Hallo dames Onze kleine dame was met de 20 weken echo tiptop in orde. Aan de kleinere kant: klein hoofd (p3-5), beneden gemiddelde buik (P20) en gemiddelde benen (P60). Omdat het totaal op p5-p10 uitkwam met 28 weken groeiecho gekregen Toen was hoofd P20, buik p40 bij en benen p50. Iedereen heel tevreden maar om Curve te volgen met 32 wekem nogmaals groeiecho gepland. Die was gister en helaas niet zo denderend. Benen nog altijd p50 maar hoofdje weer naar p5 en buik naar P10. Curve boog duidelijk af naar beneden. Geschatte gewicht was 1500, was wel echt klein werd gezegd. . Echoscopiste heeft alles gelijk doorgezet naar de VK. Deze zou vanmiddag met de gynaecoloog overleggen en me nog terugkoppeling geven. helaas ben ik niet gebeld, na 13u hebben ze alleen Spoedlijn en omdat ik wist dat t overleg smiddags zou zijn heb ik in de ochtend niet gebeld en vond ik t om 17u geen vraag voor spoedlijn. Ergens dacht ik ook: als de gynaecoloog zich zorgen maakte en ik snel gezien moest worden was er wel gebeld. Anderzijds vraag ik me wel af hoe nu verder.... iemand ervaring met een minder goede groeiecho???
Mijn zoon ging van p50 met 20 weken naar p3 met 24 en p10 met 28. Eergisteren met 36 weken had ie echter een spurt gemaakt en zat ie weer op p50! Mijn ervaring is dus dat het zo kan veranderen. Hebben jou man en of jij ook toevallig kleiner hoofd?
Onze dochter was ook zo ongeveer. Met 31 weken 1370gr. En nu een perfect gezonde dochter van 2,5 jaar oud. En nog steeds niet heel groot haha. Maar het past bij ons. Deze zwangerschap een meisje die nog iets kleiner is. Maar geen zorgen want ze groeit een mooie lijn. We maken gewoon kleine kindjes haha. Je zult nu misschien keertje naar ziekenhuis moeten voor een ctg en weer een echo due waarschijlijk nog een keer herhaald zal worden. Ze kunnen bij onze vk bijv de doorbloeding van de placenta niet meten en de gyn wel.
Had zeker geen reusje verwacht, onze zoon was niet zo groot bij de geboorte (2710 bij 37 weken) en had ook een iets kleiner hoofd dan gemiddeld (niet zo klein als dit kindje maar net iets onder gemiddelde) ik ben zelf 1.67 dus ook niet groot en man gewoon gemiddeld (1.80). Geen idee hoe onze hoofden zijn, denk vrij gemiddeld. @Bubbels84, fijn om te horen dat er ook wat later nog een groeispurt kan komen. Zou mooi zijn als onze dame dat ook deed!! @Meiske2015 de zorg was nu vooral dat haar lijn ineens afbuigt. Onze zoon heeft eerste jaar op -1 lijn gegroeid, zit nu keurig op 0 dus heb ook wel vertrouwen dat t goed komt op termijn, maar hoop vooral dat ze komende weken nog blijft groeien. Ze hebben me idd doorverwezen naar het ziekenhuis voor opnieuw groei echo, ctg en placenta echo zoals jij al benoemde. Ik kan maandag gelukkig al terecht. Ff spannend dus nog! Thx voor jullie reacties