Groei Echo ivm grote kindje

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Mirre, 1 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Bij ons kan de verloskundige dat niet zelf, ik moet er wel voor naar de gyn...

Heb nog even een vraagje. Ik heb dus morgen die groei-echo. Hoe groot/zwaar zou mijn kindje nu dan moeten zijn? ik bedoel, bij welk gewicht spreken ze nu over een "groot" kindje? waar ligt die grens? en wat nou als het kindje nu al bv 7 pond zou zijn? Dan zou ik toch niet al te lang meer op een bevalling willen wachten, voordat ie dadelijk weer 9 pond is.....

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
  3. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Vandaag weer controle bij de gyn gehad.
    Krijg een groeiecho over ongeveer 5 wk-en en moet dan ook op Glucose bloedprikken (zowel nuchter als gewoon/later op de dag)

Ben wel blij dat ze zo de groei van mn kindje in de gaten houden.
    Volgens mij zei hij dat ik een echo krijg met 28 wk, 32 en 36 weken.

Mirre

4. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Ook ik heb afgelopen week weer een echo gehad ivm groei van het kindje. Ze verwachten dat deze nog iets groter zal worden dan mijn eerste kindje (9 pond). De beeb zat nu al op de groei van een baby van 40 weken.... Ik dacht: waarom halen ze het niet dan? Maar nee, ze willen de natuur zijn gang laten gaan en uiterlijk wachten tot 41! weken....... Nou als die baby nog 4 weken doorgroeit dan klap ik man! Zegt die Gyn: Ja er is er al 1 doorheen gekomen van 9 pond, dus je kan wel wat hebben. Ja hallo!!!!!!!

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik ben vanochtend bij de verloskundige geweest en heb ook aangegeven dat ik nu wel graag een beetje wil weten hoe groot dit kindje is. Omdat Eva onverwacht ook erg groot bleek te zijn. Ik krijg met 34 weken een groei echo. Ik heb niet gevraagd of het dan bij hun is, maar ik denk het wel, ze hebben zelf de apparatuur en iedereen daar kan geloof ik echo's maken. En anders zit het om de hoek, want ze gaan half januari verhuizen en dan zit alles (ziekenhuis, gynaecoloog, pretechobureau enzo) hier bij elkaar.

Mispoes, was het bij de vorige bevalling dan een probleem dat Bas zo groot was?
    Als dit kindje weer net zo groot is ongeveer als Eva vind ik het geen probleem om tot 41 weken door te lopen. Als ik 4350 gram eruit krijg, zal, zeker omdat het de 2e is, 4500 gram ook wel lukken. Mocht dit kindje een stuk groter lijken te zijn (bv. 5 kilo), dan wil ik in het ziekenhuis bevallen, voor de zekerheid. Maar tot 41 weken vind ik dan wel prima.

Ik heb trouwens vorige week een ontbijttest gedaan en die was (net als toen ik zwanger was van Eva) ook weer prima. Wij maken blijkbaar gewoon grote kindjes :) (al is het nu nog even afwachten natuurlijk)

6. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    @ Mispoes & Snoopy
    Jullie hebben jullie eerste kindje eruit gekregen (welles waar misschien een hel) ...., maar bij mij is het de eerste keer ook niet gelukt! Als dit kindje bijna net zo zwaar gaat worden gaat het gewoon ECHT een kz worden! En al helemaal niet tot 40 weken me laten lopen!
    Kom er gewoon iedere keer als ik de gyn zie op terug...

Mirre

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Als het de eerste keer niet ging of echt heel moeizaam, kan ik me goed voorstellen dat je niet wil doorlopen tot je kindje nog groter is! Daarom vroeg ik het me ook af bij Mispoes.
    Mijn bevalling was trouwens geen hel, ging allemaal juist heel makkelijk. Alleen toen haar hoofd eruit was ging het even lastig. Daar heb ik het achteraf (vooral toen ik de video had gezien) wel even moeilijk mee gehad.

8. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Hmmm ja bij mij is het idd ook wel gelukt, maar niet zonder slag of stoot, omdat ie met zijn schoudertje vast zat. Ik ben gewoon bang dat het me deze keer niet gaat lukken, omdat ze die nog iets groter verwachten. Ik MOET overigens wel in het zkh bevallen omdat ze bij mij de Mc Roberts handeling moesten toepassen en ik erg veel bloed ben verloren. Dan ben ik in elk geval op de juiste plek mocht er weer wat misgaan.... Dus ben gewoon beetje huiverig. Wellicht valt het allemaal wel mee.....

@Snoopy, Je kan bij je VK vast wel vragen hoe groot ze je kindje schatten, niet dan? Deden ze bij mij ook, maar daar zaten ze er behoorlijk naast.........

Nouja, we zullen het allemaal wel zien. Hij/zij zal er toch uit moeten haha

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dat heb ik dus ook wel een beetje, dat Eva er niet zomaar uitgefloept kwam zeg maar en dus ook vast bleef zitten... aan de andere kant, er is al een keer een groot kind doorheen gekomen, dat zal een volgende keer ook wel lukken. Ietsjes groter dan ook nog wel denk ik.

Maar ik krijg dus met 34 weken in ieder geval een groei echo. De vorige keer hadden ze wel een schatting van het gewicht gedaan, maar ze zeiden dat het een kindje van gemiddeld formaat zou zijn. Maar dat was Eva dus niet ;). Vandaar nu wel een groei echo en ze deed er gelukkig ook helemaal niet moeilijk over en begon zelf over een groei echo.

Deel Deze Pagina