Niks tezien op echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door marianne ivf, 11 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marianne ivf

    marianne ivf Actief lid

    25 jul 2006
    184
    30
    28
    Hallo allemaal...

    Vandaag 5 weken en 5 dagen zwanger met wederom behulp van ivf.
    Nu mocht ik doordat ik in het verleden een bbz heb gehad en tts komen voor een echo.

    Zo gezegd zo gedaan....maar er is helemaal niks te zien behalve een zwarte 'vlek' :(

    De arts vertelde wel dat het vruchtzakje in de baarmoeder zat en dat dus een goed teken was...alleen zij zei dat er met 5 weken en 5 dagen wel echt meer op de echo te zien.moest zijn dat een vruchtzakje van 12mm.
    Ze zei me dat ik maandag terug mag komen voor een echo maar dat de kans groot was dat de aankomende dagen de miskraam kon aankondigen :cry:

    Bloeduitslag was goed dus de hgc waarde zoals het.moest zijn rond deze tijd en ook.het vruchtzakje was op maat zoals het hoorde maar het zag er volgens haar niet goed uit omdat er verders niks te zien is...nog geen stipje...niks :(

    Ben zo verdrietig...en machteloos.

    Hebben jullie ervaringen???

    Groetjes
     
  2. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.071
    113
    Nabij Utrecht
    Yup,

    Hier een echo met ook alleen een vruchtzak en niks er in.
    De vruchtzak werd opgemeten en kwam op 5 weken uit, terwijl ik er toch exact 6 was, ook ivm ivf.

    De arts feliciteerde me gewoon, zag geen reden tot ongerustheid.
    1 week later mocht ik terug en toen was de vruchtzak gevuld met een dooierzak en vruchtje met kloppend hartje.
    Het vruchtje was netjes 7 weekjes groot.

    Ze lag op de eerste echo ws. nog helemaal tegen de wand aan, waardoor ze niet te zien was.

    Het klopt dus niet dat er 5+5 meer te zien moet zijn dan een lege vruchtzak :)
    Jammer dat ze je zoveel negativiteit/verdriet hebben gegeven met die uitspraak. Dit had echt niet nodig geweest imo.

    Hopelijk kom je de komende dagen goed en zonder teveel zorgen door.
     
    marianne ivf vindt dit leuk.
  3. Sylver

    Sylver Fanatiek lid

    17 sep 2014
    1.488
    1.444
    113
    Wat rot die onzekerheid.

    Bij mijn jongste zagen we bij een vroege echo met 6w2dgn (volgens eigen berekening) een leeg vruchtzakje. VK kwam met de meting op 5 weken (wat niet kon kloppen met mijn eisprong). Hoop al opgeven, VK eigenlijk ook al. Twee weken later weer een echo en toen wel een hartje en was de berekening weer gewoon kloppend met mijn eigen berekening (8 weken en 3 dagen toen gemeten).
     
    marianne ivf vindt dit leuk.
  4. marianne ivf

    marianne ivf Actief lid

    25 jul 2006
    184
    30
    28


    Maar volgens de arts klopte de maat van het vruchtzakje in de baarmoeder wel met de 5.5 weken die ik zwanger ben....pffffffff....
     
  5. marianne ivf

    marianne ivf Actief lid

    25 jul 2006
    184
    30
    28
    Zo zag het eruit
     

    Bijgevoegde bestanden:

  6. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.071
    113
    Nabij Utrecht
    Ik denk dat het vruchtje hier tegen de wand aan zit (gele pijl), met een vage omlijning vh dooierzakje ernaast. (Blauw)

    20200212_095715.jpg
     
    Rabi, CupCake25 en sampie1986 vinden dit leuk.
  7. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.448
    7.291
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Ik had een echo met 5w4d en daar was na wat zoeken een ringetje te zien (dooier?), verder niks. Misschien ben je gewoon net een paar dagen te vroeg.. ik had een week later weer een echo met 6w6d en toen was er een vruchtje met een hartslag.
     
