Ik kan niet slapen... ik word er gek van!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Veertje84, 18 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Hoi mama's,

Ik ben zooooo moe maar kan niet slapen. Ik vind sowieso geen makkelijke houding (ben een buikslaper) maar ik heb vooral veel veel last van onrustige benen en gloeiende voeten. Herkent iemand dit?
    Het is echt een gevoel alsof je voeten in brand staan. Het enige dat eventjes helpt is bijvoorbeeld mijn voeten afkoelen met een washandje of overdag bijvoorbeeld een voetenbadje. Maar dat gaat 's nachts in bed natuurlijk niet echt. Gek wordt ik ervan.
    Als ik dan eindelijk eens in slaap ben gevallen, wordt ik meestal 1 tot 2 keer per nacht wakker om te gaan plassen en dan begint het feestje opnieuw...
    Ben bang dat ik dadelijk geheel uitgeput de bevalling inga.

Wat kan ik doen? Adviezen/tips zijn zeer welkom!

2. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    O wat naar inderdaad. Ik deed in een frisdrankfles water, die in de koelkast. En snachts tegen m'n voeten hihi. Soort koude kruik. Wel om een andere reden, maar aangezien je een koud washandje fijn vind...

3. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Ik herken je verhaal volledig! Ik word helemaal gek van mijn benen en voeten, voeten kunnen niet op elkaar, nog warmer etc etc en restless legs. Ook een typische buikslaper. Daarnaast verkrampen mijn bovenbenen (lijkt wel). Ook ik word 2 keer wakker per nacht ongeveer. Als ik echt niet kan slapen - klinkt heel flauw - ga ik bijvoorbeeld op de bank proberen. Lekker rustig, geen geluiden van partner. Daarnaast slaap ik alleen onder een dekbedovertrek omdat ik het enorm warm heb en voeten bloot. Tevens mijn hoofdkussen tegen mijn buik aan zodat ik niet omrol op mijn buik. Wil ik nog steeds wel eens proberen maar is toch echt niet prettig meer ;)

Al met al niet veel meer tips want ik zit in hetzelfde schuitje en weet ook niet wat te doen. Daarnaast op mijn zij word de baby druk, werkt ook niet mee haha :p

4. Roodwang83

Roodwang83 Actief lid

12 okt 2015
    263
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh inderdaad heel herkenbaar. Heb erg veel last van restless Legs. Een douche voor het slapen gaan werkt bij mij goed hiertegen. Steeds kouder laat ik hem dan worden. Wat ik heerlijk vind want ik heb het de hele dag door warm.
    verder leg ik m'n benen snachts omhoog en gebruik ik een Voedingskussens om niet steeds op m'n buik te liggen.

5. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Ja ik heb het ook! en ook een buikslaper.
    Vorige zwangerschap ook trouwens. Nestel me in de kussens en ook 1 onder mijn benen maar word snachts nog tig keer wakker.
    Een paar keer van mijn dochtertje of om te plassen of gewoon omdat ik niet lekker lig.
    Soms ga ik er maar even uit en dan opnieuw naar bed.

Ik ben inmiddels wel gewend aan het slaapgebrek geloof ik want overdag voel ik me niet extra vermoeid.

Heel af en toe doe ik ook nog wel eens een middag dutje gezellig samen met mijn meisje in ons bed.

Deel Deze Pagina