8 weken en 4 dagen... vage echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Henriette11, 28 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Henriette11

17 mrt 2014
    26
    0
    0
    Groningen
    Ik maak mij weer eens zorgen!
    Vandaag een echo gehad met 8.4 weken. Baby is nu 1.9cm groot en hartje klopte mooi en ook de navelstreng was goed te zien en het lijfje en hoofdje...
    Nu lees ik bij de meesten dat er al een super druk kindje te zien was met armpjes en beentjes rond die tijd... dat zag ik dus echt niet!!!

2. Zonnetje3

Zonnetje3 Niet meer actief

Ik zou vooral afgaan op wat de vk zegt... En niet dit forum, dus als vk tevreden is met het beeld op dit termijn dan zijn zorgen toch niet nodig? Hier met 7 weken en 5 dagen slechts een "worstje" met hartje te zien... Was helemaal keurig zei de vk. Met 10 weken ook een spartelend kindje....

Misschien ben je vooral teleurgesteld in dat het op beeld nog niet zoveel is??

3. Nogevengeduld

Nogevengeduld Bekend lid

24 feb 2011
    643
    41
    28
    Ik had mijn eerste echo met 8w1d en het kindje lag toen helemaal stil. De echo erna (9w5d termijnecho) vond de echoscopiste het een druktemaker. Nog even afwachten dus. Volgende keer kan het helemaal anders zijn.

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Wij zagen onze meid pas met 14 weken bewegen. Op alle echo's voor die tijd lag ze helemaal stil. Handjes en voetjes zijn sowieso met 8 weken moeilijk te onderscheiden, ze zijn nog niet heel duidelijk aanwezig. Ik zou me geen zorgen maken, aangezien alles er verder goed uit zag.

5. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Rond dat termijn heb ik ook altijd slechts een soort boon gezien met een inkeping (scheiding romp-hoofd) en een knipperlichtje. Ik denk ook dat het aan de kwaliteit van de apparatuur ligt en hoe je kindje ligt tov het apparaat. Geen zorgen, lekker genieten!

6. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

6 aug 2013
    869
    1
    18
    Het ligt ook erg aan de apparatuur lijkt mij. Ik zou me er geen zorgen om maken. Probeer te genieten van dat wat je nu al kon zien :) ;)

7. 1203mama

1203mama Niet meer actief

Ik zag ook nog helemaal geen bewegend kindje hoor met 8 weken en 3 dagen.. pas net 10 weken zag ik de armpjes en de beentjes heen en weer gaan.. dus ik zou me niet druk maken en lekker genieten ;)

8. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Bij 8 weken bewoog er echt nog niks bij mij... vorige week met 10 weken zag ik een minimale beweging. Maar...een druktemaker is het zeker (nog) niet!

9. Hophop

Hophop Actief lid

3 sep 2013
    231
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is echt compleet afhankelijk van de apparatuur. Echo apparaat bij mijn vk is er puur op gericht om in te schatten of je een vitale zwangerschap hebt. Zo'n bagger kwaliteit. Als ik op hun beeld af moet gaat denk ik dat ik Eem vogel ofzo krijg, terwijl het in het ziekenhuis, waar de medische echo's gemaakt worden, toch echt wel op een mini mens begint te lijken.
    Als het niet goed wad had je vk het echt wel gezegd. Ook dat is hun taak! Je ziet het straks met de 12 weken vast prachtig rondspartelen.

10. sieppie

sieppie Niet meer actief

Klinkt als een hele goede echo. Hier een echo met 8+3 gehad en niks geen beweging te zien. Met 12 weken weer een een bewegend kindje.

11. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    bij ons met 8w6d was er geen beweging. wel het hartje gezien en gehoord.
    met 10 weken hebben we het zien bewegen.
    Dus niets raars aan!

12. Aatje1979

Aatje1979 Lid

8 dec 2015
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag een echo bij de gyn gehad met precies dezelfde termijn als jij gisteren. Zag er precies zo uit als jij beschrijft en ik kreeg felicitaties dat het er super uit zie voor deze zwangerschapsduur.

Deel Deze Pagina