Meiden, even jullie raad en ideeën. De post is vandaag voor de tweede keer langs geweest om een pakketje af te leveren. Wij waren niet thuis dus ligt er nu een afhaalbewijs voor het pakketje in de brievenbus. Maar het pakketje is voor de vorige bewoners die 1,5 jaar terug vertrokken zijn. Iemand enig idee wat je dan moet/kan doen? Ik zit er niet op te wachten om geld uit te geven om de laksheid van iemand anders op te lossen (bellen naar tnt kost 10ct per min) of er veel moeite voor te doen. Als ik er niks mee doe, wordt dan het pakket na een bepaalde tijd weer retour gezonden naar de afzender? Ik heb geen contact met de vorige bewoners en weet niet precies waar ze nu wonen dus dat is geen optie. Vind het overigens wel gek dat ze iets bestellen en dan niet het aflever adres controleren
ik zou zeggen...lekker laten staan zodat het weer retour verzonden wordt..heb ik ook al paar keer gedaan,werkt prima.
Haha, ik geloof dat je een typfoutje hebt gemaakt in de titel . Maar om antwoord te geven op je vraag; ja, na 5 of 6 weken wordt het retour gestuurd. Jij kan het nu zelf niet gaan ophalen op 't postkantoor, want daar vragen ze om legitimatie, aan de deur niet.
Gewoon laten liggen op het postkantoor. Na drie weken wordt het automatisch retour afzender gestuurd.
Ik heb me nooit hoeven te legitimeren als ik wat op kwam halen bij het postkantoor. Maar ik zou het niet ophalen, wordt idd na een aantal weken weer retour gestuurd.
Ohw hier wel... Volgens mij zijn ze verplicht het legitimatienummer op het papiertje te schrijven, welke de postbode door de brievenbus gooit. Want zonder legitimatie (en dan een echt legitimatiebewijs, geen pinpas oid) en het briefje, krijg ik t hier echt niet mee... Maar kan idd zijn dat ze hier gewoon moeilijk doen (het postkantoor zit pas net in een boekwinkeltje, omdat het postkantoor gesloten is, dus misschien houden zij zich nu nog precies aan alle regeltjes).
Het is mij laatst ook overkomen dat iets nog naar ons oude adres is gestuurd. Ik had het via ebay gekocht, en had daar sinds de verhuizing niks meer besteld. Maar nooit aan gedacht natuurlijk. 2 dagen na het bestellen kwam ik erachter, het was echter al verzonden. Nu duurt het gelukkig wel langer dan 2 dagen voordat een pakketje uit Engeland hier is. Dus ik kon de nieuwe bewoners van ons oude huis vragen of ze een pakketje voor me wilden aannemen. Maar als je helemaal niks van de oude bewoners weet dan zou ik het pakketje niet ophalen, je kunt er immers niks mee, en gewoon retour laten sturen.
Wij hebben dat 1 x gehad toen belde de TNT bezorger aan, gaf ons een pakketje en wij zeiden: die is van de vorige bewoners niet voor ons! Hij nam het weer terug... een dag later komt diezelfde bezorger met hetzelfde pakketje weer aan onze deur om het snel door de brievenbus te gooien en scheurt als een gek weg!! Toen hadden we echt zoiets: Ja zoek het dan maar uit! We hebben er toen ook niks meer mee gedaan, ja uitgepakt, niet netjes ik weet het maar we hadden inmiddels al zoveel pakketjes etc terug gestuurd (van hetzelfde bedrijf ) dat we het nu zat waren!! Er zaten 3 dora boekjes in, die hebben we toen maar gehouden! Niet netjes maar als je al tientallen x-en iets terug stuurt en de bezorger dan gauw het in de bus gooit en als een gek weg scheurt dan ben je het op een gegeven moment toch wel zat!! Maar daarna ook nooit meer pakketjes gehad! Nog wel regelmatig post.... Die doen we dan retour afzender en als het steeds hetzelfde is gaat het regelrecht de prullenbak in!
