komt een niet kloppend hartje vaak voor

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door sabrina86, 15 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sabrina86

sabrina86 Lid

14 dec 2008
    78
    0
    0
    Verpleegkundige
    is niet belangrijk
    Hallo,

Vorig jaar aug ben ik mijn zoontje verloren bij 38 weken zwangerschap. nu ben ik inmiddels weer 7 weken in verwachting en ben dus super blij. maar ook bang.
    a.s woensdag mag ik al naar de gynecoloog dus daar ben ik wel blij mee. maar nou was mij vraag hoeveel kans heb je dat je bij de gynecoloog er achter komt dat het hartje niet klopt.dus dat de miskraam niet zelf op gang is gekomen.
    ik ben daar zo bang voor. omdat ik maar zo weinig symptome heb.
    niet misselijk maar heeel af en toe pijne borsten. verder niets.

groetjes Sabrina

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Sabrina,

heel erg logisch dat je het eng vindt, jullie hebben flink wat meegemaakt. Vreugde en verdriet liggen dicht bij elkaar. De kans op een miskraam na een doodgeboorte is niet groter dan bij andere vrouwen. 1-2 vrouwen op de 10 krijgen een miskraam en als het misgaat gebeurt dit het meeste voor de 8 weken. Heb je na de 8 weken een goede echo is de kans al een stuk kleiner dat het misgaat, maar het blijft spannend. Wil dus ook zeggen dat bij 8-9 op de 10 zwangere vrouwen wel een kloppend hartje is te zien; de kans is wel echt het grootste dat het goed is. Sterkte, succes en ik duim voor jullie!

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina