Hoi meiden, Heeft iemand van jullie ervaring met de bovenstaande echobureaus? Ze zijn ongeveer even duur, maar hoe moet je een keuze maken als je de bureaus niet kent? Hopelijk kunnen jullie me helpen, alvast bedankt voor de eventuele reacties! Groetjes Susanne
De Linde opzich zelf is prima. Wel moet de echoscopiste je 'liggen'. Verteld niks medisch maar voornamelijk voor de leuk. Wel goede apparatuur en vaak laat ze zelfs nog even 3D zien. Ben hier nu wel vaker geweest omdat het om de hoek is. Baby's world staat niet tussen je lijstje maar kan ik je wel aanraden. Hele lieve mevrouw, legt alles uit en kijkt ook een beetje naar de medische kant. Zij werkt zelf ook nog in het ziekenhuis waar zij de 20 weken echo uitvoert. De andere geen ervaring mee. Trouwens zie dat je 4 juli de 20 weken echo hebt, ik ook!
@Kiekies: het is bij mij voor de 3/4D pretecho. Zit al bij een verloskundige, maar helaas kan ik daar deze echo niet laten maken. Het is dus eigenlijk puur voor de fun, maar iets medisch is ook wel leuk/fijn natuurlijk. Zal Baby's World ook even bekijken, bedankt! Hoop nog meer ervaringen te gaan lezen de komende dagen, vind het toch erg moeilijk om het zelf maar te bedenken...
Wij zijn bij babyview geweest in Zoetermeer. Gingen eigenlijk voor een 3D echo en om nogmaals te kijken of ze wel echt een meisje is. Dat laatste is gelukt alleen voor de 3D echo lag ze helemaal verkeerd. We hebben daarom uiteindelijk alleen betaald voor een 2D echo (wel een 3D foto meegekregen) en mochten indien we wilde later nog een keer terugkomen voor een 3D (en kregen daarop dan korting). Hebben het uiteindelijk niet meer gedaan. Ik vond haar verder erg aardig maar ik weet niet of het telkens dezelfde is die de echo's maakt.
@Lindsje: vond je ze wel echt deskundig, vertelden ze alles (ook wat medisch) en hebben ze goede kwaliteit echo's? Wel ontzettend jammer zeg dat jullie dochter er verkeerd voor lag, wel heel aardig dat ze er dan een 2D echo van gemaakt hebben en dat jullie korting kregen op de 3D echo. Bewust niet meer gedaan? Mooi dat ze aardig was, maar hoeft inderdaad bij mij niet dezelfde te zijn, hoe heette die van jullie? Jij heel veel succes met de laatste loodjes en de bevalling!
De Linde in Zevenaar? Daar ben ik geweest voor de 3D echo. Ze lag er de eerste keer niet goed voor dus mochten we terugkomen. We hadden een man en vond hem heel vreemd. Hans heet hij. Heel stil, zat ondertussen met zijn iPhone te klooien. We kregen er geen fijn gevoel bij. Mijn vriend zei: 'Vind dat echt zo'n figuur die thuis allemaal embryo's en foetussen op sterk water heeft staan.' Whahaha. Is natuurlijk niet zo. Rodanña werkt daar ook en zij is wel heel leuk. Maar misschien bedoel je die wel helemaal niet haha
@soeee: nee, bedoel die in Leiderdorp. Wel erg vreemd hoor van die man bij jullie, geen klacht over ingediend? Is echt belachelijk!
Haar 3D/4D apparatuur is wel geweldig in Leiderdorp. Wij hebben er 1 gepland staan in juli en als je dan nog een keer wilt krijg je 50% korting
Wij zijn bij allebei de zwangerschappen bij de Linde geweest. Ij de 2e zwangerschap hadden ze nieuwe apparatuur bij de 1e hadden we mooie foto's en n film, maar de 2e meer waren ze nog mooier! Onze dochter liet niks van zichzelf zien en mochten we de week erna terugkomen, dus hebben we 2 filmpjes en heel veel foto's! Die vrouw was ook zo enthousiast ze bleef maar afdrukken, hahaha Je krijgt inderdaad geen medisch verhaaltje het is echt n pretecho, ze kijken wel naar haar groei en ze laten de organen zien ed en ze hebben toen we er om vroegen het hartje wat beter bekeken. Ik vond het daar heel fijn en voelde me op mn gemak.
