trage schildklier 15 weken zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Saliha1982, 14 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saliha1982

Saliha1982 Nieuw lid

14 feb 2019
    1
    0
    1
    Vrouw
    Goedemiddag, ik heb een vraag over een trage schildklier tijdens de zwangerschap. Ik ben 15 weken en 3 dagen zwanger. Afgelopen maandag heb ik bloed laten prikken. Gisteren kreeg ik te horen dat ik een trage schildklier heb. Ik lees op internet dat dit gevolgen kan hebben voor de baby, o.a. lage iq. Zijn er dames die ook pas later ontdekt hebben dat ze een schildklierafwijking hebben? Heeft dit gevolgen gehad voor je baby/kind?

Groetjes,
    Saliha

2. MaritS

MaritS Actief lid

5 dec 2015
    469
    398
    63
    Ik ben 12 weken en wil het laten testen. Kom erg snel veel aan en obstipatie. Vorige zwangerschap ook 25 kilo erbij met onveranderd dieet en zeer actieve leefstijl. Mn eerste kind heeft geen problemen. De kans dat k echt een trage schildklier had/heb tijdens zwangerschap is natuurlijk niet heel groot..

Wat voor klachten heb jij? En is 15 weken echt laat om er achter te komen?

3. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Bij mijn oudste kwam ik er ook achter met 12 weken, gauw medicijnen gekregen en onder controle gegaan bij een endocrinoloog/internist.
    Mijn zoon heeft er geen last van gehad dat mijn schildklier traag was die eerste maanden, geen achterstanden o.i.d, razend intelligent mannetje, een kleine professor is het. :)

Ik zou wel adviseren z.s.m. behandeld te worden door een internist of endocrinoloog

Deel Deze Pagina