Hallo, Weet nu even niet meer wat ik moet aanhouden. Mijn eerste dag van mijn laatste menstruatie is 21 september 2012 geweest. Nu zou ik volgens mijn VK 27 Juni 2013 uitgerekend zijn. Echter zijn wij verhuist naar Duitsland en mijn Vrouwenarts (Gyn) zegt dus al vanaf mijn 25ste week dat ik verder ben. Telkens echo`s gehad en metingen om de week. Nu zou ik volgens mijn eerdere berekeningen 34 weken zwanger zijn. Mijn huidige gyn geeft echter aan dat ik 10 juni uitgerekend ben en dus nu rond de 36 a 37 weken zit. Heb nu al sinds gisteren menstruatie achtige krampen in mijn buik soms licht en soms wat heftigere. Maak me dus nu beetje zorgen over ons kindje en wat ik nu moet aanhouden ? Weet ook niet of die krampen voorweeën zijn en of het kwaad kan. Laatste bezoek bij de gyn (vorige week) was onze baby zijn hoofdje al goed voelbaar met inwendig onderzoek. en heb het gevoel dat hij ook al aardig ingedaald is. Hopelijk kunt u mij meer duidelijkheid geven, zodat ik wat minder ongerust/onzeker erover kan zijn! Groetjes Teddybeertje
Hoi, Heel moeilijk om hier iets over te zeggen. In principe is de vroege echo tussen 10-12 weken de meest betrouwbare tijd om de uitgerekende datum te bepalen. Op basis van de LM is niet betrouwbaar. Ik weet niet waar de vk het op heeft gebaseerd? In NL is het niet meer gebruikelijk om van de LM uit te gaan namelijk. Groeten Evelien
vk in nederland heeft op zowel de laatste dag van de menstruatie als op basis van de echo de uitgerekende datum vast gesteld. wat de gyn hier precies meet weet ik niet, maar kan dit alleen een LM zijn? dan zou betekenen dat het een grote baby is van 2 tot 3 weken ( week 36/37 ) kwa lengte maar met dezelfde ontwikkelingen uit 34 weken? Als ik het dan goed heb?