cyste in hersenen - 18 weken

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door momentje, 28 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. momentje

momentje Bekend lid

5 feb 2008
    587
    0
    0
    België
    Vorige vrijdag werd er bij de (vroege) 20-weken echo een cyste gevonden in de hersenen. De gynaecoloog zei dat dit wel vaker voorkomt en dat dit normaal rond de 26 weken verdwenen moet zijn...maar ik maak me toch wel wat zorgen. Het gaat tenslotte toch om je kindje. Wat als het niet weggaat? :(

Misschien heeft iemand dit ook gehad of van gehoord? Over 3 weken heb ik opnieuw een echo, ik hoop dat het dan al weg is.

2. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik heb er zelf helemaal geen ervaring mee, maar heb hier eerder op het forum wel gelezen dat het vaak onschuldig is en vanzelf weer weggaat. Ik hoop dat dat voor jullie ook het geval is. Weet verder niet hoe of wat als het niet weggaat, maar blijf positief meid vaak gaat het vanzelf weg.

En als je er echt mee zit gewoon je gyn bellen want die onzekerheid is ook niets;)

3. JongeMoederVan2

25 sep 2009
    77
    0
    0
    Ik weet precies hoe je je voelt! Heb hetzelfde gehad met de zwangerschap van mijn dochtertje. Bij de 20-weken echo zagen ze ook een cyste in de hersentjes. Ook mijn echoscopist zei dat het vaker voorkwam, onschuldig was en dat het weg zou moeten zijn met 28/30 weken. Toch vond ik het heel eng en heb heel internet afgezocht.. Zoals je al zegt gaat het toch om je kindje! Ik heb toen met 28 weken een pretecho laten maken en was er helemaal niks meer te zien. Met 32 weken toen toch nog een extra echo gekregen (was er nog steeds niet echt gerust op) en weer was er niks te zien. Nu heb ik een hartstikke gezonde dochter van 4 weken oud!!! Dus maak je echt niet teveel zorgen (weet dat 't makkelijker gezegd is dan gedaan..).

4. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    bij me vorige afspraak met de VK kwam dit te sprake. ze zei dat ik niet moest schrikken bij de 20 weken echo als er een cyste zat want dit kwam vaak voor en heel vaak is het gewoon onschuldig en verdwijnt het vanzelf. Ik zou het gewoon even afwachten wat ze bij de 26 weken gaan zien

5. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Hier kwam ook een cyste in het schedeltje in beeld bij de 20 wk. echo. Volgens de gyn. zijn ze verplicht dit te melden maar aan de soort/omvang/plaats en de hoeveelheid (hier was het er maar eentje) kunnen ze een heleboel afleiden. Als het goed is is de cyste weg want met 30 weken lag de kleine al diep in het bekken en konden ze het niet meer beoordelen. Volgens de gyn. moest ik me ook geen zorgen maken. Dat doe je dus wel, maar probeer naar het advies van je gyn. te luisteren.

6. momentje

momentje Bekend lid

5 feb 2008
    587
    0
    0
    België
    Dank je meiden! Het nog even van 'lotgenoten' horen dat ik me niet al te ongerust moet maken helpt toch wel. Ik zal proberen :)

Deel Deze Pagina