Groei dysmatuur kindje na aantal jaren

Discussie in 'Dysmatuur' gestart door Lajla, 23 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boebels

    Boebels Bekend lid

    24 jun 2016
    826
    462
    63
    Mijn Zoon is geen dysmstuur maar wel vreselijk uiteenlopend in lengte/gewicht. Hij is nu ruim 3,5 jr en weegt 13,5 kg maar is wel iets bovengemiddeld lang (gok rond1.05 of iets langer zelfs). Totaal uit verhouding maar het hoort gewoon bij hem. Altijd ook al geweest want bij zijn geboorte woog hij 2840 gr en 49 cm bij 38.6 wk.
    Zijn neefje is wel dysmatuur en prematuur en woog 1370 gr en 40 cm bij 34.6 wk. Hij gaat in gewicht bijna mijn zoon voorbij als hij zo doorgaat. Wat mij altijd opvalt is dat hij hele korte beentjes in verhouding heeft. Het lijkt bijna wel een lilliputter als je hem ziet. Maar hij is nog geen 1jr oud dus ga er vanuit dat hij bijtrekt.
    Een ander neefje en nichtje zijn ook prematuur geboren en waren ook 2600 en 2900 gram bij 35 en 36 weken. Op zich mooi gewicht voor de duur van zwangerschap. Zijn waren in hun groei ook altijd netjes. Mijn neefje zelfs lang en als baby een dikkerdje. En nu lang en graatmager
     
  2. isabella1980

    isabella1980 Actief lid

    16 nov 2009
    270
    0
    16
    Mijn zoon was bij randje dysmatuur: 1890 gram bij 35,6 weken.
    Hij is nu 6,5 jaar en weegt 16 kg en ongeveer 111 cm.
    Hij is altijd zijn lijn onder de curve blijven volgen. Vorig haar begon de lijn naar beneden te buigen en veel ziek. Wat extra calorieën toegevoegd waarop het werk beter.

    Zij'n jongere broertje en zusje hebben overigens gemiddeld gewicht.

    Voor topicstarter: jouw meisje was echt flink dysmatuur zeg. Maar blijft dus ook klein en Tenger.
     

Deel Deze Pagina