Hier oudste zoon boven de bovenste lijn die woog idd met 4 maanden al want me jongste pas met 9 maanden die zit dus ook op de -1 lijn nou prima hij heeft kma krijgt volledig bv ontwikkeld zich heel goed Alleen is mensen bij de oudste zeiden ze hij is te dik ook het cb en nu de jongste is te klein en te dun Ieder kind is anders gelukkig maar zou niet leuk zijn als alle kids het zelfde waren Allerbelangrijkst is dat je kindje goed ontwikkelt vrolijk is etc
Mijn meisje was ook klein, bij de geboorte 46 cm en 2900 gram. Heb wel maanden gehoord, tis net een popje, en na een paar maanden, oh net een paar weken oud zeker? Nu is ze een jaar en is 72 cm en 9 kilo. Kwa lengte nog iets onder het gemiddelde maar ze is goed bijgekomen zeg maar. Lekker laten kletsen , niks van aantrekken!
Geen zorgen maken. Mijn 4,5 jarige Is 96 cm en ik gok nu 13 kilo. Mijn 2,5 jarig Is 92 cm en 13 kilo. Ik krijg ook veel commentaar dat ze zo klein Is. Maar ik kan ze echt niet groter maken
ja mijn dochter is ook een mini. Dysmatuur geboren, en in haar lijntje blijven groeien, ook op de -2. Ze is nu 7, weegt 17 kilo en is 1.14 ofzo. Ze zit nu in groep 3, is de oudste van de klas, maar ook de jongste. Als men haar ziet lopen schatten ze haar 5 ongeveer. Maar kerngezond en ontwikkeld prima dus ik maak mij geen zorgen.
Ik snap dat het voor jullie vervelend is maar mensen bedoelen het niet verkeerd. Zelf heb ik liever een kind dat slank is dan een propje. Onze uk was 5.5 week te vroeg maar dat zie je nu echt niet. 21 maanden 88cm maar draagt nog broekmaat 74 en gaat nu langzaam over naar 80. Boven maat 80. Zo lang ze de eigen lijn volgen is het goed.
Ik herken je verhaal van mijn oudste. Die heeft ook lang op -2 gegroeid. Nu nog tussen -1 en -2 omdat haar lengte nu ook wat minder hard gaat komt het meer in verhouding op de curve. Als mensen er iets van zeggen zeg ik gewoon: doe mij maar liever een kind dat totaal niet gemiddeld is. Doe mij maar iets eronder of erboven. Er wordt zo van mensen en cb (sommige CB) verwacht dat ze 'lekker' gemiddeld groeien en lekker alles doen zoals t boekje voorschrijft. Gelukkig zijn het net mensen en doen ze dat ook wel eens niet. Zolang je een vrolijk blij dametje hebt dat gevarieerd eet en haar eigen lijntje volgt niet druk maken hoor
Ben blij met de herkenning van jullie hahaha. Wat mij wel opvalt is dat een aantal van de kids kma hebben ( gehad) zou dit zoveel uitmaken voor de groei? Toch eens vragen aan de kinderarts Pramatuurkids halen vaak ( niet altijd) heel veel in en bij dysmatuur zie je toch een eigen lijn ( zoon) . Mijn dochter is beide niet maar wel kma.
Dat krijg ik al! Mijn zoontje is klein en smal em Dan ook nog bijna geen haar. Soms net een lopende baby want hij is al 17 maanden haha. Hij is tegen de 80 cm en weegt 10 kilo en zit in maat 74/80. Altijd tussen -1 en -2 lijn. Sinds kort lengte wel gemiddeld en gewicht -1. Overigens geen kma gehad wel verborgen reflux Hij is verder gezond en ontwikkeld zich goed, eet als een malle...hij is gewoon tenger net als zijn ouders denk ik dan maar. Maak je miet teveel zorgen!!
Ik heb juist het tegenovergestelde. Mijn Kids zijn erg groot. Dochter was voor 13 mnd oud al 90 cm en 13.8 kilo Mensen denken dat ze achterloopt omdat de meesten haar al bijna 2.5 jaar schatten Als ik zeg ze is net 13 mnd oud vragen ze of ik me geen zorgen maak dat ze zo enorm snel groeit. Maar ik niet. Al mijn Kids zijn reuzen maar ook dat heeft nadelen hoor. Ze kunnen beter klein zijn dan groot.
