maagzuur

Discussion in 'Zwangerschap' started by bolkje, Aug 21, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ik word echt gek van de magzuur! Heb alles al geprobeerd: melk, vla, rennies.... het gaat dan wel even weg, maar nooit voor een langere tijd. Ook eet ik echt geen speciale dingen ofzo, die het maagzuur kunnen triggeren...

Heeft iemand een tip die echt helpt?

2. Samba2013

Samba2013 Bekend lid

Jan 27, 2013
    693
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niet echt een tip..maar ik weet hoe vervelend het is.

En melkproducten helpen altijd eventjes, maar maken het uiteindelijk erger..dus die zou ik juist niet teveel gebruiken

3. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

Feb 23, 2013
    1,276
    17
    38
    Female
    Ik werk in de gehandicaptenzorg.
    Brabant
    Ik gebruik zelf rennies, die werken bij mij gelukkig wel (genoeg).
    Ik hoorde van een vriendin dat zij maalox voorgeschreven had gekregen, en dat werkt bij haar heel goed! Misschien ook iets voor jou?

4. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

Sep 26, 2012
    1,184
    0
    0
    Omeprazol! Is vrij verkrijgbaar, maar kan ook via je HA als je dat liever doet!
    1 tablet op nuchtere maag, 24 uur maagzuur vrij!

T is een maagbeschermer... Zorgt ervoor dat je geen maagzuur meer aanmaakt. Ik slik t al weken!

5. Lauraa98

Lauraa98 Bekend lid

Aug 25, 2008
    607
    8
    18
    Ik heb het (gelukkig) alleen savonds/snachts maar als ik het voel opkomen en ik eet een danoontje van me kids dan is het gelijk over.

6. sanneke02

sanneke02 Lid

May 14, 2013
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kunt bij de verloskundige om Antagel vragen, dat werkt ook heel goed. Bij mijn eerste gebruikte ik 3 flessen op de week, was gewoon verslaafd!;)

7. Lotjeee

Lotjeee Actief lid

Dec 6, 2012
    170
    0
    0
    Ik heb er ook last van. Heel vervelend.
    Vooral als ik de vorige dag iets ongezonds heb gegeten. Dan heb ik meteen de volgende dag last.
    Ook als ik bv iets van de grond moet pakken ga ik door mijn knieen en buig ik niet voorover. Als ik niet door kijn knieen ga dan heb ik ook meteen last.

Maar als ik het eenmaal heb..... Dan zijn de rennies niet aan te slepen maar het helpt ook niet echt.

8. Edel

Edel Bekend lid

Feb 23, 2013
    794
    0
    0
    Schoten - België
    Een slok gaviscon werkt tijdelijk bij mij maar ik zal nu iets straffers nodig hebben....

9. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

Feb 8, 2013
    1,031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Ik zorg dat ik regelmatig een slok water neem en dat ik goed rechtop zit als ik er last van krijg. Het klepje op mijn maag sluit van nature niet zo goed dus ik heb er snel last van. Verder eet ik weinig vet, weinig gekruid eten en pas ik op met ei, ui en knoflook. Dat helpt mij wel enigzins.

10. rennie

rennie Actief lid

Aug 2, 2011
    117
    0
    16
    heb ik ook gehad, echt vervelend! rennie en gaviscon (ah bah, vieze kauwtabletten) hielpen voor geen meter! Dus, heb ik alles geschrapt waar ik het van kreeg, ik at vooral geen tomaten meer, chocolade, koekjes, chips, dus een beetje alle vettige dingen inclu tomaten ... ik at dan wel weer veel fruit en wortels, ik heb kilo's wortels naar binnengewerkt ... sommige mensen kunnen eten wat ze willen tijdens een zwangerschap, als ik nog maar iets vettigs zag kwam het zuur al omhoog :) Een paar dagen na de bevalling was ik er ook weer spontaan vanaf en heb ik manlief om een zak chips gestuurd, dat smaakte ... raar! :D

11. echtniet27

echtniet27 Niet meer actief

Ik gebruik gaviscon. Verder helpt vanille vla goed. Maar dat moet je wel lusten.

12. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

Apr 8, 2013
    3,456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Ik heb vanaf het begin al last van maagzuur. Merk wel nu ik verder kom (ben nu 28 wkn en 4 dagen) dat het steeds erger word. Hangt idd wel heel erg af van wat ik eet. Zo min mogelijk pittig, rauwe uit en vet eten. Gelukkig werken rennies prima en blijf ik binnen de max per dag :D. Weet wel dat als het te erg is, je aan je vk een middeltje kan vragen wat net ff wat sterker is.

13. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,854
    19,222
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Alle maagzuurremmers werken maar tijdelijk.

Let op met zure producten en prik (m.n. Sinaasappalsap en cola e.d.) Eet niet te veel, want bij eente volle maag speelt het sneller op. Maar bij een helemaal lege maag ook, dus zorg wel dat je wat eet. Eigenlijk liefst verspreid over de dag kleine beetjes.
    Verder os het je tijd uitzitten en aftellen: nog een week of 11 te gaan.

14. ladygaga

ladygaga Niet meer actief

Hier ook last van maagzuur soms moet ik het ook uitspugen komt het er gewoon uit ik heb ook al van alles geprobeerd maar niks helpt gewoon maar wachten tot ze is ingedaald wat soms helpt is een stukje appel maar dan spelen me darmen weer op

15. Hogelinda

Hogelinda Actief lid

Apr 12, 2013
    458
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb niet alles gelezen, maar ANTAGEL!
    Dat kun je hier gewoon zonder recept bij de apotheek halen. Ik had er ook zoooooo'n last van toen ik zwanger was! Vooral 's nachts. Was 's ochtends altijd weer verbaasd dat mijn slokdarm niet weggebrand was.
    Dus probeer alsjeblieft Antagel!! Dat werkte bij mij SUPER!!
    Dat is een drankje, net als gaviscon. Werkt direct verlichtend!

16. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Niet te grote porties eten. Niet te vet eten. Niet te zuur eten.

Verder helpt Maalox bij mij heel erg goed.

17. Danjo

Danjo VIP lid

Feb 25, 2007
    18,384
    22
    38
    Female
    Idd antagel. Kun je bij de apotheek zo kopen

18. Searwen

Searwen Actief lid

Mar 22, 2013
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik drink geen sap meer, krijg van alle sap flink maagzuur. Daarnaast heb ik het hoofdeinde van mijn bed wat opgehoogd, dat helpt ook wel wat.

19. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

Sep 24, 2012
    2,256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Ik zweer bij antagel. Is echt mijn aller allerbeste vriend!!

20. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Regla of antagel halen bij de apotheek....

Share This Page