Mijn zoontje is tijdens de borstvoeding regelmatig heel onrustig. Hij draait en trapt (regelmatig in mijn buik en kruis als ik hem smorgens liggend op bed voed) trekt steeds hard los en kijkt dan rond de kamer... en daarnaast kreunt hij heel veel tijdens het drinken. Ik vind het echt niet prettig en vind het voeden zo niet leuk... ik snap ook niet waar het vandaan komt.. ik voed al altijd boven op ons bed met de gordijnen dicht.. heel rustig dus.. hij krijgt 2 x per dag een flesje kv en vaak 4 of 5x bv. meestal om 9:00 bv - 12:30 kv - 15:30 bv - 19:00 kv - 24:00 bv - 5:00 bv. Als hij een flesje drinkt is hij wel gewoon rustig en vaak tijdens de voedingen van 24:00 en 5:00 ook wel.... Ik probeer de bv af te bouwen naar alleen ochtend, avond en nacht maar dit lukt ook niet zo goed. Als hij een flesje heeft gehad wil hij namelijk ook graag nog aan de borst om in slaap te vallen. Heb je hiervoor misschien ook tips?
wat ik nog wilde zeggen, de voeding van 5 uur smorgens is er pas sinds 2 weken weer, daarvoor was het af en toe.. en daarvoor sliep hij eigenlijk altijd door.. kan dit te maken hebben met mijn melk?
Hoi, Vervelend dat het voeden nu zo gaat voor je. Ik begrijp goed, dat het zo niet leuk is. Rond de 6 maanden duiken de bekende regeldagen weer de kop op. De onrust kan komen doordat je zoontje niet tevreden is na de voeding. Ook komt hij hierdoor waarschijnlijk vaker, om je productie weer op te hogen. Je wilt graag afbouwen, naar 3 voedingen per dag. - Laat 1 voeding per week vallen tot je op de gewenste aantal voedingen zit. - Leg je zontje dan ook echt niet aan op de tijden van de voeding die je laat vallen. - Probeer je zoontje op een andere manier te troosten, Knuffelen, wiegen, zingen. Dat is even zwaar, maar daar moet je kleintje ook aan wennen. - Blijf voeden op de tijden die je graag wilt behouden. - Tussendoor alleen de druk eraf halen, niet meer tot je op de gewenste aantal voedingen zit. Ook kan de onrust komen, omdat je zoontje de wereld om zich heen aan het ontdekken is. Als hij trapt, of los"trekt" Spreek hem hierop aan. " naam, je mag mama niet trappen" Haal hem los en leg hem opnieuw aan, dat doe je ook met het "trekken". Dit kost wat inspanning, maar ze hebben het snel genoeg door. Groetjes Saskia