Hoi meiden, Ik wil even mijn verhaal aan jullie kwijt. Ben inverwachting van ons 1e kindje. Na aardig wat bruine afscheiding met kleine brokjes(zo'n week lang) en licht bloedverlies(aantal daagjes) mocht ik vandaag voor het eerst een echo laten maken. Zag er echt super mooi uit. Alleen was me babytje heel erg klein en kon ik onmogelijk 8 weken zijn. De echoscopiste dacht dat ik 6 weekjes was. Nu moet ik voor de zekerheid volgende week weer een echo laten maken en dan maar hopen dat het gegroeid is anders is er iets niet goed. Ik kan het me niet voorstellen dat ik nog maar 6 weken ben want zou eigenlijk één dezer dagen ongesteld moeten worden voor de 2de keer dus dan kan ik eigenlijk onmogelijk 6 weken zijn. Ik had 1 keer op geschreven waneer mijn partner en ik sex hadden gehad en dat kan wel overeen komen met 6 weken. Rond die tijd was ook de ovulatie. Maar dan moet je er toch 2 weken bij tellen. Ik was al zo blij dat ik dichter bij de 12 weken kwam en nu moet ik nog 2 weken extra Heeft iemand dit ook gehad of ervaring mee ? Groetjes
Hoi Vriendlief, Wanneer had je een positieve test? Bij een pos. test moet je min. 3,5 week ongeveer zijn. Tel daar de weken bij op dat dat geleden is, waar kom je dan op uit? Kan het dan of niet? Ik heb ook bloedverlies gehad. Bij de echo was alles goed en snel daarna is het bloedverlies gestopt. Het komt dus meer voor. Succes!
Altijd lastig. Als ik nu naar mijn uitgerekende datum kijk, dan ben ik ook veel korter zwanger dan dat ik dacht in die eerste weken. Er wordt vaak gecorrigeerd... 2 weken is wel een groot verschil en dat is natuurlijk spannend. Heb je wel een hartje gezien? Ik had namelijk een echo met 5w4d en toen zagen we nog helemaal niets. Als je echt iets hebt gezien, dan ben je zeker 6 weken of langer zwanger. Maak je dus niet te veel zorgen. Zeker een hartje is een grote stap weg van een miskraam. Probeer lekker te genieten en volgende week weet je meer!
Je hebt wel een vaste cyclus? Ik was namelijk onregelmatig ongesteld en i mocht daarom eerder heen voor echo. Was eerst 7 week (uitwendige echo) en mocht later nog een keer omzeker te weten dat het klopte wat ze de eerste keer zeiden. 2e keer inwendige echo gehad en het klopte niet ben toen een week vooruitgezet. Kan ook zo zijn dat als je een uitwendige echo hebt gehad dat ze het minder goed kunnen berekenen (hoeft atuurlijk niet) maar mijn vk deed liever een inwendige omdat ze het dan beter kon meten omdat het zo klein was natuurlijk! Ik hoop dat ze goed nieuws voor je gaan hebben. Hou je ons op de hoogte?
Allereerst bedankt voor jullie reacties. Mijn cyclus is niet echt super regelmatig kan een week verschil in zitten. Heb 2 dagen nadat ik overtijd was test gedan en dat was asl ik het ni goed zeg rond 16 maart. Ze hebben een inwendige echo gemaakt omdat er bij de uitwendige niks te zien was omdat mijn baarmoeder helemaal naar achter ligt. Gelukkig klopte het hartje wel. Wel langzaam maar dat kan wel kloppen voor 6 weken en voor 8 weken weer niet. Eigenlijk is alles in orde tenzij ik deze week nog een heftige bloeding krijg. Vanmorgen op de wc wel aardig wat rood bloed weer maar helemaal geen krampen en de rest van de dag nu weer bruin. Dus ik ga maar hopen dat alles in orde komt. Ik hou jullie op de hoogte.Hoop deze week goed door te komen. Jullie ook allemaal succes
Hoi Meid, Je moet jezelf niet zo bang maken.. Volgens mijn berekening zou ik ook 2 weken langer zwanger moeten zijn.. De eerste dag van mij laatste menstruatie was 29 december. Volgende de berekening van de baby zou dat 9 januari zijn. Dus maak je niet te snel bang. Bij mij zeiden ze ook.. het is te klein voor 12 weken. (ik dacht dat ik 12 weken was) maar ik was dus 10 weken zwanger. Nu ondertussen ben ik ook alweer 18 weken (morgen). ik had ook een hele onregelmatige cyclus vandaar dat ik gewoon iets eerder zwanger was. En dat bloedverlies, ja daar kan ik geen antwoord op geven. Ik heb het ook 1 keer gehad schrok me dood maar was niks ergs.. Heb nu soms wel eens bloedverlies na de sex, maar ook dat kan geen kwaad.
