Groei achterstand 32 weken zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sasja88, 4 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Vanaf ca 20 weken grote achterstand. De kleine is met 2790 gram geboren

2. Simba1992

Simba1992 Fanatiek lid

8 dec 2017
    1.033
    1.020
    113
    Vrouw
    @Sasja88 succes met de laatste loodjes meid! Gaat helemaal goed komen. En dan lekker genieten samen ❤️

3. Kleinmuisje321

15 nov 2018
    81
    60
    18
    Vrouw
    Onze oudste dochter zou heel erg groot zijn volgens de metingen. Bij de geboorte bleek het een piepklein meisje te zijn met een gewicht van 2580. We mochten na 4 uurtjes naar huis. En nu is ze zo een grote meid voor een 3 jarige:)

4. Sasja88

Sasja88 Fanatiek lid

21 aug 2017
    1.812
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen
    Lief :)

Simba1992 vindt dit leuk.
  5. Sasja88

Sasja88 Fanatiek lid

21 aug 2017
    1.812
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen
    Zoals ik dit allemaal lees kloppen die metingen dus gewoon vaak niet. Dan maak ik me er helemaal niet meer druk om. Thanks dames! :thumup: Donderdag maar kijken wat de gyn zegt. Hopelijk kan ik de laatste controles gewoon weer terug naar de verloskundige :)

6. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Groeiecho’s zijn echt hocus pocus hoor. Mijn zoons werden beiden even gemiddeld geschat en zat uiteindelijk 500 g tussen. Mijn dochter zat met 36 weken op de p10 en was bij de geboorte netjes 3580 g.

7. Eikeboompje

Eikeboompje Bekend lid

7 sep 2017
    829
    504
    93
    Vrouw
    Ik ben het er niet mee eens dat groei echo's hocus pocus zijn hoor! Groei echo's zijn er om te observeren of de groei niet stopt, terugloopt of te veel voorloopt en hier de oorzaak van te achterhalen.

Hier in het ziekenhuis is er bewust voor gekozen om de groei echo's altijd door dezelfde echoscopiste uit te laten voeren. In week 36 de laatste gehad, daarna zijn de metingen namelijk niet meer betrouwbaar. En voor de betrpuenaarheid moeten er echt meerdere groei echo's zijn gemaakt om de juiste inschatting te kunnen maken. Minimaal 2 en dan om de week anders is de meting ook niet betrouwbaar als er maar 1 week tussen zit.

Ja, ze zitten er soms wel eens naast zei de echoscopiste, maar dat komt weinig voor en dan is het bij zwangere waar minder groei echo's zijn uitgevoerd. Verder is het afhankelijk wanneer je gaat bevallen hoe het gewicht zich verder ontwikkeld. (Toevallig vorige week over gesproken in het ziekenhuis).

Tussen week 36 en 42 kan een baby nog flink groeien! Klinisch verloskundige zei bijvoorbeeld tegen mij dat ons ukkie zomaar toch nog ruim 6 pond bij de bevalling kan gaan wegen als ik nog een tijdje doorloop. Maar dan moet ik mij wel rustig houden, mijn bloeddruk goed blijven en de doorbloeding van de navelstreng ook.

8. Sasja88

Sasja88 Fanatiek lid

21 aug 2017
    1.812
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen
    Ik word dinsdag ingeleid. De baby is niet zoveel gegroeid. Dus helaas het is niet anders. Ik probeer maar rustig te blijven en het over me heen te laten komen :)

9. Eikeboompje

Eikeboompje Bekend lid

7 sep 2017
    829
    504
    93
    Vrouw
    Spannend Sasja! Waar wordt het gewicht van de baby op geschat op dit moment?

En dat is de beste instelling! Rustig blijven en afwachten! Succes!

10. MamaZijnIsDeBom

MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Mijn zus had bij de groeiecho’s P16 daarna P10 en daarna P5. Het liep zo achteruit dat haar toch het dringende advies is gegeven de baby met 37 weken te halen. Zij had het gevoel dat er echt niks aan de hand was met haar dochter maar je gaat nu eenmaal niet tegen dat advies in. Er kwam met 37 weken een meisje uit van 2900 gram. Absoluut niet te klein dus en alles behalve P5. Maar haar dochter had wel enorme opstartproblemen en heeft zelfs sondevoeding gehad omdat ze zo vroeg gehaald had en niet wilde drinken.

Ik geloof niet dat de groeiechos hocus pocus zijn. Maar ik geloof wel dat de metingen niet altijd even betrouwbaar zijn en daarbij wordt er vaak geen rekening gehouden met de ouders. Moeder is 1.50, vader 1.70 en dan raar vinden dat er een baby van P10 in zit... puur hypothetisch he.

Sasja88 vindt dit leuk.
  11. Sasja88

Sasja88 Fanatiek lid

21 aug 2017
    1.812
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen
    2500 gram ongeveer.
    Mijn vriend en ik waren allebei bij de geboorte ook heel klein. Ik was met 42 weken 2500 gram en mn vriend 1900 gram met 39 weken.
    Door dit heeft de gyn ook besloten om het te gaan halen.
    We gaan het zien. Voor mijn gevoel zit ze ook nog wel lekker daar binnen maar ik weet het niet. Maak me wel zorgen. Als ze me inleiden ben ik 38+5. Ben er ook wel een beetje klaar mee dan. :)

Deel Deze Pagina