Groei Baby niet goed, Controle VK

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door cass001, 7 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cass001

cass001 Actief lid

15 dec 2005
    359
    0
    0
    ondernemer
    Eindhoven
    Hallo,

Ik kom net van de VK af van controle. En zou een 2nd opinion zeer op prijs stellen. Heb er zelf een wat ongerust gevoel bij. Maar mischien is het overbezorgdheid. Ik weet het niet.

Ik ben nu 34 weken zwanger.

Mijn bloedruk was altijd goed 120/70 maar is de laatste tijd aan het stijgen. Was nu 171/76 maar VK vond het perfect, gaat alleen om onderdruk, bovendruk is totaal niet belangrijk volgens VK

Eiwit in Urine gevonden, maar kon van alles zijn volgens VK

Toen kwam het meten met de CM 26+4 = 30 weken, vond ze perfect. Maar toen ik zei maar ik ben 34 en 2 weken geleden was het 28+4=32
    Is ze dan gekrompen? Toen zei ze owhja je ben geen 30 weken. Ze ging weer voelen en voelde dat ik een brede baarmoeder had en dat de kleine waarschijnlijk met beentje opgerold ligt en het daarom moeilijk was te meten. Ze lag een beetje dwars. Nog niet ingedaald. Hartslag was goed.

Ze wil het nu nog 2 weken aanzien en hoopt dat dat de kleine nog goed gaat liggen, voelen ze dan dat ze weder niet gegroeid is dan een groei echo.

Ik moest wel iedere middag plat, wat kon zijn dat ik te weinig rust nam.

Wat denkt u, reden tot bezorgdheid of is het advies van nog 2 weken aanzien helemaal Ok

Sorry voor het lange verhaal

Bij voorbaat dank gr. cassandra

2. Lonneke

Lonneke Actief lid

16 jun 2006
    368
    0
    0
    Om heel eerlijk te zijn vind ik het moeilijk langs deze weg een second opinion te geven...
    De bovendruk was inderdaad hoog. Had je je gehaast, druk geweest of stress gehad? Of had je misschien weinig gedronken. Kom echt aan 2,5 liter per dag, waarvan 1,5 liter water! Te weinig drinken, wil de bloeddruk ook doen verhogen.
    Eiwit kan samenhangen met een hogere bloeddruk, maar gelukkig was je onderdruk wel gewoon goed. Het kan ook los staan van de bloeddruk hoor! Je hebt gradaties in eiwitten in de urine. Als je heel veel eiwit had gehad, dan had ze hier lijkt mij echt wel iets op uitgedaan. Als je steeds goede controles hebt gehad tot nu toe, zeggen we vaker over 2 weken weer terug te komen en dan kijken hoe de kleine gegroeid is. Rust is hierbij inderdaad een belangrijke! Trek wel voordien bij de verloskundgie aan de bel als je je toch niet gerust voelt. Het is jouw kindje, jouw lichaam en jouw zwangerschap. Wanneer je erge hoofdpijn krijgt, sterretjes zien, een bandgevoel bij de maag met misselijkheid en braken ook altijd contact opnemen met de verloskundige!

Lonneke

3. cass001

cass001 Actief lid

15 dec 2005
    359
    0
    0
    ondernemer
    Eindhoven
    Heel erg bedankt voor je duidelijk uitleg. Begrijp het nu stukken beter.

Ik ga toch even terugbellen of ik niet over een week terug mag komen en ze dan stand van zaken bekijken.

gr. cassandra

Deel Deze Pagina