baby 4.5 maanden slaapt ineens slecht

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Muts008, 22 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muts008

Muts008 Actief lid

2 feb 2013
    196
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi,

Mijn kleine man sliep altijd heerlijk 'S Nachts. Lekker tot 7 uur en dan rustig wachten tot ik zo'n fles maakte.

echter sinds een week of 2 begint meneer rond 3 uur met mekkeren en houdt dit vol Tot 6 uur. Ik geef hem zijn speen, hij spuugt hem uit een huilt vervolgens weer omdat hij zijn speen wil.

Hebben jullie enig idee waar dit door kan worden veroorzaakt en is het misschien herkenbaar? Honger is het volgens mij niet omdat hij overdags goed eet.

2. uil85

uil85 Actief lid

19 feb 2013
    320
    12
    18
    hallo,

ons mannetje is 4 maanden en doet het ook. Sliep ook altijd tot 7 uur/half 8.. Maar nu is hij om half 5 wakker en huilt/moppert ook tot kwart over 6.. Daarna valt hij dan wel weer in slaap We geven hem sinds een paar dagen een papfles om 19.00, maar dit helpt ook niet om hem wat langer te laten slapen...:x

3. Muts008

Muts008 Actief lid

2 feb 2013
    196
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mmmmm vreemd hoor. Ik zat er altijd over Op te scheppen maar kom nu van een koude Kermis thuis hahaha.

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Bij mijn dochter exact hetzelfde, en dat was honger. Sliep door van 8 weken tot 4.5 maand, en dan opeens drama. Door alle onheilsberichten van "geen fles geven, zo kom je er nooit meer vanaf" hebben we het een dikke maand aangekeken. Toen toch een fles gegeven, en ze sliep meteen verder. Is zo een tijdje doorgegaan, en op 7 maand is ze er spontaan mee gestopt van de ene dag op de andere.

Echt gek lijkt het me ook niet: rond die periode werd ze ook veel actiever en alerter, dus wsl verbruikte ze plots gewoon meer energie. En ja, ook zij dronk overdag meeeeer dan genoeg.

5. Muts008

Muts008 Actief lid

2 feb 2013
    196
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oké, en hoeveel gaf je dan? Gewoon 180/6?

6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik denk 150. Maar dat zal je zelf even moeten uitproberen.

7. Fas30

Fas30 Bekend lid

18 jun 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dit herken ik ook! Hier ook vanaf het begin een goede slaper, meestal tot 8.00 smorgens maar toen hij rond de 5 maand was begon hij ook opeens 'te etteren' snachts. Meestal zo'n 2/2,5 uur brullen en dan was het klaar en ging hij weer slapen :(
    Heeft ong 7! Weken geduurd en toen was het opeens klaar en nu slaapt hij weer net zo goed als voorheen (gelukkig!) maar wij hebben nooit geen fles gegeven want was veel te bang om hem daar aan te wennen.
    Was waarschijnlijk gewoon ff zo'n periode waar ie doorheen moest, maar tis wel lastig!

8. Muts008

Muts008 Actief lid

2 feb 2013
    196
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oké, in ieder geval "fijn" dat het herkenbaar is.

9. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Rond de 14,5 week (vanaf de uitgerekende datum) komt je kindje weer in een sprongetje welke rond de 5 weken kan duren. Kan dat het misschien zijn?

10. Muts008

Muts008 Actief lid

2 feb 2013
    196
    0
    16
    NULL
    NULL
    Misschien maar hij heeft verder nergens last van. Gewoon vrolijk en dergelijke. Moeilijk hoor, als ze nog niet kunnen praten. Zat er zelf ook nog aam te denken dat hij misschien bij mij in bed wel. Dat doen we namelijk altijd na zijn ochtend fles en dat vind hij echt geweldig.

Deel Deze Pagina