Bij mijn 20 wkn echo van vandaag(ja, iets vroeger) zagen ze dat de placenta te dicht voor de uitgang ligt. Moet nu bij 30 wkn weer gecheckt worden. Als het niet verandert moet het een keizersnede worden. Maar se zeiden ook dat het vaak wel omhoog groeide. Wie heeft dit nog meer gehad en hoe liep het af?
Ik had precies hetzelfde. Was bang dat het niet waar was wat ze zeiden en dat het helemaal niet op zou schuiven. Bij 30/32 weken echo bleek niets minder waar, placenta was netjes opgeschoven en uitgang was niet meer geblokkeerd. Uiteindelijk is het een spoedkijzersnede geworden maar dat had daar niets mee te maken.
Ik had het bij mijn jongste ook. De placenta zat ook voor het geboortekanaal, dus met 30 weken weer heen en toen was de placenta mooi mee omhoog gegaan. Ik heel blij want ik mocht weer thuis bevallen
Ik heb het zelfs twee keer gehad. De eerste keer is de placenta omhoog geschoven. Ik heb toen een vaginale bevalling gehad. De tweede keer niet. Met 35 weken begon de placenta te bloeden en ben ik met een keizersnede bevallen. Door het bloeden kreeg mijn meisje foetale nood en kreeg ik weeën. Dat de placenta kan gaan bloeden gebeurd niet altijd hoor, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Volgens mij gebeurd het vaker dat de placenta gewoon omhoog schuift als je baarmoeder groeit.
Ik heb dit ook. De kans dat het omhoog groeit en zeker bij 18 weken en een 20 weken echo is heel groot. Moet zelf met 30 weken ook terug. Maar hoe dan ook, ik krijg sowieso een verplichte keizersnede . Hoop alleen niet op bloedingen en hoop vooralsnog dat de placenta omhoog groeit!
Ja, hier tijdens m'n tweede zwangerschap ook gehad. Met 30 weken lag hij niet meer voor de uitgang dus kon normaal bevallen.
Ik heb het ook! Met 16 weken lag ie ervoor en met 22 weken ook nog. Hij moet ruim 2,5 cm opschuiven dus m'n duimen draaien. Ik ga er overigens gewoon vanuit dat hij opschuift hoor. Ik heb volgende week een pretecho en dan zullen we al horen of ie al iets opgeschoven is. Vervolgens hebben we in januari de officiële controle echo om de ligging van de placenta te beoordelen.
Imoet met 32 weken ook terugkomen voor hetzelfde! Maak me er niet zo druk over omdat er ook idd werd gezegd dat dit meestal bijtrekt.
Hier ook gehad bij mn 2e zwangerschap .. Hij lag er echt flink voor ! Met 26 weken kreeg ik een groeiecho en toen was hij helemaal mooi mee omhoog gegroeit!
Ik kom net terug van een controle bij de verloskundige. De placenta lag nu al (3weken geleden tov de 20wk echo) amper nog maar in de buurt van de ingang. Dus hoefde me er echt niet druk om te maken