen bijv. doet hij ook wel regelmatig, maar meestal heb ik alles al gedaan als hij thuis komt.. Alleen afgelopen weekend liep het gewoon even mis..
    's nachts hoort hij Lenn gewoon niet.. Hij hoort niks trouwens als hij eenmaal slaapt.. Heeft hij altijd al gehad.. Hij slaapt echt heel diep, dus voor ik hem wakker heb is Lenn al over de rooie.. En op zich is dat niet zo'n probleem, zolang ik zorg dat ik in het weekend wat kan bijslapen.. 's nachts ga ik er uit, hij om 6 uur als Lenn wakker wordt (dan hoort hij hem vaak wel) en blijf ik liggen en slaap tot ik zelf wakker wordt.. en dan loopt meestal prima, alleen afgelopen weekend dus niet;)

15. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Ik kan me voorstellen dat het vervelend is zo last minute!

Probeer het positieve ervan in te zien!Als mijn man een avondje weg is zet ik altijd een heerlijke jankfilm op en ga ik met een dekentje de bank op :D

Deel Deze Pagina