toch soms onzeker!

Discussion in 'Zwangerschap' started by dnise, Dec 11, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dnise

dnise Fanatiek lid

Feb 16, 2010
    1,819
    0
    0
    regio rotterdam
    de titel zegt het al...

Ik ben nu 28 weken zwanger en iedereen maar dan ook echt iedereen vind dat ik zo'n klein buikje heb!... en dat maakt me toch soms een beetje onzeker... :(
    volgends de verloskundige ziet het er netjes uit maar zelf heb ik ook echt het gevoel dat mijn buikje al zker 3½ week stilstaat....
    de beeb is erg aanwezig en schopt lekker in het rond maar toch...
    Zelfs mijn vriend zei vanmorgen dat mijn buik niet echt aan het doorgroeien is.... :(

pfff wie heeft die onzekerheid nog meer???? ik wordt soms een beetje gek van mezelf!...

2. Done

Done Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    2,634
    0
    0
    Huismoeder
    Het kan zijn dat je je buik (en de gene die je vaak zien) niet zelf ziet groeien terwijl dat wel het geval is.
    Je kunt vaak achteraf aan wekelijkse buikfoto's duidelijk verschil zien tussen de weken.

Ook kan het dat je buik straks ineens heel hard gaat groeien of je de baby meer naar binnen gaat dragen waardoor het lijkt dat je buik amper groeit.

3. dnise

dnise Fanatiek lid

Feb 16, 2010
    1,819
    0
    0
    regio rotterdam
    als ik de foto's vergelijk die we elke 2 weken maken zie ik deze laatste paar weken niet echt verschil...

pff zal me vast druk maken om niets maar soms is die onzekerheid gewoon vervelend ;)

4. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    4,080
    65
    48
    Zoetermeer
    Meid, als je vk tevreden is en jij je kleine lekker voelt, dan zal het echt wel goed zitten! Zo'n enorme buik lijkt leuk, maar is ook wel eens zwaar....
    PRobeer lekker te genieten....en wie weet, krijg je nog een groeispurt in de laatst weken!

5. mamaprinses

mamaprinses Fanatiek lid

Sep 14, 2009
    1,125
    2
    0
    je vk meet toch iedere keer je buik op?
    Wanneer moet je weer naar de vk toe?
    Dan kun je even me haar vergelijken of je buik gegroeid is!

6. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

#6 smartie1980, Dec 11, 2010
    Last edited by a moderator: Dec 11, 2010
    Meid, ik snap je helemaal! Mijn buik is sinds de 20 weken ook niet meer gegroeid en ben nu 31 weken. Ik zou de fotos neit op de juiste volgorde kunnen leggen als het er niet onder staat.

Bij mij is het zo dat ik te weinig vruchtwater heb en een klein kindje, maar in verreweg de meeste gevallen wil een kleine buik niks zeggen. Groeit je baarmoeder wel goed in de hoogte? Dat is wel belangrijk. Misschien heb je wel hele sterke buikspieren?
    Wil je eens wat fotos laten zien dat we meekijken?

7. mamaprinses

mamaprinses Fanatiek lid

Sep 14, 2009
    1,125
    2
    0
    smartie als je buik al 11 wkn niet groeit is er ook iets niet goed!
    Mijn buik was 4 wkn niet gegroeid en ik loop nu 2 keer in de week bij de gyn voor en ctg en echo!

8. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Ja, klopt, ik moet ook naar de gyn voor groeiachterstand. Kindje P5.
    Maar dat is niet altijd zo. Als je baarmoeder wel in de hoogte groeit, kan het zijn dat hij niet naar voren groeit. Je vk zal echt wel aangeven als er reden is voor zorg. Maar ik kan me de onzekerheid ook wel voorstellen.