  8. Nieuwsgierigbijtje

    Nieuwsgierigbijtje Fanatiek lid

    12 mei 2018
    1.854
    1.176
    113
    Vrouw
    Wat @RoGiJuLi laat zien inderdaad. Ik zie daar ook een vage ring én vruchtje. Zou de hoop zeker nog niet opgeven. Ik heb 3x een vroege echo gehad bij 3 zwangerschappen en bij alle 3 variërend van alleen een ring, of vruchtje en ring tot niets als alleen een vruchtzak.
     
  9. marianne ivf

    marianne ivf Actief lid

    25 jul 2006
    184
    30
    28
    Dit is niet mijn echo...die kreeg ik niet eens mee.....maar het zag er hetzelfde uit zoals deze....gewoon een zwarte vlek met niks erin
     
  10. Nieuwsgierigbijtje

    Nieuwsgierigbijtje Fanatiek lid

    12 mei 2018
    1.854
    1.176
    113
    Vrouw
    Oké ja dan is het lastig te beoordelen maar wat ik al schreef. Geef het nog niet op. Kan echt nog alle kanten uit
     
    marianne ivf vindt dit leuk.
  11. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.448
    7.291
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Oh zonde... ik heb wel toen het fotootje mee gekregen.. gewoon om gevraagd ook ook al was er niks te zien.. heb je voor volgende week een nieuwe afspraak?
     
    marianne ivf vindt dit leuk.
  12. marianne ivf

    marianne ivf Actief lid

    25 jul 2006
    184
    30
    28
    Bedankt....het maakt je zo onzeker he....ik had er nog nooit van gehoord en was er dus ook niet vanuit gegaan!!
    Maar als ik op Google zoek dan hoor l/lees je dat het toch best vaak voorkomt.
     
  13. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.448
    7.291
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Oohh niet goed gelezen, maandag dus! Heel veel succes en sterkte met wachten. Hoop toch dat ze dan een vruchtje zien!
     
  14. marianne ivf

    marianne ivf Actief lid

    25 jul 2006
    184
    30
    28
    Ja
    Ja voor a.s maandag...17 febr.
    Ben dan volgens de ivf berekening 6 weken en 4 dagen.
     
  15. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Bij zoontje was met 5 wk niks te zien. Behalve leeg vruchtzakje ( dachten toen 8 WK te zijn maar bleek er pas 5 achteraf ) . Moest rekening houden met mk.
    3 WK later nog geen bloed , goed zwangerschapsziek . :) En dus nieuwe echo. Springlevende ik van toen 8 WK.
     
  16. marianne ivf

    marianne ivf Actief lid

    25 jul 2006
    184
    30
    28
    Ik ben zwanger geraakt met ivf dus over de termijn/berekening kan niet over getwijfeld worden...

    Weet je wat ik dan gek.vind...
    Misschien heel raar wat ik nu zeg....
    Maar met de terugplaatsing kreeg ik.een echo mee waarop je een iennie mienie wit stipje zag van de embryo die in de baarmoeder geplaatst was...
    Maar mocht je dan een lege vruchtzakje of windei hebben....waar is dan dat witte stipje van de embryo gebleven????
     
  17. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.071
    113
    Nabij Utrecht
    Ooh dat is balen, maar ook dan kan jou echo net zo zijn hoor :):)
     
    marianne ivf vindt dit leuk.
  18. Lindawen79

    Lindawen79 Bekend lid

    9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw

    Dat witte stipje is meestal de vloeistof waarin een embryo zich bevind. Embryo zelf is volgens mij echt te klein om dat te zien. Duim voor je voor de volgende echo!
     
    marianne ivf vindt dit leuk.
  19. marianne ivf

    marianne ivf Actief lid

    25 jul 2006
    184
    30
    28
    Bedankt allemaal...het worden 5 zenuwslopende dagen!!!
     
  20. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Hier met 6 weken een echo met kloppend hartje. Hartje gaat eind week 5 kloppen. Maar dit is niet altijd te zien hoor. De ligging van je baarmoeder, de ligging van het vruchtje, degene die de echo maakt etc.
    Spannende dagen..
     
    marianne ivf vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina