Groei echo, te kleine buikomvang?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Daan87, Oct 26, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Daan87

Daan87 Lid

Jan 13, 2011
    84
    0
    0
    Hey dames,

Twijfel nu al dagen om hier een berichtje te posten omdat ik mezelf elke x maar voorhoud dat het wel goed komt maar nu weet ik het toch even niet meer...

Heb afgelopen maandag een groei echo gehad. Helemaal blij dat we onze kleine man weer even hebben kunnen zien, maar de uitslag was wat minder.

Eerst kwam de vraag al waarom ik een groei echo had? Euh.. nou geen idee? Hoord dat er niet standaard bij? Nouja goed... even gekeken alles zag er goed uit behalve zn buikomtrek/vang was onder het gemiddelde. Nu bleek dit ook al het geval te zijn bij mijn 20 weken echo en heb daar nooit iets over gehoord. Vandaar dat de echoscopiste zei dat ik waarschijnlijk deze groei echo had gehad. Nou lekker dan.. :( Ze vroeg me gelijk wanneer ik weer een afspraak had bij de VK want dan zou ik er wel meer over horen :(:( en zouden er verdere controles komen...
    Ze liet verder niks los en zit dus nu helemaal in de stress..
    Ik moet morgen vroeg naar de VK heen maar was benieuwd of er meer dames zijn die dit nieuws te horen hebben gehad en wat ze er mee gedaan hebben.

Hoop dat het allemaal een beetje duidelijk is want mn hoofd loopt bijna over en op internet speuren doet me ook niet goed..

Liefs!

2. Daan87

Daan87 Lid

Jan 13, 2011
    84
    0
    0
    Niemand... ?

3. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

Oct 29, 2010
    1,527
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey,
    ik vind het heel stom dat ze niet even zeggen hoe en wat....
    Als je echt niet goed word van de spanning zou ik gewoon bellen.
    Ik heb elke 2 weken een groei echo, en bij mij zeggen ze meteen hoe en wat. heb je mee kunnen kijken? je kan op het beeldscherm vaak mee spieken wat ze meten.
    onze baby loopt met bijna alles 8 dagen achter en met haar buikje zelfs 12 dagen. Toch is mijn gynaecoloog tevreden, ze groeit gewoon goed, alleen met kleine stapjes.

4. bull22

bull22 Niet meer actief

ik heb ook een groei echo gehat omdat ik zelf klein ben.
    en zelf vroeger als baby een groei achterstand had.
    bij mij was gelukkig alles goed.
    krijg wel een klein kindje maar alles was goed.

kreeg je geen foto´s mee
    ik namelijk wel
    daar staan de maten op.

veel suc6

5. Daan87

Daan87 Lid

Jan 13, 2011
    84
    0
    0
    Ja heb wel mee kunnen kijken, maar al die cijfers zeggen mij niet zo heel veel. En dat ze me niets hebben gezegd vind ik ook zo vreemd. Alleen dat ik dus donderdag wel te horen zou krijgen over hoe en wat.. :(

Maar zijn er dames die weten wat het in houd als de buikomvang te klein is? Te mager ? Te weinig voeding voor hem ?

6. bull22

bull22 Niet meer actief

inderdaad erg vreemd.

jou buikomvang te klein of wat bedoel je
    ik heb ook niet echt een dikke buik.
    maar tog groeit de baby goed.

verder weet ik niet hoe ik je moet helpen
    voor de zekerheid even na vragen morgen bij de vk of alles goed is.

7. Daan87

Daan87 Lid

Jan 13, 2011
    84
    0
    0
    Hey!

Nee die van de baby is te klein, zit onder het gemiddelde..
    Op de echo staan geen maten dacht ik, kreeg een formulier meer met alle groei curves. Alles was goed alleen die van de buikomvang....

Idd.. dan wachten we maar even af tot morgen.. :(

8. flower28

flower28 Actief lid

May 13, 2011
    395
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb elke 2 wkn een groeiecho bij de gyn hier meten ze standaard elke controle de kleine op.

Ook vandaag liepen de beentjes en buikomtrek 1 weekje achter in groei (28 wkn 5 dgn) de andere 2 metingen liepen op 30 weken. De kleine werd nu net 1400 gram geschat...

De gyn vond het prima en maakte zich er geen zorgen om eigenlijk....mn 1e kindje groeide ook minder hard en liep altijd achter in groei, mn 2e liep met alles gemiddeld en deze gaat ook iets minder hard....maar kan nog allemaal bij trekken..

9. Yegga

Yegga Lid

Feb 6, 2011
    91
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    In mijn omgeving was ook iemand zwanger die dit had. Ze moest vanaf 28 weken twee keer per week naar het ziekenhuis omdat het kindje niet voldoende zou groeien. Buikomvang liep een aantal weken achter. Gelukkig was er helemaal niks aan de hand. Met 39 weken werd zelfs gezegd dat ze niet eens meer zo vaak naar het ziekenhuis hoefde te komen omdat toch alles goed was.
    Kindje is gezond geboren, woog ruim 6 pond bij de geboorte en is kerngezond.

Share This Page