Hallo, Vandaag 6,1 weken zwanger en een inwendige echo gehad. Helaas ziet dit er niet goed uit. Het ziet er namelijk uit als een zwangerschap van net 5 weken. Alleen een vruchtzakje te zien. Nu geeft mijn gyn aan dat ik rekening moet houden met een miskraam want het groeit dus niet goed genoeg. Of ik ben minder lang zwanger maar gezien FF ( temperaturen ) is dit vrijwel onmogelijk. De gyn zegt wel dat ze niet met 100 % zekerheid kan zeggen dat het fout gaat maar de kans is groot. Zijn er meiden die dit ook mee hebben gemaakt en waarbij het wel positief afliep??? Heb zooooooo'n behoefte aan positieve verhalen...ben zooo ongelooflijk verdrietig nu
meis maak je nog niet helemaal gek dat je korter zwanger bent kan echt wel. ik wild mijn ei op de dag af door ovu testen maar werd bij fynn 14 dagen terug gezet! en die is nu ook 28 maanden oud bij deze ben ik in eerste instantie ook 5 dagen terug gezet. wanneer krijg je nu weer een echo?
hhmm...volgende week dinsdag moet ik weer heen. Vind het achteraf raar dat er geen bloed wordt geprikt, dat zegt natuurlijk ook veel...gek hoor!
Ik zeg niet dat het goed zit, maar als je zo kort zwanger bent als jij kan het echt alle kanten op. Een hartje hoef je nog helemaal niet te zien op dit termijn en het vruchtje is nog maar zo klein dat het amper op te meten is. Bij mijn vorige (korte) zwangerschap (sorry, toch een verhaal dat niet goed afliep, maar is voorbeeld) wist ik zeker wanneer ik zwanger was geraakt. We deden namelijk IUI, dus alles was op de dag af gepland en bekend. Toen ik voor de echo ging met 6 weken zag het er ook uit alsof het nog maar 5 weken was. De gyn zei toen zelf dat alle mogelijkheden nog open waren. Dat het echt nog te vroeg was om te wanhopen. Laat je dus nog even niet gekmaken! En over bloedprikken: dat heeft helemaal geen zin. Wat had je willen prikken dan? Er is geen enkele bloedwaarde die je nu informatie kan geven. Het is echt afwachten. Ik hoop dat het wachten wordt beloond!
JA IK !!!! Ik wist precies hoe lang ik zwanger was ivm IVF, dus met exact 6 weken heb ik een inwendige echo gehad, en ook bij mij alleen een vruchtzak te zien (zonder vrucht). De zak had de afmeting van net 5 weken zwangerschap. Eigenlijk moest ik 2 weken wachten voor een nieuwe echo, maar gezien de tijd (ellendige kerstdagen hierdoor gehad) mocht ik na een week weer terug komen en was er een mooie vrucht van 7 weken te zien met kloppend hartje!
Kijk, cdat zijn betere berichten en voorbeelden Hier word ik wel een klein beetje vrolijker van..nu mar hopen dat het dan volgende week wel goed is
Jaaaa, en ik wist zeker dat het fout zat omdat ik bij de zw-schap ervoor (van mijn zoon) ook met 6 weken een echo had en toen zagen we al een vrucht met kloppend hart. En bij me dochter dus helemaal niks, (met dezelfde termijn), dus ik wist echt dat het fout zat. Nou niet dus, want ze word over niet al te lange tijd alweer 1 jaar
Je kunt ondanks dat korter zwanger zijn omdat een innesteling tot wel 2 weken kan duren. Ik zou dus nog niet te veel conclusies trekken en vooral even afwachten tot een volgende echo, (hopelijk volgende week?), en kijken of het dan nog steeds zo eruit ziet, of dat er toch groei is geweest. Wij werden in eerste instantie 2,5 week teruggezet, terwijl ik mijn ei ook getempt had. 5 weken later opnieuw een termijnecho gehad en toen maar anderhalve week teruggezet... (en die dame loopt hier nu 2,5 jaar rond )
Ik heb ook een heel positief verhaal voor je hoor!! Wij kregen met 5wkn een echo ivm onze IVF behandeling.......helaas geen goed nieuws het vuchtzakje was zo klein dat het net een stipje was. Uiteindelijk met 7wkn was er pas een vruchtje te zien met een kloppend hartje. Ze had toen de grote van nog geen 6wkn en we moesten rekening gaan houden met het ergste. Ze is nu inmiddels 19mnd oud In jou echo denk ik wel iets van een vruchtje te kunnen zien maar ik ben geen expert er in natuurlijk. Heel veel sterkte deze zware periode en ik hoop dat het allemaal heel goed gaat aflopen
dank je wel Wat zijn dat spannende tijden he. Fijn zeg dat het bij jou goed is gekomen Ik denk er indd ook iets in te zien.
