Twijfel kledingmaat

Discussion in 'Zwangerschap' started by Tantan, Aug 24, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tantan

Tantan Fanatiek lid

Feb 25, 2009
    1,103
    0
    0
    Roosendaal
    Momenteel ben ik 38 weken zwanger van de 2e en sinds gisteren is de twijfel over de kledingmaat van het 1e pakje enorm toegeslagen. Bij 32 weken is geconstateerd dmv een groeiecho dat het buikje 3 weken achter liep en het hoofdje en bovenbeentje gelijk. Ik heb erna vele groeiecho's gehad en het buikje is opgetrokken tot 2 weken achterstand. De kleine groeit nu wel goed, maar volgt alleen zijn eigen curve en die is dus onder het gemiddelde. Ze zeiden dat het een klein/licht kindje zou worden. Vorige week is nog dmv een groeiecho het gewicht geschat en de beeb zou toen 5 pond zijn. Wij hebben heel lang gezocht naar een leuk 1e pakje en uiteindelijk gekocht in maatje 56. Nu zat ik gisteren ineens te twijfelen of dat toch niet maat 50 moet zijn. Qua gewicht zal het geen groot kindje zijn, maar qua lengte waarschijnlijk wel normaal (maarja, wat is de definitie van normaal? ;)). Wat zouden jullie doen? Datzelfde pakje ook in 50 halen? Of de gok nemen dat de kleine maat 56 wel aankan omdat tie qua lengte gewoon is?

Ik kan zelf de stad niet in, ik zou dan manlief moeten sturen. We zaten al te denken omdan exact hetzelfde pakje ook in maat 50 te laten halen. Maar aan de andere kant vind ik het niet leuk dat hij dan 2 dezelfde pakjes heeft in 2 verschillende maten. En het duurde al een eeuwigheid voordat we eindelijk een leuk pakje hadden, die tijd hebben we niet meer om een compleet ander nieuw pakje uit te zoeken.

Dus, wat zouden jullie doen?

2. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Mijn kindje was geschat op 2200 gram, uiteindelijk toen ze eruit kwam was ze 1990 gram. En dat was dan nog een goede schatting! Mijn man is snel de winkels ingedoken voor een pakje maat 44. Ze heeft maat 44 toch wel gehad tot ze rond de 2500 gram woog, toen pas kon ze maat 50 aan.
    Emma weegt nu iets van 4 kilo en nu pas kan ze maat 56 aan... ik denk dat maat 56 dus echt te groot zal zijn voor je kindje. Ik zal eerder een pakje in maat 44 en een pakje in maat 50 nemen. Dan kan je allebei meenemen.

3. Lynn77

Lynn77 VIP lid

Dec 29, 2007
    10,546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Mijn echo's waren tot nu toe zelfs gemiddeld qua groeicurve, toch heb ik 4 pakjes in maat 50 hier liggen, waarvan 2 dezelfde ook in maat 56 omdat ik die idd als eerste pakje aan wil trekken.

Tja ik zou gewoon een pakje maat 50 erbij halen, zo duur is dat niet (bij hema bijv. ben je al voor 7 euro klaar) en dan heb je tenminste rust in je koppie ;)

4. Channie

Channie Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    4,149
    0
    0
    Mijn dochter werd geschat op een 4 ponder.. ze kwam er uit en ze was 3810gram dat is dus bijna 8 pond!.

Ik zou gewoon 56 aanhouden, past het niet dan rol je het wat op. Als het nou echt veels te groot is, dan laat je je man/vriend even een paar nieuwe setjes halen.

5. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

Sep 4, 2008
    2,918
    0
    0
    ons kleintje wordt geschat op 7/7.5 pond maar je kunt er eigenlijk nooit vanuit gaan....kheb dus een maatje 50 en een maatje 56 in het koffertje zitten.....succes!!!!!

6. Angelina

Angelina Niet meer actief

Ik zou maat 50 bij halen.

Mijn jongste zoon was 10 pond bij de bevalling en 54 cm, maar hij heeft maat 50 wel aan gehad.

Ik zou bang zijn dat maat 56 te groot is.

7. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    mijn 1e was bij de geboorte 3350 gr en 51 cm, paste prima in maat 50 dus mijn 1e pakje word dit keer ook maat 50.
    Na 2 weken kon ie daar niet meer in maar das een ander verhaal...
    Of je het er voor over hebt voor 2 weken is uiteraard jouw beslissing...

8. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    ik zou ook snel bang zijn dat iets te groot is.
    Mijn zoontje was 7 pond en verzoop zowat in de maat 50 van de Hema...

9. Flutterby

Flutterby VIP lid

Jul 23, 2008
    10,153
    63
    48
    Ik zou wel een pakje maatje 50 halen hoor.

Mijn dochter woog 3925 gram en paste ook nog 2 weekjes in 50!

10. Sterre82

Sterre82 VIP lid

Sep 23, 2008
    8,211
    3
    0
    In de wolken
    Ik zou ook gewoon lekker hetzelfde pakje halen in maatje 50. Kan je achteraf ook geen spijt krijgen toch. En ach wat, als je 2 dezelfde pakjes hebt, ik heb ook verschillende dingetjes in meerdere maatjes gekocht omdat ik het gewoon heel leuk vond.

11. Dragonfly

Dragonfly Niet meer actief

Ik heb zelf maar 1 pakje maat 50 in de kast liggen, en die heb ik gekregen. Ik ga gewoon uit van maatje 56 en dan krul ik de boel wel om. Maar ik moet ook zeggen dat die van mij iets voor loopt op de groei. Die was met de groeiecho al op 2 kilo geschat. Al doe ik daar ook niet veel voor op. Idd ook verhalen over kindjes die heel zwaar en groot zouden worden en toch heel klein en licht ter wereld kwamen.
    Als jij denkt dat je maatje 50 moet hebben, moet je die gewoon in huis halen. En als achteraf blijkt dat maat 56 echt te groot is kun je ook altijd nog kleiner in huis halen.

12. Sucre

Sucre Fanatiek lid

Feb 1, 2008
    4,877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Wij hadden 2 pakjes maat 50 en hebben gauw bijgekocht, omdat maat 56 veel te groot was. Dat zag er echt niet leuk uit, die opgerolde mouwen. Maatje 50 kon hij een maand aan.

Kleertjes van Noppies vallen trouwens klein. Als je daar een eerste pakje van hebt maat 56, dan zou ik niets bijkopen.

Lucas was 49 cm lang en woog 3110 gram.

13. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

Apr 4, 2008
    1,099
    0
    0
    Mijn kindjes waren allemaal aan de grote kant en hebben alle 3 zeker een maand maat 50 gedragen. Maat 56 was echt veel te groot. Ik zou dan zeker een pakje maat 50 halen al is het alleen maar voor de eerste foto's dat het geen foto's met omgevouwen mouwtjes zijn.

14. Tantan

Tantan Fanatiek lid

Feb 25, 2009
    1,103
    0
    0
    Roosendaal
    TNX dames voor jullie antwoorden. Ik heb de knoop vanmiddag doorgehakt en online bij de Prenatal nog 2 setjes maat 50 gekocht. Hoop ze snel binnen te krijgen.
    Mocht maatje 50 toch te klein zijn voor deze 2e, dan kan ik er vast wel iemand anders blij mee maken.

Overigens was mijn 1e 3720 gram en 53 cm bij de bevalling en hij kon meteen prima in maatje 56 (van de Prenatal). Die maat had hij 3 weekjes ofzo.

Share This Page