meiden!! Ik heb vanmorgen een groei echo gehad, ik ben 31+5 dagen.. Kindje was 40 cm en 1800 gram. Hoe zat dit bij jullie? groetjes bianca!
Hier gister met precies 30 weken groei echo gehad en kindje is schijnbaar nogal groot! Loopt gemiddeld 3 weken voor en de beentjes al 5!! weken..... Nu al 2200 gram en ze verwachten dat het minimaal 8 a 9 pond word met 40 weken... Over de lengte is niks anders gezegd dan dat baby heel lang en stevig is. Als het nu al zo voor loopt, zou het dan wel tot 40 weken blijven zitten? Er werd mij maar vast aangeraden geen kleertjes te kopen in maat 50 of 56, begin maar met 62 werd er gezegd....
Sorry offtopic, maar laatbloeier je kan wel wat pakjes 56 halen hoor. Hier ook van die kleine reusjes maar 56 wil echt nog wel een paar weekjes! Oh en de heren bleven beide een week langer zitten Edit: nu vergeet ik t gewicht erbij te zetten! R. was met de groeiecho op 35+6 (dacht ik hoor, kan er een dag naast zitten) precies 3 kilo geschat. Hij is blijven zitten tot 40+6 en was toen 4180 gram!
Hier was Sem als ik het goed uit m'n hoofd zeg, met 32weken ruim 1800 gram. Bij de geboorte was hij 3595 en kon makkelijk nog maatje 50aan. Dat heeft hij een week of 3-4 gedragen alleen de boxpakjes werden gauw te klein omdat hij vrij lang was 53cm. Ben met 39+4 bevallen.
Ach ja dan heb ik de kleine maatjes iig niet voor niets gekocht. Had al wat 50 en een aantal 56 liggen, dus die heb ik zoiezo al, zal voor de veiligheid nog 3 setjes 62 halen ook. Ik was zelf 3 weken te vroeg en woog tussen de 6 en 7 pond, mijn man was op tijd en woog ook tussen de 6 en 7 pond, dus het zal misschien wel meevallen. Hoe hebben ze trouwens de lengte kunnen meten Bjanc? tegen mij is gezegd dat dat niet kon bij 30 weken?
Nouw, ze heeft lijfje beentjes en hoofd gemeten. Hij/ zij zat precies goed met alles, dan is het kindje nu ongeveer 40 cm.
31+3 was ons zoontje 2200gram. Zou dik 4 weken voorlopen op groei... Geboren met 38.1 met een gewicht van 3760 gram. Geen kleintje, maar gewoon keurig binnen de curves.
T past nu nog makkelijk maat 50 hoor, hij is nu na 15 dagen 3840gram. Idd de boxpakjes worden te klein, maar das ivm lengte.
Lees even mijn berichten hier boven....mijn zoontje zou ook zo n reus zijn...nou niet dus...netjes binnen alle curves, niets extreems..ik had geen maatjes 50 die heb ik snel bij gekocht, hij poept nogal veel en spuugt waardoor ik veel verschoon op een dag...
Mijn beide kindjes werden rond de 32 weken op 6 pond geschat. Mijn zoon is geboren met 36+3 en woog 4095 gr mijn dochetr is geboren met 38+3 en woog 5120 gr. Ze waren 54 & 56 cm lang. Mijn zoon heeft nog 3 weken maatje 50 aangehad, maar mijn dochter ging gelijk 56 in. 62 was nog veel te ruim. Ik zou me er niet te druk om maken, een pakje groter of kleiner is zo gehaald!
Ach dat geneuzel over voorlopen altijd... Dan denk ik altijd voorlopen op wie of wat? Hier komt de schatting ongeveer op 3200 gram met 40 weken.
Vandaag net toevallig een groeiecho gehad. Ze zit net op de onderste lijn, dus moet over twee weken nogmaals een groeiecho laten doen om te kijken hoe ze groeit. De benen liepen één week voor, het hoofdje één week (volgens mij) achter en het buikje drie weken. Werd nu 1440 gram geschat, en zou zeker geen 4 kilo wegen bij de geboorte. Ik heb een placenta circumvallata, vandaar de groeiecho. Dat wil nog wel eens kleinere en lichtere kindjes geven. Vind t in ieder geval wel een beetje eng...
30 week 1600 gram geboren bij precies 40 weken 4280 gram....mocht niet overtijd en uiteindelijk paste hij niet en werd het een keizersnede
Met precies 31 weken (18 juli jl.) woog onze kleine 1788 gram. Lengte van het bovenbeentje was 5,9 cm. Hoe lang ze is weet ik niet. Ik heb nooit een groei echo gehad. Ze meten hier wel alles op, maar niet de totale lengte. Ze zeiden dat de kleine redelijk groot is. Maar nu ik de reactie in dit topic lees valt het volgens mij allemaal wel mee.
deze baby is met 31+4 1800 gram geschat mijn dochtertje werd met 32 weken ook 1800 gram geschat en zij werd geboren met 36.2 en woog 3196 als ze tot 40 weken had gezeten zou ze ook boven de 4 kilo uitgekomen zijn schat ik. nu heeft ze 6 weken in maatje 40 gezeten nu ben ik benieuwd wanneer ons 2de meisje geboren word en met welk gewicht, ze werd bij elke groeiecho iets zwaarder geschat als haar grote zus als dat zou kloppen zou ze nu al bijna 3 kilo wegen
hoe groot hij is weet ik maar bij de laatste op 29.6 weken woog ons kereltje 1650 gram. op 14 aug hebben we een nieuwe echo, spannend!!!!!
Met 32 weken 2600gram, liep ongeveer 5 weken voor op groei! Op 39.4 weken geboren en woog 4315gram en 53cm
Met 30 weken 1535 gram en lengte schatte ze op 35cm en aankomende maandag krijg ik weer een groeiecho dus ik ben benieuwd wat voor meting er nu uitkomt
Onze baby werd met 30 weken op 1650 gram geschat en liep met alle metingen zo'n anderhalve week voor qua lengte. Ben benieuwd hoe zwaar/lang het is als het geboren wordt.