Wij krijgen ook nog steeds post van de vorige bewoners, wij wonen er nu bijna 4 jaar!!! Pakketjes neem ik niet aan en de post, afhankelijk wat het is, gooi ik weg of schrijf ik hun nieuwe adres op en gooi het op de bus.
Het kan toch ook zijn dat ze iets heeft gewonnen, waar haar oude adres nog geregistreerd stond? Heb ik dus een keer gehad, en die prijsvraag had ik een half jaar voor de verhuizing al ingevuld. Gelukkig waren onze nieuwe bewoners zo attent om contact met ons op te nemen, wat ik erg waardeerde. Maar goed dat niet iedereen zoals jou denkt.
Haha wij zijn gelukkig niet de enige die dit hebben! Het is behoorlijk irritant ja! Wij hebben zelfs in de week dat we aan het schilderen etc waren de politie aan de deur gehad, dan kijk je ook wel gek op..
nou dit gaat over 1,5 jaar. Ik geloof niet dat prijsvragen zolang lopen. Ik zou het gewoon op het postkantoor laten. Als je per ongeluk de postbode een keer treft met het pakje, kun je uitleggen dat het niet voor jou is.
Oh had het 1.5 jaar stukje niet gezien ( koorts, goed excuus ) Maar dan nog zou ik het niet zelf houden. Gewoon op het postkantoor droppen, of daar laten liggen als er een briefje is bezorgd dat het daar ligt. Je kan er ook een retour afzender op doen, en zeggen dat de bewoners zijn verhuisd. Hebben wij in deze woning ook een paar keer gehad. We kregen wat kerstkaarten, en vakantie kaarten. Gewoon kruis er door heen en het juiste adres erop. Kleine moeite vind ik.
Maar ja als je dat al tientallen keren hebt gedaan en steeds weer van hetzelfde bedrijf pakketjes / brieven etc krijgt dan heb je dat op een gegeven moment ook wel gehad met terug sturen!
ja vind ik ook! ben het met je eens, wij wonen hier nu al 6 jaar en krijgen ook nog steeds post en zelfs 3x een geboortekaartje voor de oude bewoners bedoeld en het is nota bene familie wnat ze heeft dezelfde achternaam op een gegeven moment ben je klaar met het terugsturen en achterhalen waar ze wonen nu!
Het kan idd geen prijsvraag ofzo zijn, het is een pakketje van esprit. Dus ik neem aan dat ze online iets heeft gekocht. We krijgen ook nog steeds relatief veel post voor ze. Meestal van die nieuwsbrieven dus die gooi ik inmiddels meteen weg. Als het er belangrijk uitziet gaat het wel retour afzender. In heb begin hadden ze wel hun nieuwe adres achtergelaten bij ons maar dat hebben we na 2 maanden weggegooid: wij zijn niet hun doorzend service! Sindsdien ging alles retour en nu na een jaar ben ik er wel klaar mee. Ook kerstkaartjes en rouwkaarten ontvangen, niet echt goede vrienden dan denk ik.. @kleintje: wat een brutale postbode!! zou het ook hebben opengemaakt denk ik
Ik zou het ook gewoon op het postkantoor laten staan. Ik heb het zelf een keer gehad dat ik het adres niet goed gechecked had en op ons oude adres bezorgd werd. Via track & trace kon ik zien dat hij op het postkantoor lag en heb hem daar opgehaald.
ik zou het ook laten staan dan wordt het terug gestuurd naar heb bedrijf. het bedrijf kan dan contact met de eigenaar opzoeken,
Maar als het van Esprit is zit er ook een factuur bij. Dus kan je beter op het postkantoor aangeven dat het retour moet voordat je dadelijk weer dat gezeur krijgt met aanmaningen enzo
Zou het niet via Ideal betaald kunnen zijn dan? Ik bestel nooit wat online bij ze dus weet niet hoe zij dat doen.. Aan de andere kant, als ik een aanmaning ontvang, stuur ik m retour afzender en dan zullen ze (samen met het terug ontvangen pakketje) wel snappen dat het adres niet klopt... denk ik..