Volgens VK is het te verwachten dat ik met de 2e ook overtijd ga, omdat de 1e met 41 weken is geboren.... Zit ik niet echt op te wachten natuurlijk en vroeg me af of deze redenatie klopt. Dus....hoor t graag van jullie hoe t met de 1e / 2e / 3e, enz was.
jep, bij mij is het wel het geval.... gisteren naar de gyn geweest en was nog helemaal niks aan de hand. geen ontsluiting, geen verstreken baarmoederhals, niet ingedaald geen weeënactiviteit, helemaal niks... dus bij mij kan het nog wel is even gaan duren.... bij mij zoon had ik met 40 weken al wel 3cm ontsluiting enzo... hij is uiteindelijk met 40 weken en 4dagen geboren (ingeleide bevalling)
Het is mij ook verteld door verloskundige dat ik er niet vanuit moet gaan dat deze eerder komt. Maar ik heb ook genoeg verhalen gehoord inmiddels waarbij de 2de wel voor de 40 weken kwam. We zullen wel zien straks.
Ik heb maandag deze vraag gesteld bij de VK en die zei tegen mij, dat het over het algemeen zo is dat de 2e eerder komt als de eerste, maar zou er gewoon niet vanuit gaan, want bij de eerste zeiden ze dat onze man eerder zou komen en die liet ook op zich wachten waren de langste dagen van me leven Bij de eerste was ik 40+4 2e nog even afwachten
Hey Femke, Jij ook al af te tellen! Hier ook hoor! De eerste kwam met 41+3, dan zou ik nu nog ruim 3,5 moeten wachten.... Ik hoop maar dat dit kindje ook iets eerder komt, maar jammer genoeg heb je er geen enkele invloed op. Succes met de laatste loodjes!
Hier gaat het verhaal ook op. Vandaag 40+1 dag... Heb zo'n gevoel dat het ook nog wel even op zich laat wachten
Mij was verteld dat een tweede meestal iets eerder komt. Maar een paar dagen dus niet weken. Maar ik ken iemand die bij de eerste dik 42 weken liep en nu met 38 weken spontaan is bevallen. Niks over te zeggen dus.
Bij onze 1e was ik 39+1 en bij onze tweede 40+6 en toen even duidelijk gestript (bij 40+5) want zij wou maar niet komen dus geen peil op te trekken
ik lees ff mee. Vk heeft hier ook gezegd dat de kans groot is dat ik weer overtijd ga, eerste was er met 41+3, maar ik hoop zo dat ze eht mis hebben. vind deze zwangerschap flink zwaar
Ik zal het vanmiddag ook ff gaan vragen...mijn eerste kwam in een sneltreinvaart (totaal 4 uren) op precies 41 weken. Dit keer wil ik naar het ziekenhuis toe, maar als het nog sneller gaat als bij de eerste, ben ik bang dat dat misschien niet eens gaat lukken. Maar ik hoop echt dat deze gewoon voor of op de uitgerekende datum komt, want die week erna duurde volgens mij net zo lang als die 40 weken ervoor!!!
pffff nou dat vond ik ook zeg dat die dikke week erna vreselijk lang duurde. Vanm ij mag deze dame wel eerder komen, alleen dan niet meer als een week eerder, anders is mn man nog niet thuis
1e ingeleid met 42 weken 2e ingeleid met 42.2 weken 3e ingeleid met 40.1 weken 4e??? Zal ook wel niet uit zichzelf komen.... ik weet niet beter.
hoi, de eerste was 5 dagen te laat, de 2e 5 dagen te vroeg, er is dus hoop voor je dat je niet overtijd loopt! Ik vond het wel een leuke verrassing, had me er helemaal op ingesteld dat het wel later zou worden.
Bij mijn eerste zoontje ben ik met 40+4 ingeleid na langdurig gebroken vliezen. Bij mijn tweede zoontje ben ik met 37+2 spontaan bevallen. Bij mij is het dus niet zo. Liefs Suzanne
Mijn eerste kwam met 41+1 weken en mijn tweede met 36+6 weken, beide bevallingen zijn spontaan begonnen. Ik dacht dat tweede kindjes juist vaak wat eerder geboren worden?
Ach t is ook zo lastig....het kan zo zijn dat ik nu ook overtijd loop, maar ja t hoeft weer niet....je wil je toch ergens aan vasthouden he. t Is zo onzeker en laat ik daar nou net niet tegenkunnen ALs ik nu zou weten dat ik met 41 weken zou bevallen zou ik dat prima vinden, maar t kan gewoon elke dag gebeuren....