Weet iemand trouwens wat foetale delen zijn??? Mijn gyn riep de hele tijd zeer verontwaardigd: ik zie geen eens foetale delen... wat zijn dat eigenlijk??? Blijkbaar zou je bij 6 weken foetale delen moeten zien en miss zelfs al bij 5 weken. Omdat ze denkt dat het dus ofwel mis gaat ofwel ben ik 5 weken ipv 6 en dan zou je het miss ook al moeten zien gezien haar reactie. Ik google er nu op maar kan het niet vinden. Wie weet dit???
Ik ben zelfs na IUI, waarbij je dus ook vrij exact de dag van ovulatie en dus bevruchting weet, 3 dagen terug gezet. Dus een week minder ver in een natuurlijke cyclus en bij een spontane zwangerschap is vlgs mij helemaal niet zo gek. Helaas kan niemand je garanties geven, en moet je "geduld" hebben. En ik kan me zoooo goed voorstellen dat je je nu erg ongelukkig en gespannen voelt. Sterkte.
nou meid maak je niet zo druk hoor, ik vind die echo er netjes uitzien, en zoals meerdere hoef je op dit termijn nog niet eens een beebje te zien.. ik had bij 5.6 weken ook zo`n echo kijk maar in mijn album, en bij 7.4 wel een mooie stip met knipperent hartje...
Ik vind het echt vreselijk vervelend dat er in NL bij zulke vroege echo's al zulke uitspraken worden gedaan! Ik hoor het wel vaker en ik vind het zo negatief! Ik had precies zo'n echo zoals jij had. Naar mijn eigen berekeningen was ik ook 6 weken en 1 of 2 dagen zwanger, maar op de echo was alleen het vruchtzakje te zien. Wij woonden toen in Duitsland en de VK heeft me alleen maar gefeliciteerd met de zwangerschap, en gezegd dat we de volgende keer ( met 7/8 weken) nog wel een keer zouden kijken voor het hartje. Geen enkel beangstigend gedoe over dat het niet goed zou zijn! De medische wetenschap (en wij gestresste mama's) weten niet precies wanneer een beebje zich innesteld. We kunnen het gemiddeld wel weten, maar dat kan nog behoorlijk afwijken! Daarom testen sommige vrouwen al 5 dagen voor NOD positief, en anderen pas 2 weken er na! Ik had in ieder geval met 7/8 weken een prachtige echo van ons kleine gummybeertje, en nu is ze inmiddels alweer bijna 2 jaar! Oftewel, laat die VK maar lekker lullen en wacht het even af. Als je niks geks voelt (erge buikkrampen of bloedverlies), zou ik er zeker niet vanuit gaan dat het niet goed zou zitten hoor. Hou hoop!!
Meiden..bedankt voor jullie lieve en geruststellende berichten. Uiteraard blijf ik me zorgen maken maar voel me na het lezen van deze berichten wel een stuk beter en heb ietsje meer hoop gekregen Dinsdag heb ik de echo, kan niet wachten en zal jullie op de hoogte houden! Liefs
Gentle. helemaal mee eens! In Nederland maken ze veel te vroeg echo's en waarom is mij een raadsel. Als je eerder een bbz hebt gehad snap ik het wel, maar verder... Ik lees zo vaak dat mensen er met veel twijfel van terug komen en dat is lang niet altijd terecht. De meeste vrouwen DENKEN wel te weten hoe hun cyclus is gelopen, maar bij zo'n korte zwangerschap maakt een paar dagen verschil al onwijs uit op een echo. Zeker met de bezuinigingen is de zorg zeg ik: afschaffen die vroege echo's!
Ik ben het hierin ook met jullie eens. Echter kreeg ik de echo ivm het slikken van hormonen om zwanger te worden en vanwege erge krampen, zijn dan ook midden in de nacht in het ziekenhuis beland. Achteraf had ik de echo miss niet gehad maar aan de andere kant kun je je er nu wel, in hoeverre dat uberhaupt kan, op voorbereiden dat het mis kan gaan. Omdat wij in de medische molen zaten en al jaren lang proberen zwanger te raken was de wereld gestopt met draaien toen ik wist dat ik zwanger was. Nu sta ik wel weer met beide benen op de grond en dat is ook wel goed natuurlijk. Maargoed bij mij was er dus een reden waarom ik een vroege echo kreeg.
Mijn Vk zei dat zolang die holte te zien was er zeker nog hoop is! Dit was mijn eerste echo, en tjek mijn banner . Bleek achteraf 5w4d, dacht dat ik verder was. Dat ieniemienie witte stipje onderin de holte bleek het vruchtje.....