Hallo allemaal,. Morgen ben ik 6 weken zwanger. Ik heb pas de 28e intake gesprek bij de vk IPV de 14e omdat ik 1 week terug gezet ben door de gynaecoloog tenminste dat zou toen met 4wkn beter bij de echo passen. Nu is het zo dat de VK geen eigen apparatuur ervoor heeft dus zou echt na een echobureau moeten. Tegen de tijd dat ik dat gesprek heb zou ik 8 weken zijn. En dan nog niet die wachtijd meegerekend van het echobureau.. Nu willen we dus een pretecho van te voren doen, om mijn onzekerheid weg te nemen of het fout zit of niet. Wanneer raden jullie aan om dat te doen zodat je evt wat kan zien op een echo met kloppend hartje, ik lees namelijk veel verschillende termijnen wanneer je pas kan zien dat het hartje klopt.
Mijn advies is om contact op te nemen met het bureau van je keuze en aan te geven wat je precies wil met de echo. Zelf ook meerdere pretecho's gehad omdat ik zo in onzekerheid zat als ze iets niets kon zien of iets slecht in beeld kwam mocht ik terug komen. Dit is maar een keertje nodig geweest. Baby verstopte zich achter de handjes de gehele echo.
Dat verschild, bij de ene persoon is het met 6 weken te zien en bij de ander 7 week. Ik had bijvoorbeeld met exact 6 weken kloppende hartjes. En bij de andere twee zwangerschappen met 6.3 en 6.5
Zou zeker wachten tot na de 7 weken om onzekerheid te voorkomen. Daarna zou je echt wel een kloppend hartje moeten zien als het goed zit!
Ja ik zat te denken om evt en afspraak te maken voor volgende week vrijdag als er plek is dan zou ik 7+2 zijn
Bij mij was t bij 6+0 nog niet te zien dus nu n pretecho gepland voor donderdagavond, dat is dan nog net 6+6
Maar pretecho-bureaus werken toch alleen met uitwendige echo's? Die waar ik ben geweest wel in ieder geval. Daar kan je pas vanaf 12 weken een pretecho.
Als ze dan geen kloppend hartje zien is het helaas wsl niet goed.. Maar als dat het geval is zal ik dat ook wel met die mevrouw bespreken en dan met je delen. Bij ons is er ook wel een reëele kans dat het mis is; ik heb vorige week heel erg bloedverlies gehad. Daarom kreeg ik op 6+0 ook een echo, maar embryo bleek er nog wel te zitten, al was er nog geen hartje te zien en hij/zij was wel ietsjes kleiner dan verwacht (maar op die termijn is het ook wel millimeterwerk..)
Ik hoop voor je dat het alsnog goed zit, waren het er misschien geen 2 dan? Ja ik heb 2 miskramen gehad, bij allebei geen symptomen dat het mis zat. Had geen bloedverlies, geen krampen en geen afnemende symptomen of aflopende testen. Dus vandaar mijn onzekerheid
Ja oke, dat is meer een echo-centrum waar je ook door je vk, als ze geen eigen echo-apparaat hebben, heen wordt gestuurd. Bij bijvoorbeeld Echowonder of zoals ik bij PrePret in Amersfoort worden echt alleen pretecho's gedaan.
Oh kijk daar zit het verschil dan idd. Daar doen ze ook echt echo's vanaf 7 weken hoor. Maar bij mijn 2e zwangerschap heb ik de 20 weken echo in het ziekenhuis gekregen. Mocht deze zwangerschap weer goed zitten dan zou dit weer zo zijn.
Bij mij doen ze t ook allebei, maar met 6.3 al goed te zien uitwendig. Proberen ze vaak wel eerst, zeker als t geen medische echo betreft.
Hmm mijn eigen cyclus stond stil en ik heb een 5dagen oud blastocyste cryo uit mijn eerste ivf poging teruggeplaatst gekregen. Ik weet eigenlijk niet of het mogelijk is dat een embryo na die tijd nog deelt in een (moet dan wel eeneiige zijn) tweeling en of je dan een vanishing twin kan hebben.. Maar ik denk dat de kans nul of iig niet groot is.. Ik krijg wel een "pret"echo bij een medische echoscopiste. Zo fijn dat dit tegenwoordig kan! Ik snap dat je onzeker bent, en ik zou zeker die paar tientjes over hebben voor wat zekerheid (ik betaal €35,-)