ook ik was 2 weken korter zwanger dan gedacht. Bij de eerste echo net 5 weken i.p.v 7... Dus 2 weken stress en bleek toch allemaal goed te zijn bij de volgende echo! 2 weken geleden mijn terijmecho gehad bij de vk en daar bleek ik al 12w3d te zijn i.p.v 11w2d! Schoof ik weer een dikke week vooruit! Ikzelf heb geen bloedverlies gehad, maar van een vriendin weet ik dat dat niet altijd kwaad kan. Wat ik zeggen wil... Het kan best helemaal goed komen! Sterkte!
hoi ik was mijn eerste zwangerschap ook 2 weken korter, toen was ik ook onregelmatig ongesteld. nu deze zwangerschap was ik zelfs 4 weken korter waarschijnlijk gewoon een heel cyclus overgeslagen. wat betreft die bloeding, dat is erg vervelend! ik heb nu al 3 x een bloeding gehad maar alles is nog goed.
Ben een beetje opgeluchter. Moet vrijdag weer een echo maken en hoop dat ie dan een beetje gegroeid is en dat het hartje mooi klopt. Ik hou jullie op de hoogte. Succes met jullie zwangerschap
hoi hoi het komt vaker voor dat je korter blijkt te zijn Mijn zusje dacht afgelopen donderdag 10 weken en 2 dagen te zijn berekend aan de hand van eertste dag van laatste menstruatie Maar uit de echo bleek ze echter maar 6 weken te zijn ook zij heeft bruinverlies gehad maar de echo zag er perfect uit
Ik ben vanochtend geweest voor een echo (ivm bloedverlies) Ik zou nu 7 weken en 4 dagen zijn. Op de echo zag je duidelijk het hartje kloppen alleen wat het nog maar 5 mm groot. Veel te klein dus voor 7 weken en 4 dagen. Ik vind hetook enorm spannend of het goed blijft gaan.
Hier ook eentje die korte zwanger bleek te zijn. 3 weken geleden ging ik voor een echo dacht dat ik ongeveer 10 weken was maar bleek 8 weken zwanger te zijn. Ik heb nog 2 kinderen en toen ik 1 dag overtijd was waren de testen allebij gelijk posi en bij deze na 1 week overtijd nog negatiefe test. Dus bij mijn is het gewoon een late bevruchting geweest want vorige week dinsdag had ik een mooie echo met een kindje van 11 weken Niks mis mee. Ik hoop dat het voor jou precies hetzelfde is!
He ja dat had ik nou ook hartje was wel goed klopte nog langzaam maar wel goed voor een vruchtje van 6 weken. Ik had ook bloed verlies en nog steeds bruin verlies. Moet nu vrijdag weer een echo maken en dan hopen dat het goed is. Badnkt voor jullie reatie en succes
hey, Linda dat had ik nou ook. Ik heb vanmorgen weer een echo laten maken en zou jullie nog weven op de hoogte houden. Alles ging goed hartje klopte sneller en hij was gegroeid wel 9,3 mm dus dat is wel goed. Alleen heeft ie nu heel weinig ruimte in me baarmoeder omdat die aan de kleine kant is. Moet over 3 weken weer een echo laten maken. Wel zei ze nu dat ze er eigenlijk geen vertrouwen in had de afgelopen week maar dit had ze echt niet verwacht. Ben wel 2 weken korter zwanger als dat ik dacht ben nu 7 weken i.p.v 9 weken, maar dat geeft niet zolang alles maar goed gaat. Ben echt blij voor mijzelf en me babytje. Badankt voor jullie reacties en heel veel succes met jullie zwangerschap.
Wat fijn dat het er goed uitziet. Je hebt vast over 3 weken een mooie echo! Zie je ook al veel meer. Geniet ervan!