Mijn meisje is 16 maanden, 73 cm en 8,5 kg. Ik vind het juist super super cute! En iedereen om me heen.. Ze draagt luier maat 3 nog 😂 en maat 68-74. Ze loopt al vanaf een jaar, praat al veel woordjes.. Ik vind het juist zo eigenwijs! Geen zorgen maken
We hebben sowieso geen grote kinderen. Onze oudste is 6, weegt 19 kilo en zit nog maar in maat 116. De middelste is 4 en weegt 14.9 kilo en 104 cm. Ik moet vandaag met de jongste naar het bureau dus ben benieuwd.
Mijn dochter was ook een kleintje.. mensen konden het niet laten om er iets van te vinden. Mijn zoon is een beer en weer kan niemand het laten er iets van te vinden. Gisteren ging ik schoentjes voor hem kopen, zegt de verkoopster toen hij ze aan had: ja, eigenlijk ziet het er niet uit maar hij moet echt deze maat hebben mevrouw. Waarop ik zei: ik merk dat u er meer last van heeft dan ik. Stomme trut dacht ik er maar even bij. Ik trek me er maar geen reet van aan.
Wat een stomme opmerkingen! Maakt volgens mij niet uit hoe groot of klein ze zijn, opmerkingen worden altijd gemaakt. Mijn dochtertje van 9 maanden is ook nog maar 67,5 cm, zit al wel tegen de 8 kilo aan dus die is wat dikker, dus die wordt dan een dikkertje genoemd, terwijl ze op de -1 lijn qua gewicht.
Mensen hebben altijd wat te zeuren. En als er niets duidelijks is, dan verzinnen ze wel wat. Iedereen geeft altijd graag zijn of haar mening, zeker als kinderen nog zo klein zijn. Hier een 'groot' en een 'klein' kind (in verhouding tot het gemiddelde), dus met allebei ervaring. Het 'grote' kind zit inmiddels trouwens nog maar op de +1 lijn oid (qua lengte iets er boven), terwijl ze geboren is op +3 (lengte er boven). En het 'kleine' kind is heel gemiddeld geboren en zit inmiddels qua lengte op -0,5/-1 oid en qua gewicht op -2. Je doet er toch weinig aan, ik kan ze niet groter of kleiner maken dan ze zijn.
Helaas hebben mensen zeker altijd wel wat op of aan te merken. Dl gaat nu staan en meer bewegen en daarbij is het ik ga eten weigeren fase ook begonnen...zucht zo blijft er straks weinig meer van haar spekjes over!
Haha mijn zoontje is bijna 2 en nu 86cm en 10,3 kilo. Het rare is ze schatten hem altijd veel ouder terwijl hij dus best klein is.. Maar pas bij de huisarts zei een meneer ook. Ja zijn gedrag laat zien dat hij ouder is dan 2 maar zijn lijfje lijkt jonger.. Hier geen kma. Wel astma klachten.. (toen hij 9 maanden was dscht een koppel met een paageboren baby dat hij al 2 jaar was.. this maar welk vergelijkings matriaal jen hebt😂 Uitiendelijk is het idd de ene is djt en de andere dat... zolang ze groeit en vrolijk is.. lekker laten kletsen
Hier ook een mini, 16 maanden, 76 cm en 7960gr. Is net pas uit de maxicosi maar genoot daar wel van. In de maxicosi naar een speeltuin en dan binnen 5 minuten boven op de glijbaan staan, gaf leuke gezichten op bij vreemden merk wel dat leeftijd schatten hier sterk afhangt van het Hoe en wat. Het varieert van bijna 2 tot een maand of 9 haha Ze begon als dikzakje (4020 gram en 50cm) en groeide eerst knetterhard maar zit inmiddels onder de -2. Ik ga uit van genetisch gezien de groeiboekjes van mij en mijn 7 broers/zussen. Daarbij is ze weinig ziek, eet goed en is erg actief
Haha ik zou ook een beetje vreemd opkijken als een baby in maxicosi binnen komt en binnen no time op een glijbaan staat!
Ik heb ze allebei. Een zeer forse eerste baby, nu grove peuter. En een inimini baby die inimini blijft. Hij is nu 8 maanden en weegt 7 kilo en 69 cm. Ook hier zeggen ze wat klein en is die al acht maanden. Hij kan zelf zitten en het ziet er ook niet uit 😂. Zo klein en met een tand. Ook ik maak me zorgen maar goed zolang die maar blijft groeien en aankomen zal het wel goed komen.