Hoi, Ik heb een dochtertje van 7 weken en geef borstvoeding. Ik heb al die tijd al een goede melkproductie gehad want ze groeide ontzettend hard. Wel had mijn linkerborst een wat latere toeschietreflex en als ik de linkerborst af kolfde kwam er niet meer als 100cc uit terwijl ik rechts 120cc kolf. Ook kolf ik rechts in 10 minuten af en doe ik over de linkerborst een half uur. Nu drinkt ze sinds een week heel onrustig aan de linkerborst en ook heel kort. Vervolgens komt ze al heel vroeg weer om de volgende voeding. Als ze niet meer aan de linkerborst wil en dan aan de rechter aanleg begint ze ineens weer gulzig te drinken. Komt dit doordat de melkproductie van de linkerborst misschien terug loopt? En wat kan ik hieraan doen? Misschien steeds beide borsten aanbieden? Ik wil haar ook niet teveel voormelk laten drinken want ze heeft erg last van krampjes. Ook komt ze overdag nog om de 3 uur en 's avonds zelfs om de 2 a 2,5 uur. 'S nachts de 1e voeding 4,5 uur daarna weer 3 uur. Ik probeer af te bouwen en steeds iets te rekken maar ze blijft om de 3 uur komen. Hoort hier niet al meer tijd tussen te zitten? Groetjes Chantal
Hoi, Het lijkt er inderdaad op dat je links minder melk hebt. - Kolf na elke voeding de linker borst na. - Masseer voor en tijden het kolven met een natte/warme doek richting de tepel. - Kolf in een aangenaam, warme ruimte en probeer zo veel mogelijk te ontspannen. - Blijf om en om voeden. dus de ene voeding links starten en rechts daarna, de andere voeding rechts starten en links aanbieden als ze nog trek heeft. - Als je rechts hebt gevoed en ze is verzadigd, kolf dan je linker borst leeg. De tijden van haar drinken is een normaal ritme wat ze laat zien. 's avonds komen kindjes vaker, omdat je 's avond over het algemeen minder melk hebt dan 's ochtend. Geef toe aan haar ritme. Dat is goed voor haar groei en jou productie. Het doorslapen komt van zelf. Maar je kindje is nu nog best wel jong om al een hele nacht door te slapen. Groetjes Saskia
Bedankt voor de tips! Krijgt ze niet teveel voormelk binnen doordat ik beide borsten aanbied? Ze heeft nogal last van krampjes en ik kreeg daarom juist het advies om haar aan 1 borst te leggen en dan goed laten leeg drinken.
Hoi, - Blijf om en om voeden. dus de ene voeding links starten en rechts daarna, de andere voeding rechts starten en links aanbieden als ze nog trek heeft. Dus inderdaad 1 borst per voeding en de 2e borst alleen als je kleintje niet tevreden lijkt. Maar als je rechts hebt gevoed, dan links wel afkolen om die borst te stimuleren om meer melk aan te maken. Groetjes Saskia