Ik kan haar medische deskundigheid niet echt beoordelen vooral omdat we er niet daarvoor heen gingen. Wilden echt nog een bevestiging van het geslacht aangezien ze bij de 20-weken echo er erg eigenwijs met benen gesloten bij lag. De 20-weken echo had ik net daarvoor al gehad en daaruit bleek dat medisch alles goed was/is. Haar naam ben ik overigens vergeten en ook van degene waarmee ik de afspraak maakte. Die laatste vond ik overigens niet zo vriendelijk, beetje erg kortaf. Zal het maar wijten aan zwangerschapsdementie 3D echo hoefde voor ons niet zo, wij vonden/vinden het voor ons geen meerwaarde hebben. Dat is natuurlijk voor iedereen persoonlijk. Je ziet natuurlijk wel je kindje maar is toch wel weer anders dan in het echt. Ik ben nu natuurlijk wel extra benieuwd naar hoe ze er straks uit zal zien. En dank je! Begint nu wel heel dichtbij te komen en ik vind het best spannend worden. Succes met het kiezen van een echobureau!
Ik ben 2 keer bij de Linde geweest voor een geslachtsecho. Vond het altijd een aardige vrouw. Omdat mijn baarmoeder erg naar voren ligt en echo's altijd heel goed te maken zijn en zij dus altijd erg snel klaar is heeft ze beide keren ook 3D beelden gemaakt. En heb ik daarvan ook foto's meegekregen. Natuurlijk niet zo lang gekeken als een 'echte' 3D echo en vast ook niet zoveel foto's maar vond het erg aardig. En dat voor 25 euro!
@sweet84: wat fijn dat jullie zo tevreden waren over de Linde, klinkt inderdaad erg goed! Vooral ook die nieuwe apparatuur. Is de DVD trouwens met geluid en in HD kwaliteit? En ach, dat medische komt bij onze eigen verloskundige dan wel weer. @Kiekies: mooi dat de apparatuur zo goed is en die 50% korting is altijd leuk! Denk alleen niet dat ik mijn man zover krijg om nog een keer te gaan hihi. @Lindsje: balen dat de laatste niet zo vriendelijk was, jammer dat je niet meer weet hoe ze heet. D 3/4D echo's lijken trouwens wel heel erg op hoe het kindje er in het "echt" uit gaat zien, vind ik toch wel erg leuk! Maar is inderdaad heel persoonlijk, je moet het alleen doen als je het wilt. @Bloembie: fijn dat de Linde jullie ook zo goed bevallen is, is inderdaad heel erg aardig! De 3/4D echo duurt 45 minuten, dat is wel heel erg leuk, is net zo lang als de 20-weken echo bij onze eigen verloskundige. @iedereen: echobureau Eef valt trouwens af, bij hun is de DVD zonder geluid en dat vind ik echt zonde! Had ik ook verder niks over gehoord, dus had die denk ik sowieso wel af laten vallen, dus dit is alleen maar een bevestiging van mijn gevoel.
Het gaat nu tussen echobureau de Linde en Babyview, hopelijk lukt het me om te kiezen. Eef viel dus af omdat ze geen geluid bij de DVD hebben en bij Baby's World duurt de echo minder lang en je krijgt daar maar 1 kleurenfoto. Ben nog aan het wachten op reactie van de Linde, hopelijk komt die reactie snel.
Hans is heel lief hoor alleen een beetje appart hihi. Heb hem nu bij 2 bevallingen gehad en echt je kunt hem goed hebben.
@edelweiss: die wordt het sowieso niet omdat er ook een vestiging dichterbij zit. Maar vind het wel heel erg aso als de echoscopist tijdens de echo met zijn mobiele telefoon bezig is!
Helaas zijn de echo's en DVD bij de Linde ook niet in HD kwaliteit, weet nou echt niet welke ik moet kiezen. Gaat nu tussen de Linde en Babyview...
Ik ben bij de linde in Leiderdorp geweest en ik vond haar heel aardig. Ik heb veel foto's gehad, ik vond het echt heel leuk!
Hier ook bij de linde geweest.Ze was erg aardig en mooie foto 's en leuke dvd gehad.Zou bij eventuele volgende zwangerschap weer hier naartoe gaan
@Piepie en Denise: bedankt, voor alsnog gaat mijn gevoel ook naar de Linde. Jammer dat ze allebei geen HD kwaliteit hebben, maar dat hebben ze bij de meeste niet en als ze dat wel hebben dan zal het wel duurder zijn.
Ik ben maandag bij babyview in Zoetermeer geweest, super kwaliteit zeg. We hebben de 3D echo gedaan. Ik ben er 2 jaar geleden ook geweest, bij mijn eerste zwangerschap. Toen lag mijn dochter met haar armen over haar gezicht geklemd en konden we geen bal zien We kregen toen korting. Nu hadden we dezelfde echoscopiste en de kwaliteit was zo verbeterd ten opzichte van 2 jaar geleden. Ik zei het ook tegen haar en zij zei dat ze nieuwe apparatuur hebben. Ik vind de echoscopiste erg leuk, ze legde alles wat je zag goed uit. Ik stelde een wat algemenere vraag over de zwangerschap (weet niet meer wat), maar daar had ze geen antwoord op. Ik vond de mevrouw aan de telefoon ook niet aardig trouwens! Succes met kiezen!