Groei benen loopt achter in verhouding buik en hoofd

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Missannie, 14 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Missannie

Missannie Bekend lid

21 mei 2018
    958
    784
    93
    Vrouw
    Mijn vriend zei ook al. Het is ook maar een momentopname, over een paar weken kan het weer anders zijn. En misschien heeft de echoscopist net verkeerd gemeten.

Gelukkig over twee weken weer een groeiecho. Hopelijk is het dan ietsje bijgetrokken. Als ze verder maar gezond is. Korte pootjes maakt me verder niet uit. Maar mijn angst zit hem erin dat dadelijk ineens blijkt dat ze bv het down-syndroom heeft, want dat had ik natuurlijk ergens gelezen dat mensen met het down-syndroom vaak korte beentjes hebben... Dat internet ook altijd...

2. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.984
    6.982
    113
    Vrouw
    Gelukkig was de 20 weken echo goed!

3. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Niet teveel proberen te lezen hoe moeilijk dat ook is!
    Bij mij is door de artsen paniek gezaaid omdat ze zooo klein was volgens hun dat ze misschien wel eerder gehaald moest worden zodat ze in de couveuse verder kon groeien. Geboren met 39 weken en 2990 gram! Wel klein maar niet extreem en ja korte beentjes maar verder gezond.

4. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.949
    14.996
    113
    Dochter hier heeft ennhad korte beentjes. Man is wel lang maar ik moet zijn broeken in korten standaard, en ik ben 1.63 en heb precies hetzelfde. Dat dochter vervolgens korte beentjes had in verhouding stonden wij niet raar van te kijken. Eigenlijk ook nooit wat achter gezocht eerlijk gezegd.

Inmiddels is ze twee en merken we heel erg dat groei in fases gaat, dan is t dr hoofd, dan is t dr romp of armen en dan ineens zijn dr beentjes aan dr beurt. Kan me voorstellen dat dat tijdens de zwangerschap eigenlijk niet anders is. Misschien gewoon wachten tot de volgende echo of kijken of je een second opinion kan regelen als t je echt dwars zit en ongerust maakt.

5. Missannie

Missannie Bekend lid

21 mei 2018
    958
    784
    93
    Vrouw
    Ik ga ook maar proberen het een beetje los te laten... Ik hoor inderdaad ook zoveel verhalen dat er helemaal niets aan de hand was met kindjes nadat ze geboren waren. Over twee weken dan weer de groeiecho. Kan me niet snel genoeg 2 januari zijn... :$ Hopelijk worden dan een hoop zorgen weggenomen, want de onrust die dit veroorzaakt zal ook niet goed zijn.

6. Missannie

Missannie Bekend lid

21 mei 2018
    958
    784
    93
    Vrouw
    Mogelijk dat ons kindje dan ook wat meer op mij lijkt. Mijn broeken zijn eigenlijk ook standaard altijd te lang. De botten van mijn heupen zijn dan weer wat breder. Dus die verhouding klopt ook nooit helemaal.

Ik denk dat je best eens gelijk kunt hebben dat haar beentjes misschien wat later aan de beurt zijn met groeien dan haar hoofd en buik. Ik hoop dat het over twee weken er weer anders uitziet. De verloskundige in het ziekenhuis zei gisteren ook nog dat als de echoscopist zich er geen zorgen om maakt, ik dat ook niet moet doen. Maar ja, dat is weer makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk...

Vero0504 vindt dit leuk.
  7. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Baby's groeien niet gelijkmatig, dus wie weet trekt het bij.
    Of je baby heeft wat kortere benen, zoals al gezegd.
    Onze jongste had juist lange benen, liepen zes weken(!!!) voor! Met 35 weken groeiecho zaten zijn benen op 41 weken bijna. Hij is nu 7 jaar en gaat zijn broer voorbij, die twee jaar ouder en van gemiddelde lengte is.

8. Missannie

Missannie Bekend lid

21 mei 2018
    958
    784
    93
    Vrouw
    Oh wauw, 6 weken voor joh! Misschien hebben de beentjes nog net geen groeispurt gehad inderdaad.

Deel Deze Pagina