Groeiachterstand en te traag hartje

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door MamavanR2016, 28 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanR2016

28 mrt 2023
    13
    2
    3
    Vrouw
    #1 MamavanR2016, 28 mrt 2023
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2023
    Hallo dames,

Ik ben zwanger en we zijn er heel erg blij mee.
    Nu zou ik vandaag 8 weken moeten zijn en hebben we vorige week een vitaliteitsecho laten doen.
    Nu was het dus zo dat er 2 vruchtzakjes zaten waarvan 1 leeg en in de andere 1 een vruchtje met van 5.6 weken en een trage hartslag maar dat zou passen met de weken.
    Nu zijn we vandaag weer terug geweest en het ene vruchtzakje waar niks inzat was al wat gekrompen en daar zat niks in.
    In het vruchtzakje waar het vruchtje inzat , die is wel gegroeid ( 6,5 weken) maar het hartje was nog steeds traag.
    Ze zei dat het nog alle kanten op kan en dat het mm werk is dus ze er zo een paar dagen naast kan zitten
    Zijn er dames die hetzelfde hebben meegemaakt?
    Het is lastig om nu van de zwangerschap te genieten terwijl we er zo blij mee zijn.

2. WWJD

WWJD Niet meer actief

Ik weet niet precies wat ze bedoelen als ze zeggen dat het hartje 'traag' klopt. Bij mij lieten ze alleen zien dat het klopt.
    Volgens de echos is het dus wel een week verder gegroeid dus dat lijkt me positief. Verder is en blijft het op deze termijn erg spannend en is een grote sleutel vooral afwachten en vertrouwen hebben.

Succes daarmee en gefeliciteerd ook.
    Ik hoop voor een mooie baby voor jullie over 7 maanden!

MamavanR2016 vindt dit leuk.
  3. MamavanR2016

28 mrt 2023
    13
    2
    3
    Vrouw
    Hoi WWJD

Dankjewel voor je reactie!
    Ze bedoelde ermee dat het hartje vergeleken met vorige week niet sneller is gaan kloppen maar na 1 week nog hetzelfde gebleven is terwijl dit hartje wel al sneller had moeten gaan volgens haar.
    Ja het is wel een week verder gegroeid dat is zeker positief maar de groei loopt wel anderhalve week achter gezien dat ik nu vandaag 8 weken had moeten zijn en het vruchtje 6,5 weken is.
    Ik hoop zo dat het goed komt en nogmaals bedankt!

WWJD vindt dit leuk.
  4. WWJD

WWJD Niet meer actief

Oh ja dat scheelt dan wel even met 8 weken inderdaad. Hoe zeker weet je dat je 8 weken zou moeten zijn? Oftewel in hoeverre zou het ook mogelijk kunnen zijn dat je minder ver zwanger bent?

MamavanR2016 en Suzi98 vinden dit leuk.
  5. MamavanR2016

28 mrt 2023
    13
    2
    3
    Vrouw
    Het zou kunnen dat ik ook minder ver zou kunnen zijn.
    Mijn cyclus is tussen de 26 en 36 dagen.
    Mijn laatste cyclus duurde 36 dagen.
    Ik had op 12/13 feb LH piek gemeten en 24 feb een licht positieve zwangerschapstest.
    En een week later knaltesten.

6. WWJD

WWJD Niet meer actief

Hm met een lh piek op 12/13 feb is een eisprong op 14 feb hooguit 15. Maar vanuit 14 feb zou je vandaag inderdaad 8 weken zijn. Het is nog klein en moeilijk meten, dus het kan nog wel, maar snap ook wel dat je het somber in ziet.

Wanneer mag je terugkomen bij de vk?

7. MamavanR2016

28 mrt 2023
    13
    2
    3
    Vrouw
    Ja precies , het leek ook wel of het vruchtje soort van in mijn baarmoederwand zat waardoor ze het elke keer opnieuw moest meten.
    Met de laatste meting kwam ze uit op 6,5 weken.

