Geen idee of dit topic al bestaat, maar iik vraag me af of jullie ook aan geboorte bedankjes gedaan hebben? Het lijkt me erg leuk om iets in mekaar te knutselen, wat ik hier thuis op een leuk dienblad.. of in een leuke vaas op tafel kan zetten.. met leuke bedankjes. Iemand een leuk idee misschien? Wil het liever niet zo heel duur maken..
Ik heb plastic bollen met daarin van die suikers zeg maar en een lichtblauw baby wuppie. Ik hang deze ballen met een strikje en daaraan weer een kaartje met de naam enzo erop en bedankt in een soort van boom. T is een ijzeren ding met uitstekels waar ze echt leuk in hangen. Met onze bruiloft was t thema roze en toen hadden we dus roze suikers in die doorzichtige bal met daarin een wuppie bruidspaar, vandaar dat ik t erg leuk vond om nu voor de baby wuppie te gaan. Domeinnaam gereserveerd voor business hosting - Logict heet die site geloof ik waar ik het vandaan heb...
Ik heb het wel gedaan maar heb er (naast mijn werk) ook een bedrijfje in. Beetje gek als ik het niet zou hebben gedaan . Je kunt van alles doen: in tules, in doosjes en dat op een mooie mand opmaken. Je kunt beeldjes kopen en daar een tule met geboortesuikers/snoephartjes/pepermuntjes aan hangen met kaartje en lintje. Je kunt potloodjes kopen met een leuk figuurtje erop doen, eigenlijk kun je allerlei leuke dingen bedenken, die niet zoveel hoeven te kosten. Het mooiste is of om het in een kleur te houden, of in verschillende zachte tinten. Wat ook heel mooi is, is om het in naturel te doen (houten potloodjes bijv, of rieten hartjes) die in een houten of rieten koffetje te doen en ipv lint raffia gebruiken. Heel veel succes (en veel plezier) met het maken.
Ik heb drie dingen: - kleine flesjes met jenever gevuld en daar een stickertje op geplakt met de naam - doosjes met suikerbonen (doopsuiker) in - zakjes gemaakt van tule met daarin smarties en een potloodje van de action aan. We hebben alles zelf gemaakt en waren +/- 1 euro per dingetje kwijt. Als ik het niet vergeet, zal ik van de week nog een foto maken. Ik kom oorspronkelijk uit Belgiƫ en daar is het de gewoonte om iets van doopsuiker te voorzien.
mamabri: heb je mischien wat voorbeeld foto's? ik wil ze zelf wel een beetje uitgebreid. of heb je misschien een site die je mij wil pb-en?
jeeeetje, wat grappig. Nooit geweten dat mensen dit deden joh. Ik moet zeggen dat het me erg omslachtig lijkt. Je hele huis vol met babyspullen en je jongste aanwinst, en dan ook nog van die gadgets gaan bewaren voor als er visite komt. Kijk, bij een babyborrel op locatie, als je dus geen huisbezoek doet, dan past het wel, maar ik zou zoiets thuis echt nooit doen. Dan wil ik het gewoon graag klein en gezellig houden.
Hier is het normaal om geboortebedankjes in huis te hebben... Wij zijn er toevallig sinds vorige week mee bezig, hebben wat spulletjes in huis gehaald en gaan nog iets knutselen. Wat precies zijn we nog niet over uit, maar willen het deze keer wel zelf gaan doen. Misschien even googlen en inspiratie op doen? Veel dingen wat je kant en klaar kan kopen (en dus al gauw 2 euro p.st. voor kwijt bent), kan je zelf ook goedkoper maken/in elkaar zetten.
Ik ga iets met nijntje zeepjes doen (thema van babykamer is nijntje, veel kleertjes en ook de geboortekaartjes dus vandaar) maar geen idee wat ik er bij kan/zal doen.
Wij hadden organzazakjes in limegroen, gevuld met witte en lime m&m's (ons zoontje begint met de M) en op de witte waren de doopnamen gedrukt, en op de lime kleurige de roepnaam. Was erg leuk maar volgende keer kiezen we iets wat minder smelt
heb net een erg leuke site gevonden waar het allemaal niet zo duur is ik weet alleen niet of ik dat hier mag plaatsen
Nooit geweten dat dit gedaan werd! Wel grappig! Moet zeggen op bruiloften laat ik de bedankjes meestal staan, omdat je er vaak niet zoveel mee kunt en vind t ook zonde om t weg te gooien.... Wat ik wel altijd leuk vind om te krijgen zijn foto's... Wij hebben dan ook met onze bruiloft aan iedereen een trouwfoto gestuurd. Misschien ook een leuk idee om als kadootje te geven? Het is niet duur en veel mensen vinden t prachtig! Ik kreeg er in ieder geval hele leuke reacties op...
Hoi dames , Ik ben nu voor een vriendin van mij geboorte bedankjes aan het maken ..ik maak kleine zeep kettingen met rasp zeep en giet zeep dit is heel leuk ! Voor mijn hobby maakte ik al zeep taartjes , bonbons , kettingen en cupcakes , je kan het dan ook zo duur maken als je zelf wilt !!mlet goedop waar je zeep besteld en wat je besteld
Je hebt ook van die lolly's die je in blauw of roze kan bestellen en dan de naam van je kindje erop, met eventueel een afbeelding van voetjes. Vind ik ook leuk voor oudere broers/zussen om te trakteren op school. http://www.trotsemoeders.nl/2011/08/31/originele-geboortebedankjes-en-traktaties/