Groei achterstand 32 weken zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sasja88, 4 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sasja88

    Sasja88 Fanatiek lid

    21 aug 2017
    1.809
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen
    Vanaf 32 weken is mn baarmoeder niet meer gegroeid. Hij is blijven steken op 32 cm (ik ben donderdag 37 weken zwanger).
    Vorige week donderdag naar het ziekenhuis geweest en de gyn constateerde een groeiachterstand van 3 weken. De doorbloeding van de navelstreng en de hersenen is verder goed. De baby beweegt goed. Maar toch maak ik me een beetje zorgen om de baby. Als de baby met 38 weken niet is gegroeid gaan ze me inleiden.

    Zijn er dames waarbij dit ook zo was? Zoek een beetje een geruststelling. :)
     
  2. Pink06

    Pink06 Fanatiek lid

    21 nov 2016
    1.307
    692
    113
    Vrouw
    Mijn kindjes waren ook best klein. En het is goed gekomen. Luister naar je (voor)gevoel. Want vaak is dat goed! Succes, en maak je niet teveel zorgen hoor. Je baby doet het goed zie ik, ik hoop dat je een mooie volgroeide baby op de wereld mag zetten binnen enkele weken.
     
    Sasja88 en MDvD96 vinden dit leuk.
  3. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Mijn bm was ook aan de kleine kant met een sloopkogel van een kind er in. Vrij kleine buik ook en weinig aangekomen. Best veel groei echo’s gehad en met 38 wkn is ze gehaald, want ze zou super groot zijn en mijn lijf was overduidelijk op.

    .....ze woog net 3kg en was best klein XD Stik vinnig meisje gelukkig :) Groei echo’s zijn echt gokjes, hoeveel je er ook krijgt. De belangrijkste dingen zijn in orde bij je en probeer dat te onthouden. Nog even en je mini is er :)
     
    Sasja88 vindt dit leuk.
  4. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Een vriendin van mij heeft nu een kindje van bijna een jaar. Daar werd vanaf de 20 weken een groeiachterstand bij gezien wat zich nooit hersteld heeft. Medici waren overtuigd dat ze een aandoening zou hebben, maar bij de geboorte is ze helemaal binnenste buiten gekeerd en wat blijkt: het was gewoon een gezonde mini baby! Momenteel is ze juist groter dan babies van haar leeftijd :)

    Heel veel succes komende tijd! Het gaat vast goedkomen.
     
    EvitaDedu en Sasja88 vinden dit leuk.
  5. Eikeboompje

    Eikeboompje Bekend lid

    7 sep 2017
    813
    489
    63
    Vrouw
    @Sasja88 Ik zit in hetzelfde schuitje.
    De verloskundige maakte n.a.v. de 20 weken echo in week 21 (poging 2, ons kindje heeft een hekel aan echo's :roflmao:) een extra groeischo gemaakt in week 27. Hieruit bleek dat het hoofdje te klein was en de rest zat ook op de onderlijn. Toen doorverwezen naar het ziekenhuis. Gynaecoloog heeft GUO gedaan en vond de groeiachterstand binnen de gestelden normen dus we hoefden niet meer terug te komen (week 28). Controle bij de verloskundige in week 32 bleek dag de het ziekenhuis uitslagen van de echo nog steeds niet doorgestuurd had naar de verloskundige. Voor de zekerheid werd de volgende dag een extra echo gemaakt, omdat de laatste 4 weken geleden was. Hieruit bleek dat de kleine met het buikje onder de onderste lijn was gaan zitten en ook hoofd en beentjes waren wat teruggezakt. Dus weer een doorverwijzing naar het ziekenhuis. Daar kon ik de volgende dag al terecht en de verloskundige had het goed gezien. Groeiachterstand was opgelopen naar ruim 3 weken. Advies stoppen met werken per direct en zoveel mogelijk rust nemen.

    Elke week moet ik naar het ziekenhuis en 1,5 week terug kwam uit de groeiecho dar de groei niet verder teruggezakt was maar zelf iets beter was. Groeiecho wordt elke 2 weken gedaan. Wekelijks standaard controle plus meting van de doorbloeding van de navelstreng. Helaas ook sinds week 34 mijn bloeddruk aan de hoge kant en ligt deze kleine in stuit.

