boek van ikke

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door miffy11, 1 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miffy11

miffy11 Niet meer actief

wij kregen een brief van de rabobank, als we een spaarrekening openen voor onze dochter krijgt ze het ´boek van ikke.´

wie heeft dit boek ook en kan daar iets meer over vertellen?

ik ben nog wel op zoek naar een leuk boek over het eerste jaar, om op te schrijven wanneer ze wat heeft geleerd ed, is dat een beetje te vergelijken hiermee of is het iets heel anders?

2. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Hoi Miffy11

Wij hebbenvoor onze dochter vorig jaar een spaarrekening bij de Rabobanlk geopend en hebben dus ook het Boek van Ikke. Erg leuk. Je kan er vanalles in bij houden, van de 1e hapjes tot en met de 1e stapjes en nog veel meer.

3. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Ik vond hem helaas erg tegenvallen en weinig inhoud bevatten.

4. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hoi Miffy!

Ik heb ons Ikke-boek er even bijgepakt en zal je vertellen wat je erin kwijt kunt:

- ikke in de buik (foto)
    - ikke op de buik (foto)
    - Wie zag ikke het eerst?
    - geboortekaartje
    - ikke meten, ikke passen: lengte, gewicht, haarkleur, kleur ogen, sterrenbeeld, etc.
    - ikke krijg post: kaarten die je hebt gekregen in de kraamtijd
    - ikke kom niet uit de lucht vallen: pasfoto's van de stamboom (opa's, oma's, papa en mama)
    - ikke woon hier: foto van je huis
    - ikke had dag en nacht dorst: foto van fles/borst
    - gelukkig sliep ikke ook veel: slaapfoto's
    - ikke had au: als je met je kindje naar de dokter bent geweest
    - ikke ben een blije baby: lachfoto's :D
    - ikke op het potje
    - ikke's eerste tandjes
    - eerste bankafschriftje (tis tenslotte van de Rabobank)
    - ikke groei: lengte/gewicht bij bijv. 3 maanden, 1 jaar, etc.
    - dit eet ikke niet graag/dit eet ikke wel graag
    - ikke viel ook wel eens
    - ikke zat/stond/liep/rende op....
    - ikke in de box/kinderstoel
    - ikke is jarig: 1 jaar, 2 jaar etc.
    - ikke's favoriete knuffel
    - ikke's eerste kunstwerk
    - ikke's eerste woordjes
    - ikke op vakantie

En dat was het wel zo'n beetje. Het is met name een fotoboek (waar je natuurlijk zelf wat bij kunt schrijven). Dus niet alleen voor het eerste jaar! Wel een leuk boek, maar niet het leukste wat ik ooit heb gezien (eerlijk gezegd :)) al vind ik de opzet wel leuk. Ik heb ook het Babyboek van Kleine beer. Dat is wat meer tekst en wat minder foto's, maar weinig ruimte om extra te schrijven.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, verhaal is wat lang, sorry :)

Succes met je keuze!

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ja, zoiets is het wel, maar dan niet erg uitgebreid. Gewoon met wat van die baby-dingen die je in kunt vullen als groei, stamboom, wat je kindje lekker vindt om te eten, eerste woordjes etc. Best leuk, maar aardig beknopt en vooral veel ruimte om foto's in te plakken.
    Ik heb ook een boek van Peter Rabbit voor mijn dochtertje en eentje die volgens mij bij Dille & Kamille is gekocht (van ene huppeldepup Midda geloof ik) en daar kun je een stuk meer invullen. Vooral in die laatste zitten nog een hoop extra pagina's om zelf in te vullen.

6. miffy11

miffy11 Niet meer actief

hmmm.. beetje twijfelachtig nog..
    t principe klinkt wel leuk, en het is gratis natuurlijk :D
    maar zoek iets om meer in te schrijven en dan een apart fotoalbum.
    heb vanmiddag ook een andere gezien (baby´s eerste jaar van paulien huppeldepup) en die vond ik ook wel mooi.. maar was weer niet gratis ;)
    even rondkijken wat de andere banken aanbieden voor spul bij een rekening..

7. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Ik vind hem niet leuk. Ik heb er zelf eentje van vroeger en vond het dus ook leuk om die voor Demi te hebben, want de mijne was ontzettend leuk. Tot ik hem kreeg. Vind aan hoe ze nu zijn helemaal niets aan.

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
  9. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

moet zeggen dat ik die van vroeger leuker vond, maar ja kan ook komen omdat mijn ouders die voor mij hebben ingevuld. heb bij een kringloopwinkel de oude gevonden en die vul ik in over Emma. De nieuwe heb ik aan vrienden gegeven. Maar hij ziet er wel leuk uit verder! je kan er ook leuke dingen in kwijt.

10. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    447
    83
    Limburg
    Hier vonden we boek van ikke ook tegenvallen. Baby's eerste jaar vinden we veel leuker en dat vullen we dan ook in.

Deel Deze Pagina