Groei buik = groei baby?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Angel26, 5 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel26

Angel26 Actief lid

1 dec 2008
    261
    0
    0
    zuster
    Den helder
    Hallo
    Vraagje is het zo dat de groei van de buik wat te maken kan hebben met je kindje qwa groei??
    Mijn buik staat al zeker 4 weken stil, dus vroeg ik me af of het te maken kan hebben met de groei van de baby?
    Misschien een hele domme vraag.. maar ja zit er wel mee..
    Ik gebruik namelijk medicijnen die de groei kunnen remmen, en krijg dus om de 3/4 weken groei echo's, nu is de laatste alweer 3 weken terug.. dus vraag het me af!
    En ik voel de baby ook nog niet, heb wel een paar plopjes gevoeld maar daar kan ik me vinger niet op leggen...
    De gyneacoloog zei 3 weken terug dat ik het heel snel zou kunnen gaan voelen omdat mn placenta achter ligt.. maar nog niets..

Stom he al die onzekerheden!!! was nooit onzeker en nu met alles..pfff

2. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    hey mijn buik i9s sinds week 24 nog maar 3 cm gegroeid ik heb het aan me vk gevraagd maar me kleine is lekker naar achter gaan liggen.
    mijn placenta ligt ook achter maar ik voelde de kleine met 17 weken en dat was nog vrij vroeg zei de vk dus ik zou me niet al te veel zorgen maken probeer lekker te genieten.

3. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Volgens mij heeft het niets met elkaar te maken hoor! Ik heb begrepen dat sommige kindjes ook naar binnen kunnen groeien :(:
    Ik kreeg pas een echte groeispurt met 18/19 weken, dus dat gaat echt met vlagen...

En dat voelen van de baby is bij iedereen anders. De een voelt de baby bij 16 weken, de ander pas bij 22 weken, dus probeer je daar niet al te veel op vast te pinnen.

Groetjes!

4. diantje82

diantje82 Actief lid

19 apr 2008
    277
    0
    0
    Verzorgende IG
    Apeldoorn
    Hier wel een redelijk kleine buik voor 29 weken. Heb maandag dus ook een groeiecho gehad bij mijn VK. En wat blijkt ons kind heeft een groeiachterstand van bijna 3 weken. Morgen naar het ziekenhuis voor nog een groeiecho en dan weten we meer. Maar het is goed te behelpen met rust.

En je kunt met 16 weken nog best een groeispurt krijgen!!!!

PS ik heb ook een achterliggende placenta en ik voelde ons kind met 18 weken. Dus dat zegt niks

5. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Volgens de 20 weken echo was onze kerel precies goed qua groei, maar mijn buik doet weinig hoor. Niet direct zorgen maken, maar gewoon even de echo afwachten :)

6. Angel26

Angel26 Actief lid

1 dec 2008
    261
    0
    0
    zuster
    Den helder
    Nou he toevallig vandaag een extra echo gehad omdat ik veel harde buiken had, en veel pijn in mn buik..
    Maar het is verklaard!! Ik ben nu volgens de meter 17 weken.. maarrrrr ze ging kijken en mn baarmoeder heeft dus al een grote van 20 weken en mn kindje van 18 weken!
    Mijn baarmoeder ligt ook erg omhoog, al onder mn navel dus en 3 weken terug was dat nog maar 2 vingers boven mn schaambeen.DUs in 3 weken tijd( vorige echo was 3 weken terug) ben ik voor 6 weken gegroeid! en een kilo afgevallen..!!
    Dus kan nu ook gelukkig met zekerheid zeggen dat je buikgroei niets met het kindje te maken heeft :S word soms gek van mezelf met al die onzekerheden!
    En kon ook zien wat het word !! joehoe!!!!
    Heb het gisteren ook echt voor het eerst gevoeld en mn man ook.. echt grappig! lastig om uit te leggen, hoop geplop en gerommel!:D
    Ben blij dat alles goed gaat met de baby, ik mag een week niet werken .. ivm met mn buik dus als dat alles is heb ik het er voor over..!!:D

Deel Deze Pagina