1e overtijd; 2e DUS ook??

Discussion in 'Zwangerschap' started by mama van 2 meiden, Jun 1, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Volgens VK is het te verwachten dat ik met de 2e ook overtijd ga, omdat de 1e met 41 weken is geboren.... Zit ik niet echt op te wachten natuurlijk en vroeg me af of deze redenatie klopt.
    Dus....hoor t graag van jullie hoe t met de 1e / 2e / 3e, enz was.

2. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

Feb 19, 2008
    3,365
    0
    36
    essen
    jep, bij mij is het wel het geval....
    gisteren naar de gyn geweest en was nog helemaal niks aan de hand. geen ontsluiting, geen verstreken baarmoederhals, niet ingedaald geen weeënactiviteit, helemaal niks... dus bij mij kan het nog wel is even gaan duren....
    bij mij zoon had ik met 40 weken al wel 3cm ontsluiting enzo... hij is uiteindelijk met 40 weken en 4dagen geboren (ingeleide bevalling)

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Het is mij ook verteld door verloskundige dat ik er niet vanuit moet gaan dat deze eerder komt. Maar ik heb ook genoeg verhalen gehoord inmiddels waarbij de 2de wel voor de 40 weken kwam. We zullen wel zien straks.

4. Manny211

Manny211 Fanatiek lid

Oct 15, 2009
    1,905
    8
    38
    Mama
    Ergens
    Ik heb maandag deze vraag gesteld bij de VK en die zei tegen mij, dat het over het algemeen zo is dat de 2e eerder komt als de eerste, maar zou er gewoon niet vanuit gaan, want bij de eerste zeiden ze dat onze man eerder zou komen en die liet ook op zich wachten ;) waren de langste dagen van me leven ;)

Bij de eerste was ik 40+4
    2e nog even afwachten ;)

5. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Hey Femke,

Jij ook al af te tellen! Hier ook hoor! De eerste kwam met 41+3, dan zou ik nu nog ruim 3,5 moeten wachten....
    Ik hoop maar dat dit kindje ook iets eerder komt, maar jammer genoeg heb je er geen enkele invloed op. Succes met de laatste loodjes!

6. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Hier gaat het verhaal ook op. Vandaag 40+1 dag... Heb zo'n gevoel dat het ook nog wel even op zich laat wachten ;)

7. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,269
    6,800
    113
    Mij was verteld dat een tweede meestal iets eerder komt. Maar een paar dagen dus niet weken.

Maar ik ken iemand die bij de eerste dik 42 weken liep en nu met 38 weken spontaan is bevallen.

Niks over te zeggen dus.

8. Kalfje

Kalfje Niet meer actief

Bij onze 1e was ik 39+1 en bij onze tweede 40+6 en toen even duidelijk gestript (bij 40+5) want zij wou maar niet komen dus geen peil op te trekken

9. Sann

Sann VIP lid

Jan 27, 2007
    16,307
    2
    38
    Brabant
    ik lees ff mee. Vk heeft hier ook gezegd dat de kans groot is dat ik weer overtijd ga, eerste was er met 41+3, maar ik hoop zo dat ze eht mis hebben. vind deze zwangerschap flink zwaar

10. Carinda

Carinda Actief lid

May 26, 2007
    118
    0
    0
    Ik zal het vanmiddag ook ff gaan vragen...mijn eerste kwam in een sneltreinvaart (totaal 4 uren) op precies 41 weken.

Dit keer wil ik naar het ziekenhuis toe, maar als het nog sneller gaat als bij de eerste, ben ik bang dat dat misschien niet eens gaat lukken.

Maar ik hoop echt dat deze gewoon voor of op de uitgerekende datum komt, want die week erna duurde volgens mij net zo lang als die 40 weken ervoor!!!

11. Sann

Sann VIP lid

Jan 27, 2007
    16,307
    2
    38
    Brabant
    pffff nou dat vond ik ook zeg dat die dikke week erna vreselijk lang duurde. Vanm ij mag deze dame wel eerder komen, alleen dan niet meer als een week eerder, anders is mn man nog niet thuis

12. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

1e ingeleid met 42 weken
    2e ingeleid met 42.2 weken
    3e ingeleid met 40.1 weken
    4e??? Zal ook wel niet uit zichzelf komen.... ik weet niet beter.

13. Sijke

Sijke Bekend lid

hoi,

de eerste was 5 dagen te laat, de 2e 5 dagen te vroeg, er is dus hoop voor je dat je niet overtijd loopt!
    Ik vond het wel een leuke verrassing, had me er helemaal op ingesteld dat het wel later zou worden.

14. berna1981

berna1981 VIP lid

Oct 10, 2006
    9,943
    0
    0
    eerste 41.6 spontaan
    tweede 42 weken ingeleid.. ( ik zou er zo weer voor kiezen!!)

15. suuz09

suuz09 Bekend lid

Jan 14, 2009
    712
    272
    63
    Bij mijn eerste zoontje ben ik met 40+4 ingeleid na langdurig gebroken vliezen.
    Bij mijn tweede zoontje ben ik met 37+2 spontaan bevallen.

Bij mij is het dus niet zo.

Liefs Suzanne

16. Bellis

Bellis Lid

Feb 23, 2009
    36
    0
    0
    Mijn eerste kwam met 41+1 weken en mijn tweede met 36+6 weken, beide bevallingen zijn spontaan begonnen. Ik dacht dat tweede kindjes juist vaak wat eerder geboren worden?

17. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ach t is ook zo lastig....het kan zo zijn dat ik nu ook overtijd loop, maar ja t hoeft weer niet....je wil je toch ergens aan vasthouden he. t Is zo onzeker en laat ik daar nou net niet tegenkunnen :) ALs ik nu zou weten dat ik met 41 weken zou bevallen zou ik dat prima vinden, maar t kan gewoon elke dag gebeuren....

Share This Page