    Hoop donderdag te horen dat de groei nog beter is geworden! En dat ze een uitwendige versie poging willen doen.
    Mijn moeder en zus hadden ook altijd kleine kindjes dus dat zorg wel voor rust. Enkel heeft mn moeder ook HELP syndroom gehad en ik hoop toch echt dat dit aan mij voorbij gaat!

    We wachten per week af wat het ziekenhuis zegt en dat geeft ons ook rust. Verder ook erg tevreden over de begeleiding!
     
  6. Sasja88

    Sasja88 Fanatiek lid

    21 aug 2017
    1.809
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen
    Bedankt voor jullie lieve reacties! Dit had ik even nodig. :) het komt ook allemaal wel goed maar soms denk je toch van: is ze niet veel te klein??

    Maar we gaan het meemaken :) ze ligt goed en beweegt goed. Tis gewoon een mini mens..

    Maatje 44 is ook zo schattig. ;)
     
    Cindy1977 en Eikeboompje vinden dit leuk.
  7. Sasja88

    Sasja88 Fanatiek lid

    21 aug 2017
    1.809
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen
    Woow ja je zit bijna in hetzelfde schuitje.. Ik heb alleen geen hoge bloeddruk en de baby ligt goed.
    Lijkt me verontrustend als ze al eerder een achterstandje constateren. Dit is bij ons pas met 36 weken geconstateerd.

    Laat even weten hoe de controle donderdag was? Ik moet donderdag ook heen :). Geeft toch weer een geruststelling als je daar weer weg komt hihi!
     
  8. Eikeboompje

    Eikeboompje Bekend lid

    7 sep 2017
    813
    489
    63
    Vrouw
    Fijn dat de baby goed ligt bij je en je geen hoge bloeddruk heb! :)

    Toevallig dat jij ook donderdag naar het ziekenhuis moet. Ik laat je weten hoe donderdag verlopen is. Laat jij het ook weten?
     
  9. Kippetje88

    Kippetje88 Bekend lid

    11 apr 2015
    644
    1.115
    93
    Vrouw
    och herkenbaar! Ik werd opeens afgelopen vrijdagmiddag gebeld met oww je kindje valt onder de p10 lijn dat is niet goed, we hebben een afspraak gemaakt voor je bij de gyn voor a.s. Maandag...Uhhh watte? Hoezo nu opeens die echo is met 36 weken geweest en nu opeens is het stress? want fundushoogte was niet gegroeid...

    Na een vreselijk weekend vol stress kom ik gister bij de gyn die maakt een echo en ziet een prachtig volgroeid kindje helemaal op termijn...Schiet mij maar lek..De gyn houdt het op verkeerde metingen bij de groeiecho's...
    Maar toch blij als ze maar snel gezond op m'n buik ligt hoor...want onbezorgd ben ik nu niks niet meer...

    Hopelijk valt het bij jou ook uiteindelijk mee! Laat je het ons weten? ❤
     
    Sasja88 en Cindy1977 vinden dit leuk.
  10. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Ja hier wilde ze het ook eerder halen! Maar aangezien de doorbloeding goed was en de placenta goed wilde ik niet dat het eerder ging gebeuren.
    Met 39 weken geboren en 2990 gram. Viel best mee
     
    Sasja88 en Eikeboompje vinden dit leuk.
  11. Sasja88

    Sasja88 Fanatiek lid

    21 aug 2017
    1.809
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen
    We gaan het zien morgen :D
     
  12. Eikeboompje

    Eikeboompje Bekend lid

    7 sep 2017
    813
    489
    63
    Vrouw
    Yeah! De kleine is gedraaid! Ligt mooi ingedaald zelfs met het hoofdje naar beneden. En mn bloeddruk was ook nog eens goed Deze is niet verder gestegen.
    En de baby zit nog steeds op de eigen groeilijn
    Gewicht wordt nu op 2200 gram geschat ( 36 weken en 1 dag).

