Verloop follikelmeting+ ovulatietesten.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Pharilla, 29 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pharilla

Pharilla Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.131
    0
    36
    Vrouw
    mama zijn ;)
    Drenthe
    Hallo dames,

Ik heb afgelopen week om de dag een follikelmeting (fm) gehad en daarbij wat ovulatietesten gebruikt om het verloop te zien.
    Dacht dat sommige dames het wel graag zouden zien...
    Ovulatietest positief op dag 14, die nacht/volgende ochtend eisprong al gesprongen +/- zo'n 12 tot 15 uur na positieve ovulatietest.. dus kan snel gaan na positieve ovulatietest/lh piek.

Dag 11-fm 15x13 = 14 mm (baarmoederslijmvlies = 7+mm)
    Dag 12 - licht streepje op ovulatietest
    Dag 13 -fm 18x14= 16 mm (baarmoederslijmvlies = 9.8 mm) streepje wat donkerder - nog niet positief
    Dag 14 - eerste ovutest 12:30 positief - tweede ovutest 16:00 ook positief. Piek tussen de twee testen in.
    Dag 15-5 uur in de ochtend druk/pijn eisprong -8:40 uur fm - eitje gesprongen zo rond de 18-20 mm

Sex advies voor vandaag nog :D dus gaan t nog ff gezellig maken.
    Alleen hadden we vandaag ook een spermiogram op de planning.. dus manlief moest 2 dagen onthouden.. daardoor alleen op dag 9-10-11-12 en nu dag 15 sex gehad.. juist de vruchtbaarste tijd niet. Als alles goed is (zaadkwaliteit etc) dan hoef dat niets te zeggen volgens gynaecoloog. Sommige vrouwen worden zwanger van 5-6 dagen voor eisprong sex gehad te hebben.

Op naar een goede uitkomst! resultaten van deze onderzoeken zien er wel rooskleurig uit.
    Ik ben sinds 03 januari ruim 16 kilo afgevallen dus eisprong heeft zich naar het lijkt perfect hersteld!

Foto's niet super scherp.. met telefoontje gemaakt.
    Hoop dat jullie er wat aan hebben!

X Phar

2. Pharilla

Pharilla Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.131
    0
    36
    Vrouw
    mama zijn ;)
    Drenthe
    Goh , heb nu doordat ik weet dat er een eisprong is geweest door de echo's meer aandrang tot testen.. zit pas op 5 DPO.. volle week wachten nog...

Och ben zo ongeduldig!

Vrijdag 5 april bloed prikken om te kijken of progesteron waarden goed zijn.. dan 10 april uitslag van alle bloedtesten, echo's en man zijn "donatie" onderzoeken ;)
    Naar alle waarschijnlijkheid komt er volgens de gyn niets uit maar is het gewoon nu goed gaan lopen door het dieet!
    Daar hopen we dan maar op... indien er niets uitkomt gaat het tempen en dergelijke ff op stop... ff niet meer mee bezig en gewoon ons ding doen.

Maar goed... toch wil ik al testen :D

*trommelt ongeduldig met handen*

X Phar

3. Kiela

Kiela Lid

13 mrt 2013
    50
    0
    0
    Heerl erg veel succes ermee!

In ieder geval fijn voor jou dat je zo meer inzicht krijgt op je vruchtbare periode en wie weet dat die zaadjes sterk genoeg zijn om deze maand een mooie verassing te kunnen brengen ;)

4. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    #4 Klaartje863, 2 apr 2013
    Laatst bewerkt: 2 apr 2013
    Succes :)

Ik zal mijn 'schema' ook ff hier neerzetten.

Dag 9: links nog niets, rechts 11,5 mm - baarmoederslijmvlies 3,8mm
    Dag 12: links 15mm, rechts 13,5mm - bms 7 mm
    Dag 16: links 17,5mm, rechts 17,5mm - bms 8,5mm

Dag 17 en 18: positieve ovulatietest

Dag 20: op de echo gezien dat beide eitjes zijn gesprongen. Eisprong waarschijnlijk op dag 18 gehad. Baarmoederslijmvlies was nu 11mm

Mijn eitjes groeide dus om en om en zijn uiteindelijk allebei gesprongen :D

We hebben geklust op dag 12, 14, 15, 16, 17, 18 en 19 :)

5. Pharilla

Pharilla Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.131
    0
    36
    Vrouw
    mama zijn ;)
    Drenthe
    Oooh 2 eitjes! Spannend!
    Zou toch grappig zijn als ze ook allebei bevrucht worden!! :D

Wij hebben op dag 9, 11, 12 15 en 16 sex gehad , dag 13+14 kon niet ivm met testen zaad van man, 2 dagen onthouding. (vond zichzelf ook erg zielig ;) )
    Maakte volgens gynaecoloog niets uit vanuitgaande dat het zaad gewoon ok is.. blijft paar dagen "actief" in de baarmoeder en dr lag een.. erm.. voorraadje :D Zelfde dag van eisprong ook nog sex gehad.
    Vind het vreemd spannender dan voorheen!

Succes dames!

X Phar

6. shy girl

shy girl Bekend lid

30 jan 2013
    642
    0
    16
    werk, skaten, en onze kinderwens proberen te vervu
    rotterdam
    2 eitjes, misschien komt er wel een tweeling uit:)!!
    zou mooi zijn (als jij het ook leuk zou vinden zal ik zeggen, ik duim ervoor voor jou, maar op zn minst 1 is al mooi he!!

en topic schepper, spannend dat wachten!!
    hopelijk hebben jullie 2 meiden straks allebij een positieve test in handen!!!

liefs shy girl!xxx

Deel Deze Pagina