ochtendurine smiddags inleveren

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door mama suus, 22 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hai ik heb een vraagje
    ik moet de volgende keer ochtendurine meenemen. (word hier gecheckt op chlamidia is normaal hier) maar nu si mijn afspraak om 4 uur smiddags. hoe moet ik dit dan bewaren gewoon zo in het potje laten staan of met het in koelkast?
    heeft iemand enig idee? ikzelf namelijk niet en ze hebben niks gezegt.

2. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Op zich maakt het tegenwoordig niet meer uit of het ochtend-, middag- of avondurine is. De testen zijn in de afgelopen decenia zo verbeterd dat de concentratie maar heel klein hoeft te zijn om te zien of er iets aan de hand is.

Bel anders even wat ze bedoelen. Of je de urine moet bewaren (en waar? op kamertemperatuur, of in de koelkast?), of dat ze liever 'verse' hebben. Dat laatste lijkt mij logischer.

3. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    ze willen echt ochtendurine. is voor chlamidia schijnt dan beter te zijn met ochtend weet het verder ook niet. want ze testen elke keer al als je er bent op je urine op suiker en blaasontseking is standaars hier. maar nu moet ik dus echt de ochtend meenemen.

na jah anders maar nog eens bellen hoe ik het dan moet bewaren.

4. Ellen1982

Ellen1982 Actief lid

18 jun 2008
    363
    0
    0
    Verzorgende ig
    Eindhoven
    Koelkast bewaren. Doen wij ook altijd als we urine van patienten moeten controlen wat pas later op de dag kan ipv smorgens.

5. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik woon in Duitsland (weet niet waar jij woont), maar ze hebben er niets over gezegd, dus dan zal je wel niets hoeven doen.

Ze moeten inderdaad wel ochtendurine hebben. Ik kreeg dezelfde test (ook Chlamydia) en het kon niet eens met de urine die ik een paar uur later (nog 's ochtends) bij hun nog in het bekertje doneerde. Dus het moest echt meteen de eerste urine op de dag zijn.

6. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    woon idd ook in duitsland.
    ik moet dus pas smiddags eind van de middag erheen dus vandaar. maar denk dat ik dan maar gewoon rusitg laat staan bij kamertemp ofzo.

heb jij ook veel echo`s? bij mijn eerste was ik hier vanaf 6 mnd en kreeg ik elke bezoek een echo. was eigenlijk wel benieuwd of dit nu weer zo is.
    in alle boekjes staat dat je er 3 of 4 krijgt maar volgens mij vaak toch ook meer.

Deel Deze Pagina