9. vickie

vickie Lid

Jun 25, 2010
    40
    0
    0
    limburg
    als je vk zegt dat het goed is moet je dat ook geloven als ze het niet vertrouwde zou ze er wel werk van maken.Ik heb ook de hele zwangerschap een kleine buik gehad mensen wilde niet geloven dat ik al zover zwanger was en toen ik de 30 weken passeerde begon hij te groeien en nu krijg ik te horen oh wat heb jij een toeter terwijl mijn buik steeds 1 cm achter ligt in groei (wat overigings niet erg is)Probeer je niet druk te maken en als je het zelf niet vertrouwd dan vraag of je een extra groeiecho kan krijgen.

10. Vera79

Vera79 Actief lid

Dec 23, 2008
    118
    0
    0
    Bij onze eerste vroegen mensen aan mij wanneer ik met verlof ging en toen zou ik 3 dagen later ingeleid worden bij 42 weken.

Ze was ook wel klein, maar niet elk kind wordt geboren als 8 ponder of meer.. De verloskundige zei ook altijd dat mijn buik zelfs ruim was voor de kleine ofwel de buik had nog kleiner gekund.. Als je je goed voelt en de vk is tevreden dan gewoon genieten.. al weet ik dat de opmerking vervelend is en twijfel veroorzaakt..

Ps nu vraagt niemand iets... goh....ben groter deze keer denk ik hihi

11. mama petra

mama petra Actief lid

Jan 7, 2009
    161
    0
    0
    Hier nog iemand die geen hele "dikke" buiken heeft.
    Bij mijn eerste zag je een klein bolletje en toen was hij er ook al.
    Het is wel dat ik bij elk kind iets zwaarder wordt.
    Maar ik vind het heerlijk om niet zoveel gewicht voorop te hoeven dragen. Tuurlijk als het zo is dan doe je dat met liefde, maar het is wel fijn om gewoon je sokken aan te kunnen trekken zonder hulp ;)

12. glimworm

glimworm Niet meer actief

idd mama petra: sokken en schoenen aantrekken is bij mij nu een hele onderneming aan het worden ;) terwijl ik zelf vind dat ik zeker geen dikke buik/toeter heb :)

13. beagle78

beagle78 Bekend lid

Feb 7, 2008
    720
    1
    0
    Same here....ben nu 18 weken zwanger van de tweede en echt niemand ziet het. Mijn eerste had een groeiachterstand en woog maar 2175 gram(ook ruim onder de p5) toen was mijn buikje ook al zo klein.
    Ik ben dus ook af en toe wel bezorgd maar tot zover ziet het er allemaal nog goed uit.pas na de 20 weken gaan ze de groei extra controleren. We moeten er maar op vertrouwen dat het goed zit en genieten van de voordelen van een klein buikje :)

14. bramtim

bramtim Fanatiek lid

Feb 1, 2008
    2,107
    0
    36
    Ook ik heb een bescheiden buikje nu en bij sommige kleding (dikke wintertruien) zie je echt niet dat ik zwanger ben.
    Ook heb ik er al opmerkingen over gehad. Maak me er niet zo druk om en die opmerkingen.......ik zeg dan altijd..........
    Is niet erg als mijn buik volgens jou zo klein is, als datgene wat erin zit maar lekker door blijft groeien.

15. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    1,723
    1
    0
    Ik had ook een kleine buik, vond het vooral jammer dat mensen het niet zagen terwijl ik lekker wilde pronken.
    Kan me nog keer herinneren toen was ik 21wk en kreeg ik de vraag of ik wat was aangekomen!

Ik heb ook erg sterke buikspieren en daarbij was het een klein kindje met weinig vruchtwater!

Maar probeer maar te genieten van je niet te grote buik, bij mij heeft hij nooit in de weg gezeten en dat is ook wel erg prettig!

Ben benieuwd hoe het nu gaat! Er is tot nu nog niets te zien in ieder geval.

16. zwangeremuts

Dec 11, 2010
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    zeg niks hoor meid! zo lang jij je goed voelt,en je kleine goed beweegt,zou er niks aan de hand zijn. Sommige vrouwen krijgen gewoon niet een hele dikke buik,maar zetten soms wel een behoorlijke baby op de wereld! Geniet lekker van je zwangerschap!

Share This Page