    Geen groei echo's meer, wel volgende week gewoon controle. En wachten op spontane start van de bevalling!

    @Sasja88 Hoe was het bij jou?
     
  13. Sasja88

    Sasja88 Fanatiek lid

    21 aug 2017
    1.809
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen
    Ahh mooi zeg! Wel een klein babietje maar dat geeft niet. Als het maar gezond is :)

    Ik had alleen een controle van de doorbloeding. Dit was helemaal goed! De navelstreng laat genoeg voedsel door.
    Dus nu 1 week wachten op de volgende groei echo. :) we zullen zien hoe het verloopt haha.
     
    Eikeboompje vindt dit leuk.
  14. Eikeboompje

    Eikeboompje Bekend lid

    7 sep 2017
    813
    489
    63
    Vrouw
    Fijn dat de doorbloeding goed is! Dat is een goed teken, komt ook goed met jou kleintje!

    Klinisch verloskundige zei we wachten op spontane bevalling en in die laatste weken kan het ook nog een flinke groeispurt krijgen. We wachten het maar af! We hopen zelf dat het wel met de geboorte boven de 2700 gram uit gaat komen. Dat zou wel heel fijn zijn!
     
  15. Sasja88

    Sasja88 Fanatiek lid

    21 aug 2017
    1.809
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen
    Laten we hopen dat onze babies nog een groeispurt krijgen. En idd boven de 2700 gram is mooi. Dan hoeft de baby ook niet zo lang in het ziekenhuis te blijven :)
     
    Eikeboompje vindt dit leuk.
  16. Eikeboompje

    Eikeboompje Bekend lid

    7 sep 2017
    813
    489
    63
    Vrouw
    Ik vroeg dus gisteren of ik langer moet blijven als het volgende week geboren wordt en onder de 2500 gram weegt. De klinisch verloskundige zei dat het helemaal afhankelijk is van hoe de baby het het doet en hoe de bevalling is verlopen. Dan als alles goed is gegaan we gewoon naar huis morgen. Het geboortegewicht is binnen dit ziekenhuis dus niet bepalend. Maar liever gewoon wat zwaarder hoor!
     
  17. Sasja88

    Sasja88 Fanatiek lid

    21 aug 2017
    1.809
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen
    Ah oké! Handig om te weten. Dan maak ik me niet druk hihi :)
     
  18. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.373
    560
    113
    Vrouw
    Mijn zoontje had een groeiachterstand vanaf 29 weken zwangerschap en was het de vraag hoe zwaar hij zou zijn als ik werd ingeleid bij 37 weken.
    De schatting was toen 2-2,5 kilo uiteindelijk woog hij 2650 bij de geboorte.
     
    Eikeboompje vindt dit leuk.
  19. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Mijn zoon is geboren met een gewicht van 2170 gram (37+6 wkn).
    Na 3 dagen mochten we samen naar huis (keizersnede gehad).
    Hij woog 2070 toen we naar huis gingen.

    Inmiddels is hij 3 jr... weegt nu een flinke 16 kilo en bijna 1 mtr lang :):)
    Heeft alles ruimschoots ingehaald.:D
     
    Eikeboompje vindt dit leuk.
  20. nicole1987

    nicole1987 Fanatiek lid

    19 sep 2015
    3.027
    970
    113
    Vrouw
    brabant
    Hier 3 kleine kindjes..met de laatste 2405 gram en volgende dag naar huis..als ze maar goed drinken en de suiker op niveau is

    De metingen kloppen vaak echr niet,want laatste zou gemiddeld zijn en bij 36 weken al tegen de 2600

    Nou 2 weken later bevallen 2405 gram o_O

    Me dochter was zelfs 2300 gram daarbij 5 daagjes moeten blijven,te weinig energie om zelf te drinken en toen dat goed ging werd ze geel dus moest ze nog dagje onder de lampen

    De oudste geboren met 2705 gram en die is de magerste nu van de 3 :rolleyes:

    Maar geen van alle heeft er verder problemen van overgehouden

    Succes met de laatste loodjes!
     
    Eikeboompje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina