Ik heb verder niets te klagen hoor, zit hier lekker in zuid frankrijk aan het strand (huis op het strand) met uizicht op allemaal mooie schepen en super mooi weer. Blijk ik nu alleen ik zwanger ben over me hele lichaam zonne/warmte allergie te hebben. Het brand en jeukt en ik zie er niet uit! Wordt er letterlijk gillend gek van. Toch maar even langs de dokter geweest en heb medicijnen gehad. In de bijsluiter staat alleen dat het je niet mag gebruiken als je zwanger bent (dokter weet dat ik 6 maanden zwanger ben). Ga dit dus mooi niet gebruiken. Iemand nog tips of ervaringsdeskundige? Zitten hier nog geen week en met de dag wordt het erger..grrr..
ik weet hoe het is om jeuk te hebben tijdens zwangerschap.... maarehh weet je zeker dat het zonne/warmte allergie is ? ik had zelf namelijk zwangerschapscholestase ( komt bijna niet voor dus dit zul je waarschijnlijk niet hebben ) maar je kunt ook PUPP hebben, dit is een zwangerschapsjeuk met uitslag, (dit kun je laten testen door bloed te prikken het heeft nl met leverwaardes te maken) wbt medicijnen.... ik had zelf dus cholestase en had hier echt medicijnen voor nodig vanaf week 33... heb dit dus ook ingenomen... op de bijsluiter staat ook niet tijdens zwangerschap gebruiken... maar in overleg met de gyn en dermatoloog wel genomen, ook slaapmedicatie genomen de laatste 2 weken. in overleg met een arts zou ik de medicatie wel nemen... hij zou het echt niet voorgeschreven hebben als je het niet mocht innemen en hij weet dat je zwanger bent.... mocht het nou niet baten zou ik ermee ophouden... maar als het wel werkt... zou ik allang blij zijn dat ik van de jeuk af was.
Volgens mij wel echt zonne/warmte allergie want in Ned. Had ik er matig last van als het zo warm was en toen het kouder werd was het weg. Zit nu al amper in de zon maarja de warmte blijft. Medicijnen innemen voelt gewoon niet goed als het echt maar alleen de vakantie is. Als het thuis erger word of blijft dan ga ik naar mijn eigen ha of gyn. Deze vertrouw ik gewoon. In het medicijn zit ook pretnison en dat is volgens mij helemaal niet goed? Toch?
Ik ben er net weer vanaf gelukkig....het heeft bij mij 2 weken geduurd. Mijn hele buik zat onder de verschrikkelike bulten die rood en dik waren en die verschrikkelijk jeukte! Ik deed geen oog meer dicht. Mijn verloskundige heeft me toen doorgestuurd naar de gynaecoloog en die had een stukje huid op kweek gezet,afgelopen maandag de uitslag gekregen en ze zag wel dat de bulten ontstoken waren maar wat het precies geweest is weet ze dus niet.. Ze dacht aan PUPP. Maar dit is wel vroeg want dit krijg je meestal in de laatste weken van de zwangerschap. Maar ja, alles prima, ik ben er nu vanaf en ik hoop dat het zo blijft! Wel ben ik van wasmiddel verwisseld. Ik gebruik nu Nutral, en geen wasverzachter. Ruikt helaas nergens naar maar beter dan jeuk! Sterkte meis, het is zoooo vervelend!! Liefs Guusje
Op mijn buik heb ik het dus niet gek genoeg, ja het komt nu ook aan de zijkant maar het zijn vooral me armen en benen. Gebruik al neutral (al me hele leven zowat) en gebruik nu ook al geen zonnebrand creme meer, ook al had ik een poep dure gekocht voor de gevoelige huid etc. Het brend ook echt ontzettend en het lijkt wel alsof ik een enge ziekte heb ofzo. Heb ook al in de drogist olie gehaald voor onder de douche A-derma dus allemaal heel huid vriendelijk maar echt niks helpt. Toen het in nederland een paar weken zo warm was had ik wel last maar echt heel matig, alleen in de plooien van mijn arm en dat was ook echt te doen. Als ik in de zee ga zwemmen gaat het verschrikkelijk prikken door het zoute water, weet niet of het goed is maar het doet ontzettend pijn doodat het eigenlijk allemaal wondjes op me hele lichaam is.
ik heb een zeer gevoelige huid altijd...heel allergisch en eczeem ed...sinds ik zwager ben mocht ik geen van mn zalfjes gebruiken.. Wat mij erg hielp was Sudocreme en Bepanthen...en menthol poeder tegen de jeuk...echt super irritant...is wel weg gegaan vanaf een week of 30...nu af en toe nog last van...maar die dingen smeren en het verwdijnt