Volgende week dinsdag mag ik weer terug komen om half 9 in de ochtend.
    Tenzij ik een bloeding krijg dan mag ik gelijk bellen en komen ivm met dat andere lege vruchtzakje wat er misschien nog uitkomt , dan zou de bloeding nog daar vandaan kunnen komen.
    Dus ik ben echt heel erg benieuwd, het is zo welkom.

8. WWJD

WWJD Niet meer actief

Was de echo inwendig of uitwendig?

9. MamavanR2016

28 mrt 2023
    13
    2
    3
    Vrouw
    De eerste echo was uitwendig en de 2de echo was eerst uitwendig en daarna inwendig omdat ze moeite had met het zien van het vruchtje

10. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.134
    3.212
    113
    Vrouw
    Hmm, even afwachten. Mijn gyn vond het tempo van de hartslag belangrijk vanaf 7 weken. Tussen de 6 en 7 wat trager was prima, maar vanaf 7 weken wil zij een bepaald tempo zien en was traag niet altijd een goed teken. Hoop voor jou op een goede echo dinsdag volgens goede grootte en prima hartslag!

11. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.013
    1.558
    113
    Vrouw
    Soortgelijk verloop gehad en bij mij was het een slecht teken, de zwangerschap eindigde in een missed abortion. Vruchtje groeide wel maar was te klein voor termijn en hartje was lastig te vinden en klopte te traag.

Maar het kan alle kanten op, heb toen veel gezocht naar ervaringen en las toch ook wel positieve verhalen.

veel sterkte met het wachten, ik duim voor een mooie echo voor je!

12. MamavanR2016

28 mrt 2023
    13
    2
    3
    Vrouw
    Dankjewel Kruimel!

Splitijsje vindt dit leuk.
  13. MamavanR2016

28 mrt 2023
    13
    2
    3
    Vrouw
    Wat verdrietig om dat te horen Sophie2019!
    Ik zit ook alleen maar ervaringen te lezen maar het enige wat we kunnen doen is afwachten en dankjewel!

14. Mamavanvlinder200

Mamavanvlinder200 Actief lid

9 dec 2021
    158
    57
    28
    Vrouw
    Bij mij was het slecht nieuws. Maar ik heb ook verhalen gelezen waarbij het uiteindelijk goed is gekomen.

15. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.312
    8.794
    113
    Vrouw
    Bij mij was het helaas slecht nieuws... Eerste echo met 7+1 weken. Vruchtje werd gemeten op 6 weken met traag kloppend hartje. Week erna was het hartje helaas gestopt met kloppen.

Hopelijk blijft het bij jou wel goed gaan ❤️

16. Maan84

Maan84 Fanatiek lid

6 mrt 2020
    1.558
    867
    113
    Ede
    Dit hebben wij ook gehad. Met 7 weken een echo, die kwam op 6+5 uit. Het hartje klopte te traag en wij moesten beslissen of we de zwangerschap door wilden zetten, omdat het kindje ws een hartafwijking had. Een week later kwamen we terug en had moeder natuur de keuze al gemaakt. Heel hard, maar ik ben blij da5 ik de keuze niet hoefde te maken. Ik was er gebroken van, die onzekerheid ook!

Twee jaar terug zagen ze op de echo nog niks, alleen een zakje. Ik in de paniek. Maar mevrouw had zich verstopt en ligt nu boven te slapen.

Ik hoop dat het bij jou meevalt! Het kan echt nog alle kanten op.

Lindaaa87 vindt dit leuk.
  17. Ploop

Ploop Fanatiek lid

25 okt 2021
    1.206
    1.331
    113
    Vrouw
    Hoe gaat het nu? Nog een controle gehad?

18. MamavanR2016

28 mrt 2023
    13
    2
    3
    Vrouw
    Ik wilde jullie via deze weg laten weten dat helaas het hartje gestopt was.
    De miskraam hebben wij op moeten wekken.
    We zijn er kapot van.
    Bedankt voor jullie reacties.

19. Chanan82

Chanan82 Bekend lid

21 okt 2021
    607
    464
    63
    Vrouw
    Och wat erg voor jullie. Heel veel sterkte!

20. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.719
    7.203
    113
    Vrouw
    Sterkte.. :(

Deel Deze Pagina